Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• FlyingFruitcake
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 24-10 20:25
Hoi!

Ik wist niet zeker waar ik dit het beste onder kon posten, maar dit leek mij de beste optie.

Nadat ik een stukje met mijn GoPro gefilmd heb, wou ik het filmpje bekijken op de PC. Via een Micro SD USB sloot ik mijn SD-kaartje aan op de PC. Ik ging toen naar 'Deze PC', waar ik erachter kwam dat het kaartje volgens mijn PC maar 14,8GB bevatte, terwijl dit altijd toch echt een kaartje van 32GB geweest is. Bij schijfbeheer staat dit SD kaartje overigens wel gewoon als 29GB ertussen.

Na verschillende programma's te hebben gebruikt om mogelijke fouten in het geheugen te vinden, heb ik tot nog toe niets gevonden.

Is er iemand die mij hier mee kan helpen?
Alvast bedankt!

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 21:03
Plaats even een screenshot van schijfbeheer.

• FlyingFruitcake
Aangezien ik niets rechtstreeks kan uploaden, staan onder volgende link de screenshots: http://imgur.com/a/MrsAy

• rikadoo
  • Registratie: oktober 2007
  • Niet online
Kaartje toevallig gekocht via ebay/chine oid?

Zo ja dan heb je waarschijnlijk een neppe.

http://www.rmprepusb.com/...e-usb-flash-memory-drives

Test hem dan maar eens hiermee en kijk of die na de 16gb nog goed is.

AMD Ryzen 7 3700x | Custom WC | Asrock x570 Steel Legend | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Inno3D GeForce RTX 2080 | 1x 6TB | 2x LG 27UD59-B Zwart

• FlyingFruitcake
Nope, is gewoon een Samsung kaartje, tijdje terug gekocht via bol.com. Het rare is dat hij eerst wel gewoon 29GB aangaf, maar sinds gisteren niet meer.

Zal het programma toch even uitvoeren, kijken wat die er van zegt!

• ToFast
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 27-10 17:57
Vreemd. Wellicht even partities weggooien en nieuwe aanmaken en formatteren met diskpart:

- start windows > uitvoeren of intypen in balk "cmd" en dan enter
- type in "diskpart" enter
- "list disk" > "select disk (cijfer)"
- en dan verder met de opties "delete" en "create" (primary partition" etc)

[Voor 54% gewijzigd door ToFast op 07-12-2015 22:34]

• Camacha
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

Gaat het je erom de kaart weer als 32 GB te gebruiken of gaat het over het redden van de data op de kaart?

Persuader of bytes.

• SMSfreakie
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
Minitool partition wizard even downloaden.. daarmee krijg de partities die er nu op zitten weggooien.

en een nieuwe maken over de hele kaart..

Dell E6440, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, HP EliteDesk G4 705 :7

• ToFast
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 27-10 17:57
SMSfreakie schreef op maandag 07 december 2015 @ 22:34:
Minitool partition wizard even downloaden.. daarmee krijg de partities die er nu op zitten weggooien.

en een nieuwe maken over de hele kaart..
Gemakkelijker inderdaad dan diskpart :)

• SMSfreakie
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
ToFast schreef op maandag 07 december 2015 @ 22:35:
[...]

Gemakkelijker inderdaad dan diskpart :)
Precies :) gebruik het zelf regelmatig.. RPI images maken ook 2 (of meer) partities aan.. en als ik dan er een nieuwe overheen wil draaien zegt de image writer altijd dat de partitie te klein is ( feature van de image writer zal ik maar zeggen :P )

Dell E6440, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, HP EliteDesk G4 705 :7

• Fish
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik heb ergens bootice opgeduikeld bij een soortgelijk probleem .. (1 van 16GB over) er stonden 10 onzichtbare partities op die windows niet zag maar bootice nukede alles en 1 mooie partitie terug

Iperf

• FlyingFruitcake
Ga ik proberen, zal weten hoe het afloopt!

Alvast bedankt!
Pagina: 1

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True