Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

probleem met geluidskaart en/of home cinema combinatie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• nando13244
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 18-01-2016
hallo,

ik heb een asus xonar dgx geluidskaart aangeschaft ongeveer een half jaar geleden om beter geluid en ook 5.1 geluid te krijgen over mijn phillips htb3510. eerst had ik gewoon een simpele geluidkaart waarmee ik alleen met een aux kabel geluid kon krijgen, en nu met een optische kabel.

als dit werkt werkt dit mooi, maar ik heb bijna elke keer dat mijn geluid er opeens mee stopt soms na 5 min en soms pas na een aantal uur. het is niet dat ik alleen geen geluid meer krijg maar het speelt ook niet verder, youtube bijvoorbeeld gaat alleen maar staan laden. als ik dan een ander afspeelapparaat selecteer (via aux naar home cinema of via hdmi naar beeldscherm speakertjes) dan werkt alles gewoon weer, alleen dan wel met een veel minder mooi geluid natuurlijk.

ik kan wel 2 afspeelapparaten selecteren die allebei via optische kabel naar home cinema gaan de een betere kwalliteit dan de ander, als de ene ermee stopt kan ik wel weer verder luisteren met de andere tot die er ook mee stopt. ze doen het gewoon weer als ik de computer opnieuw opstart

weet iemand waar dit aan ligt? laatste drivers heb ik geinstalleerd (mischien niet correct ingesteld?)

mvg Nando vd Geer

• nando13244
niemand?? of kan ik deze vraag beter op het computerforum gedeelte van tweakers stellen?

• PageFault
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 01:59
Ik weet geen oplossing voor je, maar het is denk ik verstandig om het ook in het hardware gedeelte aan te kaarten.

Het klinkt als een geluidskaart dingetje, of dat driver of hardware is, durf ik niet te zeggen.

Als je de optische verbinding niet gebruikt en alleen analoog uit, heb je het probleem dan ook?

• nando13244
dan gebruik ik de aux van voor uit mijn pc en dan verander ik bij afspeelapparaten de standaard, en dan werkt het weer maar wel met enorme geluidskwalliteit vermindering. hoe het dan word afgespeeld weet iki niet want bij de afspeelapparaten die ermee ophouden staat asus xonar dgx audio device (die ik nu gebruik) en bij de aux staat realtekhigh defenition audio die ik bij mijn weten eruit heb gesloopt... dus of het dan via een ingebouwde geluidskaart word afgespeeld of alsnog via mijn xonar geluidskaart weet ik niet.

• wouter veltmaat
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 11-10-2016
Kan zijn dat je geluidskaart slecht contact maakt het met het moederbord en dat je met even goed aanduwen kan kijken of dit iets helpt. Kans is ook aanwezig dat je geluidskaart niet helemaal is zoals het hoort. Aangezien hij niet zo oud is zou je bij de verkopende partij om garantie kunnen vragen. (En lees je dan ook even in wat je plichten en rechten zijn in zo'n geval zodat je niet met een kluitje in het riet laat sturen.)

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True