uATX, Z170, 4x DDR4 en Thunderbolt?

Pagina: 1
Acties:

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 15:23

afterburn

No more...

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Moederbord

Wat is je budget?
Niet belangrijk

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
A-merk

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Lightroom, Photoshop, Premiere. Oftewel grafisch werkstation

Ik zoek dus een moederbord met een Z170 chipset, in micro-ATX formaat met 4x DDR4 sloten (er moet uiteindelijk 64GB memory in komen te zitten), uiteraard een m.2 of U.2 slot en last but very much not least: Thunderbolt aansluiting moet mogelijk zijn. Dus onboard danwel met een extensie kaart zoals GigaByte en Asus nog wel eens doen.

Ik gebruik nu een Mac, en zie niets in wat Apple tegenwoordig aanbied. Een Mac Pro is leuk, maar niet voor dat geld. Dan bouw ik liever zelf weer een PC en geef het extra geld uit aan een 27" Wacom Cintiq ofzo. En dan ben ik nog goedkoper uit. Echter, ik heb wel eea aan Thunderbolt accessoires en dat werkt super, dus dat wil ik graag wel behouden als ik weer naar een PC ga. Vandaar de vraag.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03-2025
Vul ik wat je wil in in de pricewatch kom ik uit bij 7 moederborden.
http://tweakers.net/categ...YTAkobGhmhKTa0tDACKi6thYA

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Maar voeg Thunderbolt toe aan de filters en er blijft er geen een over: http://tweakers.net/categ...OxuqxxPXGCGaasdWngSalKtPw

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• afterburn

afterburn

No more...

Topicstarter
Inderdaad Canaria, maar dat wil nog niet direct zeggen dat thunderbolt niet kan. Helaas blinken de websites van bv Asus en Gigabyte niet echt uit in duidelijkheid op dit gebied. Maar gelukkig hebben we dan ook nog de collectieve kennis van GoT die hopelijk duidelijkheid en opties kan aangeven. :)

Computer specs

Verwijderd

Of je gebruikt een insteekkaart pricewatch: Asus ThunderboltEX II

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Daarvoor moet je wel de headers op het moederbord hebben. Die vermelding van Thunderbolt in de specificaties van een moederbord duidt bijna altijd op de aanwezigheid van zo'n header.

Trust me, ik had dezelfde wens mbt Thunderbolt als de topicstarter (in mijn geval specifiek het beeldscherm), en heb daar een jaar naar gezocht. Ik ben in de zoektocht één moederbord tegengekomen met Thunderbolt op het backpanel. Maar die had weer geen displayport-in, waardoor doorlussen van een grafische kaart onmogelijk was.

Uiteindelijk heb ik het opgegeven en heb ik mijn Thunderbolt Display verruild voor schermen met een gangbare aansluiting.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Lijkt wel iets te komen, wel ATX
http://hexus.net/tech/new...hunderbolt-3-motherboard/

Mogelijk komt er meer aan? Met Alpine Ridge lijkt het ieg makkelijk te implementeren.

Edit: is al te koop
pricewatch: Gigabyte GA-Z170X-UD5 TH

[ Voor 23% gewijzigd door wagenveld op 07-12-2015 23:57 ]

• afterburn

afterburn

No more...

Topicstarter
Canaria schreef op maandag 07 december 2015 @ 23:35:
[...]

Daarvoor moet je wel de headers op het moederbord hebben. Die vermelding van Thunderbolt in de specificaties van een moederbord duidt bijna altijd op de aanwezigheid van zo'n header.

Trust me, ik had dezelfde wens mbt Thunderbolt als de topicstarter (in mijn geval specifiek het beeldscherm), en heb daar een jaar naar gezocht. Ik ben in de zoektocht één moederbord tegengekomen met Thunderbolt op het backpanel. Maar die had weer geen displayport-in, waardoor doorlussen van een grafische kaart onmogelijk was.

Uiteindelijk heb ik het opgegeven en heb ik mijn Thunderbolt Display verruild voor schermen met een gangbare aansluiting.
Voor mij gaat het vanwege opslag. Het beeldscherm vind ik niet relevant, aangezien ik toch een nieuw display danwel een display/rasterizer wil kopen. Zolang ik mijn TB storage kan verbinden is alles goed.

Computer specs

Pagina: 1