Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Besturingssysteem van harde schijf overzetten naar SSD

Pagina: 1
Acties:

• Rubberen
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 16:17
Tweakers,

Gelukkig bestaan er fora zoals deze voor leken zoals mij.

De SSD heb ik makkelijk kunnen installeren. Enkel weet ik niet goed hoe ik mijn besturingssysteem (windows8.1), veilig kan overzetten van mijn harde schijf naar mijn SSD.

Ik zie veel manieren op internet, maar deze lijken me wat te omslachtig -ik zou dus graag de meest foolproof methode willen hanteren..

Hulp zou sterk geaprrecieerd worden!

• Swordlord
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 18-10 08:32

Swordlord

Act first, think never

Gezien het overgrote deel geen leek is, is het misschien handig om even te verhelderen welke methodes je hebt gevonden en welke je te omslachtig vindt.

Want wat jij misschien een berg aan werk vindt, vind een ander misschien een peulenschil.

Los daarvan.
Vaak worden SSD's geleverd met clone software, die het gemakkelijk clonen van een HDD naar SSD mogelijk maakt.
Welke SSD heb je gekocht? Want misschien heb je al de software erbij zitten.

PS. Cloning software is over het algemeen de beste methode

[Voor 8% gewijzigd door Swordlord op 07-12-2015 17:54]

• Rubberen
Swordlord schreef op maandag 07 december 2015 @ 17:50:
Gezien het overgrote deel geen leek is, is het misschien handig om even te verhelderen welke methodes je hebt gevonden en welke je te omslachtig vindt.

Want wat jij misschien een berg aan werk vindt, vind een ander misschien een peulenschil.

Los daarvan.
Vaak worden SSD's geleverd met clone software, die het gemakkelijk clonen van een HDD naar SSD mogelijk maakt.
Welke SSD heb je gekocht? Want misschien heb je al de software erbij zitten.

PS. Cloning software is over het algemeen de beste methode
Ik heb een samsung 850 evo. Ik heb inderdaad een programma hierbij verkregen; samsung magician.
Ik heb dit programma al eens bekeken, maar zie tot op heden geen mogelijkheid om via dit programaa zaken op mijn SSD te plaatsen.

Methoden die ik ik weet:
-Rechtstreeks van hdd naar ssd
-Via usb
-Via externe programma's

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Rubberen schreef op maandag 07 december 2015 @ 18:02:
Ik heb een samsung 850 evo. Ik heb inderdaad een programma hierbij verkregen; samsung magician.
Ik heb dit programma al eens bekeken, maar zie tot op heden geen mogelijkheid om via dit programaa zaken op mijn SSD te plaatsen.
Start dat programma op, klik op start, selecteer source (je HDD) en target (je SSD) en klik op start om het klonen te beginnen.

Persoonlijk zou ik gewoon een verse install doen, ben nooit zo gek op clones, maar afgezien daarvan kan het op die manier vrij makkelijk.

• sig69
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23:56
Je moet de Samsung Data Migration software hebben: http://www.samsung.com/gl...ml/support/downloads.html

• Swordlord
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 18-10 08:32

Swordlord

Act first, think never

Om toch even mijn stempel nog achter te laten, na het balletje aan het rollen te hebben gebracht.

Het programma waar Sig69 naar linked en de uitleg van TERW_DAN nemen. Dan ben je in een paar klikken klaar ;)

offtopic:
Ikzelf ben net als TERW_DAN, eigenlijk meer fan van gewoon een compleet frisse install

• Rubberen
TERW_DAN schreef op maandag 07 december 2015 @ 18:11:
[...]

Start dat programma op, klik op start, selecteer source (je HDD) en target (je SSD) en klik op start om het klonen te beginnen.

Persoonlijk zou ik gewoon een verse install doen, ben nooit zo gek op clones, maar afgezien daarvan kan het op die manier vrij makkelijk.
Swordlord schreef op maandag 07 december 2015 @ 18:18:
Om toch even mijn stempel nog achter te laten, na het balletje aan het rollen te hebben gebracht.

Het programma waar Sig69 naar linked en de uitleg van TERW_DAN nemen. Dan ben je in een paar klikken klaar ;)

offtopic:
Ikzelf ben net als TERW_DAN, eigenlijk meer fan van gewoon een compleet frisse install
Ik heb het programma van SIG gedownload en de methode van TERW gevolgd.

Echter heb ik 60gb tekort op mijn ssd. Aangezien ik via het programma niet in program files + programfiles(x86) zaken kan selecteren dat ik er niet op wil, ben ik deze mappen nu eerst aan het opkuisen. (verhuizen naar mijn D schijf)

Zaken zoals steam (70gb) en gta 5 (40) staan namelijk in die 2 'program files' mappen en die wil ik er niet op. De reden dat die zaken op mijn schijf waar windows staat ligt natuurlijk aan mij.

Hopelijkt lukt het :) Alvast bedankt!

• Rubberen
Uiteindelijk toch nog gelukt..

Is het ormaal niet de bedoeling dat na het cloning, de bestanden van de harde schijf automatisch gewist worden? Nu staan deze er nog op.. Ik veronderstel dat ik deze gewoon kan missen zonder dat dit gevolgen heeft?

• Speedmaster
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 23:40

Speedmaster

Make my day...

Haal je harde schijf even uit je PC en start je PC met enkel de SSD op, werkt dit dan kan je zonder problemen de harde schijf wissen
Pagina: 1

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True