Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainier28
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 26-08-2023
Hallo,

Ik ben 15 jaar en ik studeer in belgië nu mijn vierde jaar LAT-WIS.
Volgend jaar stap ik over naar WET.
We hebben het thuis niet breed, en ik zal dan ook zelf het geld bij elkaar moeten zoeken als ik later verder wil studeren.
Ik vroeg me af of jullie wat tips uit ervaring of mogelijkheden voor mij hebben om te werken.
Ik kan ook op het internet zoeken ja, maar het eerste wat je tegen komt zijn banen voor volwassenen of afgestudeerden etc... daarnaast vind je websites die leiden tot niks.

Ik hoop dat het niet erg is om het hier te vragen, maar ik heb echt werk nodig want met de 500€ die ik nu heb zal ik niet mijn hele studie later kunnen financieren.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

[list]
• Krantenwijk
• Supermarkt (vakkenvullen)
• Op het land bij een boer
• Magazijn medewerker bij een warenhuis
• Loop een rondje over het industrieterrein bij je in de buurt en loop naar binnen of ze werk hebben voor een 15 jarige

Om maar even wat te noemen. Of anders een MacDonalds, BurgerKing, SubWay, Snackbar..

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainier28
Bedankt, ik heb krantenwijk al eens gedaan maar dat levert geen cent op en vakkenvullen al helemaal niet, magazijn en industrie zijn wel interessant zeker in belgië en de laatste 2 opties zal ik zeker ook nog doen/proberen.
Ik zocht hiermee ook hoofdzakelijk tips voor naar de toekomst toe eigenlijk want er is niet bepaald een manier voor mij om nu veel geld te verdienen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Niks doen levert niks op.

Maar je zei net dat je nu iets wilde doen zodat je kon sparen voor je studie. En aangezien je nu 15 bent, geen diploma hebt, 0 ervaring in welk werk dan ook, begin je gewoon voor een laag loon. Dat moet iedereen wel op die leeftijd.

En de tip over je toekomst: Haal je diploma, ga studeren. Maar dat wist je zelf al ;)

En.. Zeker als je pas 15 bent: Wie het kleine niet eert, is het grote niet weert.

Het grote geld komt wel als je een grote man bent, en niet een puber die net komt kijken..

Edit: En, nog een tip trouwens, gebruik je netwerk. Vraag eens aan je klasgenoten wat hun eventueel doen om een zakcentje te verdienen, want op die leeftijd praat je over dat soort bedragen ;)

[ Voor 15% gewijzigd door RaZ op 07-12-2015 19:05 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dusche
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-01 18:57

Dusche

Tja.

Vraag ook aan kennissen en familie of die nog ergens een baantje weten via een connectie, zo kom je redelijk makkelijk aan een (bij)baantje. Wat je ook kan doen is bijles geven, hier in NL verdient dat goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:24
Of vraag buren / kennissen / familie of je daar de tuin mag onderhouden. Denk dan aan grasmaaien, onkruid uit de tuin halen en dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Rainier28 schreef op maandag 07 december 2015 @ 19:00:
Bedankt, ik heb krantenwijk al eens gedaan maar dat levert geen cent op en vakkenvullen al helemaal niet, magazijn en industrie zijn wel interessant zeker in belgië
Ik weet niet hoe het in België is, maar in Nederland heb ik een aantal jaar in een magazijn gewerkt, maar dat leverde nou niet significant meer op dan vakkenvullen. Wat boven mimimumloon, en omdat het een koelmagazijn was kwam daar nog beetje bovenop.

Maar als je zomaar werk kon vinden dat elke 15-jarige kan en significant boven minimum betaald, dan zouden alle 15-jarigen dat wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:35
Ga bij een restaurant werken waar je in de pauze gratis kan eten, scheelt bakken met geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absurdsmash
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-02 14:48
Op korte termijn: vakkenvullen of horeca oid wat je paar avonden per week kan doen. Op de lange termijn: zoek een uitzendbureau en benut de weken die je vrij bent van school full time om aan de slag te gaan in een magazijn/fabriek oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-07 10:33
Onzeker uitzendwerk betaald over het algemeen wel redelijk ten opzichte van het minimumloon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Op de leeftijd van 15 jaar ligt het minimumloon hier hoger dan €7 hoor. Dit is Nederland niet :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:24
titelfix

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

PheraX schreef op maandag 07 december 2015 @ 21:54:
Ga bij een restaurant werken waar je in de pauze gratis kan eten, scheelt bakken met geld!
Als student, niet als je nog bij pap en mam woont ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:05
loop de plaatselijke bakkerijen eens af. Daar zoeken ze meestal wel volk en het betaalt niet slecht (zowel in geld als in natura, koffiekoeken!)

Heb ik zelf 5 jaar gedaan.

Je moet er wle rekening mee houden dat je om 4-5uur smorgens moet beginnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 432173

Rainier28 schreef op maandag 07 december 2015 @ 18:45:
Hallo,

Ik ben 15 jaar en ik studeer in belgië nu mijn vierde jaar LAT-WIS.
Volgend jaar stap ik over naar WET.
We hebben het thuis niet breed, en ik zal dan ook zelf het geld bij elkaar moeten zoeken als ik later verder wil studeren.
Ik vroeg me af of jullie wat tips uit ervaring of mogelijkheden voor mij hebben om te werken.
Ik kan ook op het internet zoeken ja, maar het eerste wat je tegen komt zijn banen voor volwassenen of afgestudeerden etc... daarnaast vind je websites die leiden tot niks.

Ik hoop dat het niet erg is om het hier te vragen, maar ik heb echt werk nodig want met de 500€ die ik nu heb zal ik niet mijn hele studie later kunnen financieren.

Alvast bedankt :)
Bekijk eerst eens hoeveel je effectief nodig zal hebben ;)

Ga je op kot moeten gaan of is de universiteit op redelijke afstand van je huis (fiets, openbaar vervoer)
Als je het thuis niet breed hebt kom je in aanmerking voor een studiebeurs (http://onderwijs.vlaanderen.be/studiegelden) wat neerkomt op 105 euro per jaar. Daar moet je ook nog eens je boeken bijdoen maar als je het beetje slim speelt staan praktisch alle handboeken wel ergens online of 2de hands aankopen.

Bekijk ook deze https://www.mysocialsecurity.be/student/nl/index.html site eens waar alle info ivm hoeveel dagen je mag werken en hoeveel je mag verdienen.

Wat je zou kunnen doen is al de revue gepasseerd, fastfood-keten, aanvullen bij winkel, ...
Verwacht echter niet meer dan € 10 per uur want an sich kan je niet zo heel veel als 15-jarige (tenzij je een geweldige programmeur bent, maar weinig mensen staan te springen voor programmeurs als vakantiejob omdat er geen opvolging is). Maar als je 45 zaterdagen 8u in de supermarkt gaat gaan aanvullen a rato van 9.66 (realiteit!) heb je net geen 3500 euro per jaar... Doe dit 2 jaar en je geraakt zeker uit de kosten ;)

tip: werk dat weinig studenten willen doen (vervelende uren, vies werk) levert sowieso meer op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07:48
Studeren in belgie hangt er wat vanaf. Als jullie het niet breed hebben thuis, kan je aanspraak maken op een beurs, waardoor je inschrijvingsgeld nog 80€ is ipv 500€ per jaar (cijfers van lang geleden, dus de echte moet je nog eens opzoeken :D) Verder hangt het er dan vanaf in hoeverre je op kot wil etc...

Verwacht ook niet te veel loon. Het voordeel is dat je zo goed als niets moet afdragen aan de staat, zolang je binnen de juiste spelregels werkt. Maar als 15jarige zal je loon ook niet immens zijn.
Kijk ook goed wat je juist wil, je mag maar een dag of 50 werken per jaar (idem voor -18?). Ga je daarover ga je een heel groot deel kwijt zijn van je inkomsten.
Wat je ook kan doen is gewoon gaan voor de zomermaanden en iets van kantoorwerk of zo uitvoeren. (Klasseren, dingen inscannen om te digitaliseren, ...) Banken en dergelijke betalen in de zomer best goed voor een maand werk voor studenten. En die hebben nog veel papier dat ze willen digitaliseren.

Voor bijbaantje:
- Horen bij de lokale bakker of ze zondag geen extra hulp nodig hebben
- Horen bij ouders, vrienden van ouders, ... of er niet ergens nog een jobke open is
- Klussen bij oudere mensen in de buurt in de tuin.
- Afhankelijk van je lokatie, in de vakanties zoeken ze veel volk in de horeca aan zee.
- Kijk op jobat.be, daar staan officiele zoekertjes voor jobstudenten.

Succes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 17:04
Bel eens wat interimkantoren op, toen ik nog op interimbasis werkte zaten vaak ook genoeg studenten bij de consulentes.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
  • Laatst online: 08-03 13:51
Gewoon gaan vakkenvullen als 15 jarige moet je je niet focussen op hoeveel je verdient, want je verdient eigenlijk overal gewoon het minimum. Wil je dat niet? Moet je heel veel geluk hebben of je hebt gewoon pech. Als je 12 uur in de week werkt heb je aan het einde van de maand toch weer een leuk bedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drakin-Korin
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:54
NO_Excuses schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 13:02:
Gewoon gaan vakkenvullen als 15 jarige moet je je niet focussen op hoeveel je verdient, want je verdient eigenlijk overal gewoon het minimum. Wil je dat niet? Moet je heel veel geluk hebben of je hebt gewoon pech. Als je 12 uur in de week werkt heb je aan het einde van de maand toch weer een leuk bedrag.
Vergeet dat.
De regelgeving voor studenten(iedereen met kindergeld) is strenger in Belgie dan Nederland. In uren en bedrag. Bedrijven hebben ook strengere limieten over zo'n dingen.
Zeker als minderjarige is de keuze beperkt (behalve in de vakantie). Supermarkten geraakt je niet binnen, mcDonalds nog een jaartje of 2 wachten. De gewoonte is om in de vakantie als student bij te verdien bij kuis of arbeidjobs.

In Belgie is 1u werken=1dag werken

Zie:
https://www.vdab.be/campus/overeenkomst.shtml

Voor die leeftijd:
-vakantiejob in bedrijf
-Bij lokale horeca.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainier28
RaZ schreef op maandag 07 december 2015 @ 19:04:
Niks doen levert niks op.

Maar je zei net dat je nu iets wilde doen zodat je kon sparen voor je studie. En aangezien je nu 15 bent, geen diploma hebt, 0 ervaring in welk werk dan ook, begin je gewoon voor een laag loon. Dat moet iedereen wel op die leeftijd.

En de tip over je toekomst: Haal je diploma, ga studeren. Maar dat wist je zelf al ;)

En.. Zeker als je pas 15 bent: Wie het kleine niet eert, is het grote niet weert.

Het grote geld komt wel als je een grote man bent, en niet een puber die net komt kijken..

Edit: En, nog een tip trouwens, gebruik je netwerk. Vraag eens aan je klasgenoten wat hun eventueel doen om een zakcentje te verdienen, want op die leeftijd praat je over dat soort bedragen ;)
-Dat weet ik, kennis verwerven over bepaalde/ nuttige dingen op internet of boeken etc. beschouw ik ook als niet niks doen, het mag dan op het moment zelf niks opleveren maar in de toekomst misschien wel.

-Ik heb wel een beetje ervaring, ik heb 1jaar bij iemand inde tuin gewerkt, wie degene nu ik een sterke band mee heb en eigenlijk een goede vriend is geworden wat ook handig is, ik heb ook 1,5 kranten bezorgd en 7 dagen afgelopen zomer in een fabriek gewerkt aan gipsvormen schuren en dergelijke

-Ja dat weetik, je kunt bv. youtube doen maar als dat niks meer is bv. over 10 jaar dan ben je de pineut zondr diploma :/ :| |:(
Zeker tegenwoordig

-Ja dat moet ik wel beseffen ja, soms vergeet ik het weer eens, bedankt

-Dat heb ik gedaan, die gipsfabriek bv., ik heb er dus gewerkt voor 7 werkdagen. het loon was goed hoog, het was in belgie maar voor een loon in belgie was het nog redelijk hoog, maar toen ik voor een review vroeg aan de zoon vande baas die een goede vriend van mij is zei hij dat ik wel goed werk alleen een beetje langzaam. Dusja daar moet ik nog aan werken maar ik had het al verwacht want op school ben ik ook niet de snelste met oefeningen maken maar eerder precies. Nou is het moeilijk om daar weer te kunnen werken want iedereen wil daar wel werken en ik kan niet wachten tot er misschien weer een plek vrijkomt.. dat snap je wel. Verder ben ik nu bezig om aan anderen te vragen of ze misschien nog ergens werk weten, ik ben eigenlijk niet de sociaalste persoon op mijn school ofso maar daar mag ik wel eens aan gaan werken.

Bedankt voor het advies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainier28
Dusche schreef op maandag 07 december 2015 @ 19:05:
Vraag ook aan kennissen en familie of die nog ergens een baantje weten via een connectie, zo kom je redelijk makkelijk aan een (bij)baantje. Wat je ook kan doen is bijles geven, hier in NL verdient dat goed.
Ja dat zal ik zeker doen bedankt voor het advies.
En bijles, hoe vraag je aan iemand of bied je jezelf aan om bijles te geven.Tips ?

Heel erg bedankt alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainier28
.Maarten schreef op maandag 07 december 2015 @ 19:12:
Of vraag buren / kennissen / familie of je daar de tuin mag onderhouden. Denk dan aan grasmaaien, onkruid uit de tuin halen en dat soort dingen.
De band met onze buren is niet de beste maar ik zal zeker kijken inde vakantie of iemand er nood aan heeft. :)

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainier28
Sissors schreef op maandag 07 december 2015 @ 21:51:
[...]

Ik weet niet hoe het in België is, maar in Nederland heb ik een aantal jaar in een magazijn gewerkt, maar dat leverde nou niet significant meer op dan vakkenvullen. Wat boven mimimumloon, en omdat het een koelmagazijn was kwam daar nog beetje bovenop.

Maar als je zomaar werk kon vinden dat elke 15-jarige kan en significant boven minimum betaald, dan zouden alle 15-jarigen dat wel doen.
Ja ik heb gehoord dat dat misschien iets meer op levert dan vakkenvullen/minimumloon in belgië.
Ja en daarom probeer ik hier wat tips te verkrijgen ik kijk ook regelmatig op internet voor mogelijkheden voor later enzo

Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainier28
kevino1 schreef op maandag 07 december 2015 @ 22:27:
Op korte termijn: vakkenvullen of horeca oid wat je paar avonden per week kan doen. Op de lange termijn: zoek een uitzendbureau en benut de weken die je vrij bent van school full time om aan de slag te gaan in een magazijn/fabriek oid.
Ik weetniet of een uitzendbureau de beste mogelijkheden biedt maar ik zal kijken, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainier28
Pizza_Boom schreef op maandag 07 december 2015 @ 23:05:
Onzeker uitzendwerk betaald over het algemeen wel redelijk ten opzichte van het minimumloon.
Wat bedoel je precies met uitzendwerk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainier28
Bv202 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 08:58:
Op de leeftijd van 15 jaar ligt het minimumloon hier hoger dan €7 hoor. Dit is Nederland niet :p
Weet ik daarom wil ik ook graag in belgië werken aangezien ik toch vlak bij de grens woon ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dusche
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-01 18:57

Dusche

Tja.

Rainier28 schreef op zondag 13 december 2015 @ 18:06:
[...]

Ja dat zal ik zeker doen bedankt voor het advies.
En bijles, hoe vraag je aan iemand of bied je jezelf aan om bijles te geven.Tips ?

Heel erg bedankt alvast :)
Vaak zijn er op scholen leraren/coördinatoren die bijles voor en door leerlingen regelen, hier zou ik vragen voor het aanbeden van bijles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainier28
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 09:14:
[...]

Als student, niet als je nog bij pap en mam woont ;)
Ik ben ook redelijk sportief he en probeer gezond eethouding te behouden wat niet altijd perfect gaat als 15-jarige maar het gaat om het idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainier28
Anoniem: 432173 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 09:56:
[...]

Bekijk eerst eens hoeveel je effectief nodig zal hebben ;)

Ga je op kot moeten gaan of is de universiteit op redelijke afstand van je huis (fiets, openbaar vervoer)
Als je het thuis niet breed hebt kom je in aanmerking voor een studiebeurs (http://onderwijs.vlaanderen.be/studiegelden) wat neerkomt op 105 euro per jaar. Daar moet je ook nog eens je boeken bijdoen maar als je het beetje slim speelt staan praktisch alle handboeken wel ergens online of 2de hands aankopen.

Bekijk ook deze https://www.mysocialsecurity.be/student/nl/index.html site eens waar alle info ivm hoeveel dagen je mag werken en hoeveel je mag verdienen.

Wat je zou kunnen doen is al de revue gepasseerd, fastfood-keten, aanvullen bij winkel, ...
Verwacht echter niet meer dan € 10 per uur want an sich kan je niet zo heel veel als 15-jarige (tenzij je een geweldige programmeur bent, maar weinig mensen staan te springen voor programmeurs als vakantiejob omdat er geen opvolging is). Maar als je 45 zaterdagen 8u in de supermarkt gaat gaan aanvullen a rato van 9.66 (realiteit!) heb je net geen 3500 euro per jaar... Doe dit 2 jaar en je geraakt zeker uit de kosten ;)

tip: werk dat weinig studenten willen doen (vervelende uren, vies werk) levert sowieso meer op
Heel erg bedankt, kheb de website al een beetje bekeken na de examens zal ik dit grondiger bekijken :)

En ja in belgië heb ik nog niet gekeken voor vakkenvullen omdat ik dacht dat het zelfde loon is al in NL maar ik zal zeker nog gaan kijken

Bedankt voorje advies! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainier28
Lointje schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 11:41:
Studeren in belgie hangt er wat vanaf. Als jullie het niet breed hebben thuis, kan je aanspraak maken op een beurs, waardoor je inschrijvingsgeld nog 80€ is ipv 500€ per jaar (cijfers van lang geleden, dus de echte moet je nog eens opzoeken :D) Verder hangt het er dan vanaf in hoeverre je op kot wil etc...

Verwacht ook niet te veel loon. Het voordeel is dat je zo goed als niets moet afdragen aan de staat, zolang je binnen de juiste spelregels werkt. Maar als 15jarige zal je loon ook niet immens zijn.
Kijk ook goed wat je juist wil, je mag maar een dag of 50 werken per jaar (idem voor -18?). Ga je daarover ga je een heel groot deel kwijt zijn van je inkomsten.
Wat je ook kan doen is gewoon gaan voor de zomermaanden en iets van kantoorwerk of zo uitvoeren. (Klasseren, dingen inscannen om te digitaliseren, ...) Banken en dergelijke betalen in de zomer best goed voor een maand werk voor studenten. En die hebben nog veel papier dat ze willen digitaliseren.

Voor bijbaantje:
- Horen bij de lokale bakker of ze zondag geen extra hulp nodig hebben
- Horen bij ouders, vrienden van ouders, ... of er niet ergens nog een jobke open is
- Klussen bij oudere mensen in de buurt in de tuin.
- Afhankelijk van je lokatie, in de vakanties zoeken ze veel volk in de horeca aan zee.
- Kijk op jobat.be, daar staan officiele zoekertjes voor jobstudenten.

Succes
Ik heb gekeken voor studiegeld ofso op nederlandse overheidsite en ze financieren 168 EUR per maand MET kot dusja ik moet zeker hiernaast nog geld verdienen.

-Ja van zover ik weet ook onder de 18 max.50 dagen
-Dat is nou iets nieuws, kzal er zeker naar kijken, bedankt!
-De laatste 2 streepjes zijn nog nieuwe ideeën voor mij, bedankt!

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainier28
Drakin-Korin schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 13:41:
[...]

Vergeet dat.
De regelgeving voor studenten(iedereen met kindergeld) is strenger in Belgie dan Nederland. In uren en bedrag. Bedrijven hebben ook strengere limieten over zo'n dingen.
Zeker als minderjarige is de keuze beperkt (behalve in de vakantie). Supermarkten geraakt je niet binnen, mcDonalds nog een jaartje of 2 wachten. De gewoonte is om in de vakantie als student bij te verdien bij kuis of arbeidjobs.

In Belgie is 1u werken=1dag werken

Zie:
https://www.vdab.be/campus/overeenkomst.shtml

Voor die leeftijd:
-vakantiejob in bedrijf
-Bij lokale horeca.
Bedankt voorde link en het advies! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainier28
Dusche schreef op zondag 13 december 2015 @ 18:14:
[...]

Vaak zijn er op scholen leraren/coördinatoren die bijles voor en door leerlingen regelen, hier zou ik vragen voor het aanbeden van bijles.
Kzal er een naar vragen op mijn school, bedankt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Laatst online: 02-07 10:33
Rainier28 schreef op zondag 13 december 2015 @ 18:12:
Wat bedoel je precies met uitzendwerk ?
Werken via een uitzendbureau, maar dan baantjes waarvan niet zeker is hoeveel en hoe lang je kunt werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Super, deze post, word ik blij van! (enfin, niet het geldgebrek uiteraard, da's niet fijn, maar wel zijn ingesteldheid)

Rainier komt er wel.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainier28
Pizza_Boom schreef op maandag 14 december 2015 @ 09:28:
[...]
Werken via een uitzendbureau, maar dan baantjes waarvan niet zeker is hoeveel en hoe lang je kunt werken.
Aah oke bedankt :)
Pagina: 1