Toon posts:

BTO Laptop scherm valt weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds een aantal jaar nu een BTO laptop, 13 inch en ben er erg tevreden mee. Alleen is er de laatste paar maanden een probleem opgedoken wat steeds erger lijkt te worden. Het gaat om het beeldscherm wat zomaar uit kan gaan, als ik dan aan de rechterkant van het scherm druk aan de achterkant, flikkert het beeld met strepen en kan het beeld weer aanschieten, of ik moet het scherm geheel deactiveren (door bijv. een tweede scherm aan te sluiten of in de slaapstand te gaan) en weer aanzetten waardoor die ook weer aan kan gaan. Soms ben ik wel een kwartier bezig om te zorgen dat het scherm weer aangaat. Ik kan proberen om een filmpke te maken als dat het probleem wat beter zichtbaar maakt.

Ik vermoed zelf dat het misschien een stekkertje kan zijn wat niet helemaal goed vast meer zit? Door bewegen van het scherm gaat het beeld ook uit, en lopen met de laptop is ook een garantie voor het uitgaan van het scherm.

Garantie heb ik niet meer, te oud, en een jaar oid na aankoop een biertje over mijn laptop heen gegooid, dus naar garantie kan ik fluiten. Heb zelf veel ervaring met het openmaken en schoonmaken van Apple computers, dus wilde ik deze laptop ook schoonmaken en checken, echter kwam ik hier voor een onaangename verassing te staan dat het allemaal niet zo mooi erin staat als bij een Apple computer.

Waarom ik dit topic maak? Ik vroeg me af of mensen hetzelfde probleem hebben ervaard en of er mensen zijn die de BTO's open hebben gemaakt en daar succes in hebben gehad. Telkens als ik de achterkant van de PC openmaakte zakte de moed me alweer in de schoenen omdat het er allemaal vrij slordig uitziet, in tegenstelling met een Apple computer.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:02

br00ky

Moderator Harde Waren
CSL is geen problemenhonk. Schopje naar VB.

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-01 22:16
Wees blij dat het geen Apple is, nu is het ten minste relatief makkelijk te repareren ;). Kabeltje van scherm naar moederbord kun je zo vervangen, mits deze stuk is. Vermoed gewoon een breukje in het kabeltje ter hoogte van het scharnier. Gewoon even goed kijken hoe het zit en uit elkaar draaien. Zo ingewikkeld is het niet.

• hubhib
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-01 21:42
Ik heb een Clevo W110ER van BTO. Iets meer dan een jaar geleden ging mijn scherm stuk. De helft van het beeld viel weg. Aangezien mijn garantie al voorbij was en ik ook niet vies ben van een beetje knutselen had ik via eBay een nieuw scherm besteld. Het erin zetten kostte me 15 minuten. Het was ongeveer 3 keer zo goedkoop als bij BTO zelf er een nieuw scherm in te laten zetten.

Het mag inderdaad allemaal een beetje "slordiger" in elkaar zitten dan Apple, maar het voordeel is dat je heel veel problemen ook zelf kunt oplossen.

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

Verwijderd

Topicstarter
Ah ja, het repareren is natuurlijk een stuk goedkoper, alleen het ziet er allemaal vrij slordig uit, maar dat terzijde. Heb jij toentertijd een disassembly guide gebruikt of heb je het op het oog gedaan?

Alvast dank!

• hubhib
Ik heb toen daarvoor nog wel een video op YouTube gekeken. Maar het was bij mijn model erg simpel. Bij jouw model kan dat natuurlijk weer anders zijn. Echter zijn de meeste laptops die BTO levert van Clevo. Dit zijn barebone modellen die vrij eenvoudig uit elkaar te halen zijn.

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn laptop opengemaakt, aan de hand van wat filmpjes op Youtube. Nu heb ik zowel het scherm als de onderkant eraf gehaald en tot mijn verbazing leek er niet zoveel aan de hand te zijn, geen scheurtjes in kabeltjes oid.
Ik vermoed dus dat mijn LCD flex kabel het niet helemaal goed meer doet, deze moet ik dus vervangen, maar kan ik gewoon elk LCD flex kabeltje pakken, of moet het nog een speciale zijn die correspondeert met mijn serienummer oid?

Het probleem is namelijk echt dat ik geen beeld krijg, backlight doet het wel, maar echt beeld niet. Het probleem is nu dermate verslechterd dat ik helemaal geen beeld meer krijg. Vroeger kon ik op de plaats van het LCD flex kabeltje en het LCD scherm connectie drukken, om soms het beeld terug te krijgen. Daarom denk (hoop) ik dat het kabeltje kapot is, en niet zozeer het scherm.

• hubhib
Bij mij deed het scherm het ook weer goed als ik op de plek van het kabeltje drukte. Echter was het bij mij uiteindelijk het scherm dat stuk was. De kabeltjes waren bij mijn model ook een stuk moeilijker te krijgen dan de schermen.

Pagina: 1