GTX970 in een PCI-E 2.0 x8

Pagina: 1
Acties:

• made
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-01 13:30

made

.. made by made ..

Topicstarter
Ik heb een HP Elite 110 met een GTX550 Ti, maar ik merk dat mijn videokaart niet meer mee kan komen met de huidige generatie games.
(Specs van de HPE 110 NL)

Nu stond ik op het punt een nieuwe computer te kopen maar toen dacht ik, waarom stop ik in mijn huidig systeem geen GTX 970 ?

Vooral na het lezen van dit artikel :
https://www.pugetsystems.com/labs/articles/Impact-of-PCI-E-Speed-on-Gaming-Performance-518/

Maar kan een Asus Strix GTX 970 wel in een PCI-E 2.0 x8 slot ?

GTX 550 verbruikt volgens mij max 150W.
GTX 970 verbruik volgens mij max 225W.

De voeding is 460W

En als ik een GTX 970 in een PCI-E 2.0 x8 kan proppen zit ik met de vraag of mijn voeding wel toereikend is. Want met een nieuwe configuratie zou dat wel lukken maar met mijn "oude" meuk...
tja, geen idee.

Wat is het risico als het een Nee blijkt te zijn?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:31

M2M

medicijnman

Hoeveel vermogen heb je op de 12V rail? Dat zou als het goed is op de sticker moeten staan van de voeding zelf. Zet vooral ook even de fabrikant en het typenummer hieronder neer, want dat maakt nogal verschil of die 460W vermogen ook echt goed vermogen is, of dat het piektroep vermogen is.

Buiten dat, ga je zeer weinig tot geen performance impact krijgen door PCI-E 2.0 8x. Als het fysiek past en je voeding kan het aan, zie ik geen reden om het niet te doen.

-_-

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:29

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

made schreef op maandag 07 december 2015 @ 16:44:
...
GTX 970 verbruik volgens mij max 225.
...
GTX970 verbruikt maar 145W
Mijn systeempje redt het makkelijk met een 300W PSU (I5 2500, GTX970), dus je PSU zal het probleem niet zijn

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Hou er rekening mee dat je waarschijnlijk een bios update moet doen voor je moederbord, met nieuwe kaarten i.c.m. oude moederborden is dat vaak nodig.

Je cpu kan in sommige gevallen een bottleneck vormen, denk aan spellen zoals Arma3 en WOW etc.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Performance impact van 2.0 x8 in plaats van 3.0 x16 zal max 5% zijn: http://www.techpowerup.co...I-Express_Scaling/18.html

Verbruik van een GTX970 is overigens zowel niet 145w als 225w, maar zo'n 180w: http://www.techpowerup.com/reviews/AMD/R9_Nano/28.html en dat is voor een stock GTX 970, de populaire MSI verbruikt wel 10w meer.

De vraag is wel welke voeding erin zit, wat de kwaliteit is en hoeveel hij op de 12V lijn[en] levert. Als je 460w voeding maar 300w op de 12v lijnen kan leveren, zou ik een andere voeding nemen.

[ Voor 13% gewijzigd door RobinHood op 07-12-2015 17:04 ]

People as things, that’s where it starts.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Foto van het label op de voeding of het volledige typenummer is wel handig.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• made

made

.. made by made ..

Topicstarter
Bios update wordt ook een uitdaging. Het is een MS-7613 (Iona-GL8E) http://support.hp.com/nl-nl/document/c02049307
Fotos zal ik zo wel ff maken.

• made

made

.. made by made ..

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2uync48.png

[ Voor 31% gewijzigd door made op 07-12-2015 20:08 ]

• made

made

.. made by made ..

Topicstarter
mobo gegevens:Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/33erd7c.png

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
216Watt op de 12V a-rail. Het is een Delta PSU, dat is een prima OEM PSU fabrikant.

Ik weet niet of je PCIe power ook van de 12V a-rail of b-rail komt, maar zolang het niet van de c-rail is zit je goed. Op de b-rail zit je met 180 Watt. Als je dus een MSI kaart zou hebben kom je 10 Watt tekort.

Dus, stel dat je op de a-rail zit: joepie! Andere rail: nieuwe voeding is een goed plan om dat je anders toch kans loopt te weinig ampere te hebben op je 12V rails.

Stel dat er twee losse PCIe stekkers zijn, en er twee losse PCIe stekkers in je GPU moeten, en PCIe stekker 1 en PCIe stekker 2 op losse rails zitten: alles is goed, zelfs rail b en rail c samen is genoeg.

[ Voor 18% gewijzigd door johnkeates op 07-12-2015 20:12 ]

• made

made

.. made by made ..

Topicstarter
Als ik er eentje wil dan wordt het de asus strix gtx 970.

• -The_Mask-
  • Niet online
made schreef op maandag 07 december 2015 @ 20:29:
Als ik er eentje wil dan wordt het de asus strix gtx 970.
Proberen en duimen.

Mocht het moederbord geen ondersteuning hebben dan merk je het wel aan een PC welke niet doorstart. Dus geen beeld geeft, maar wel aanstaat, of blijft hangen tijdens de P.O.S.T. en dus niet verder gaat met booten.

Mocht de Over Current Protection van de voeding een beetje strak staan afgesteld dan schakelt de hele PC uit als je de videokaart zwaar belast.

Mocht het werken, dan heeft het duimen dus goed gewerkt en anders wordt het of de videokaart terug sturen. Dit mag binnen 14 dagen, mits in perfecte staat of een nieuw moederbord en/of voeding.

AMD Nieuwsdiscussie

• made

made

.. made by made ..

Topicstarter
Bedankt voor het advies.
Ik kan een Asus Strix 970 eventueel lenen.
Mocht er niet genoeg vermogen zijn vanuit de voeding wat is dan het risico ?

Dat de voeding het begeeft of dat de videokaart het begeeft?
Want de voeding vind ik niet erg ;)

• -The_Mask-
  • Niet online
Geen van twee, de voeding kan sowieso genoeg vermogen leveren, is alleen de vraag of de over current protection niet te strak is afgesteld voor die videokaart.

Je kunt het zien als het aansluiten van een wasmachine of droger op één groep met een zekering/automaat die maar 5 ampère toe laat. Je kunt de wasmachine of droger wel aanzetten, maar als het programma wordt gestart ga je over de 5A heen en valt de groep uit.

In het geval van de PC kun je de PC ook wel starten maar ga je de videokaart belasten dan ga je misschien over de stroom heen welke één rail kan leveren en schakelt de beveiliging van de voeding in.

Er is dan niks stuk, maar het is gewoon een beveiliging. Daarna kun je de PC weer gewoon opnieuw aanzetten, maar zal die weer uitvallen bij zware belasting op de videokaart.

Enige die de videokaart stuk zou kunnen maken ben je zelf, niet het moederbord of de voeding. ;)

Wat voor PEG connector zit er trouwens op de voeding? Eén 6 pins of één 6+2 pins PEG connector? Geen twee 6 pins PEG connectors toch?

[ Voor 7% gewijzigd door -The_Mask- op 08-12-2015 11:50 ]

AMD Nieuwsdiscussie

• made

made

.. made by made ..

Topicstarter
Voeding heeft maar 1 x 6 pins connector. De asus strix heeft een 8 pins aansluiting. Dus mijn conclusie is dat ik een nieuwe voeding moet hebben.Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/dexpck.jpg

• -The_Mask-
  • Niet online
Nee, de Asus werkt ook met een 6 pins en mocht die niet werken kun je ook één bruggetje tussen de twee overgebleven pinnen maken.

AMD Nieuwsdiscussie

• made

made

.. made by made ..

Topicstarter
Oke. Ik ga ff de handleiding downloaden.

• kobus71
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05-2025
-The_Mask- schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 18:47:
Nee, de Asus werkt ook met een 6 pins en mocht die niet werken kun je ook één bruggetje tussen de twee overgebleven pinnen maken.
De Asus GTX 970 strix heeft een 8 pins stekker nodig.( http://tweakers.net/price...dc2oc-4gd5/specificaties/)
Maar daar zijn verloopjes voor ( van 6 naar 8 ) hij zit zelfs misschien wel in de doos.

[ Voor 20% gewijzigd door kobus71 op 08-12-2015 19:23 ]

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:46
Hij zit inderdaad in de doos. Dit had ik ook met van die mijne. Nu is het duimen of je voeding het haalt zo nee dan helpen we je graag hier verder!

• made

made

.. made by made ..

Topicstarter
Ik ga binnenkort ff met de pc naar een maat met een asus gtx 970. Dan ga ik het wel ff testen.

• -The_Mask-
  • Niet online
Nee wat die nodig heeft is niet hetzelfde als wat voor aansluiting die heeft.
Maar daar zijn verloopjes voor ( van 6 naar 8 ) hij zit zelfs misschien wel in de doos.
Liever niet, je creëert alleen maar een extra point of failure, zonder dat het ook maar iets toevoegt. Is alleen maar minder om zo'n verloopje te gebruiken.

AMD Nieuwsdiscussie

• made

made

.. made by made ..

Topicstarter
Gisteren op werk nog een 500W voeding gevonden met 2 x 6 + 2 pins aansluiting.
Dus de 460W voeding is er gisteren uitgehaald en vervangen door de nieuwe.

Ook gelijk maar rekening gehouden dat er hoogst waarschijnlijk zo een 30 CM aan videokaart in komt.
Morgen avond gaan we waarschijnlijk testen met een Asus Strix GTX 970.

Afbeeldingslocatie: http://www.waddenpost.nl/sites/default/files/styles/large/public/wordtvervolgd_nieuws_stripmuseum.jpg?itok=MDFvhtyn

• -The_Mask-
  • Niet online
500W zegt niks, het gaat om de kwaliteit en prestaties van een voeding.

Voor jouw systeem kun je 100 maal beter een high-end 300W voeding hebben, dan een low-end 500W voeding.

AMD Nieuwsdiscussie

• made

made

.. made by made ..

Topicstarter
Getest en met succes. Heb wel een stuk van mijn kast moeten wegknippen om de kaart erin te krijgen. 3dmark score van 8000 ten opzichte van 9000 op de nieuwe pc van mijn maat. Mijn huidige gtx 550 deed 1600 punten.
Morgen dus maar besteĺlen.😀😊

• -The_Mask-
  • Niet online
Met de oude voeding of de nieuwe? Als het de nieuwe is, welke is het dan? Moet wel vertrouwd zijn, met de oude is het dat wel iig.

AMD Nieuwsdiscussie

• made

made

.. made by made ..

Topicstarter
Systeem werkt als een speer.
Rainbow Six siege op Ultra settings.