wie heeft ervaring met duron overclocken?

Pagina: 1
Acties:

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
ik wil graag een duron kopen maar wat kan ik het beste kopen en wat voor een mobo met cooler?
ik wil graag die duron naar de 1GHz jagen. ik heb geen probleem met het gebruik van zilverlak enzo.
zijn er mensen die ervaringen hebben met een duron op een zo groot mogelijke snelheid?

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-09 19:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
Er is only one mobo...Asus A7V

Althans, op korte termijn. De kunst is nu nog er 1 te vinden ZONDER on-board sound en dus MET dipswitches. Anders moet je die weer zelf gaan bouwen.

Duron 650 heeft de beste prijs-prestatie verhouding. Een 700 is a) niet te krijgen en b) bijna net zo duur als een T-bird
Verder is de core van een 650 toch iets beter van kwaliteit dan een 600, en dat kan je hard nodig hebben als je voor de GHz wilt gaan.

Wij zijn gisteren even aan de slag gegaan met een watergekoelde peltier om te trachten de Duron uit het verhaal stabiel op 1 GHz te krijgen.

Dat is dus niet gelukt: Windows wilde wel booten, en we konden ook een paar benchmarks draaien (SiSoft Sandra enzo) maar na 3 minuten RC5 blokjes grazen ging ie mooi onderuit. De temperatuur was toen al opgelopen van 8 graden tijdens booten naar 23 graden op het moment van crashen.
Maar 3,5 MKeys is toch niet slecht voor één processor :)

Op 1050 MHz kan hij posten, maar loopt ie vast tijdens het booten van Windows.

op 1100 MHz (jaja...83% buiten spec :) ) krijg je alleen een post, na een seconde of 5 loopt hij vast. Helaas hebben we geen foto van 1100 MHz omdat het BIOS dat niet snapt...hij geeft dan 3x150 aan :)