Moederbord bleeping Medion MS-7857

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286128

Topicstarter
Iemand toevallig kennis/weet wat er aan de hand is als ik nog steeds 1 long bleep en 2 short bleeps krijg met een Medion Desktop PC? Er zit een mobo in met type MS-7857.

Als ik de BIOS bleepings op zoek dan heeft dit te maken met een 'brakke' (built-in) VGA. Deze heb ik dan ook nieuw aangeschaft (gaat om een eenvoudig huis/tuin desktop pc) MSI-R5450 (enkel om te kijken of dit soelaas biedt).

Een CMOS clear gedaan, nieuwe batterij, nog geen sjoege helaas. Vervolgens even memory eruit gehaald, getest, CPU + fan losgekoppeld, HD los (ook getest), kabels checked, alles netjes schoongemaakt en stuk- voor stuk alles opnieuw erop gezet.

Helaas nog niks.

Iemand enig idee? Lijkt erop alsof het systeem nog steeds 'hangt' op de built-in VGA kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-07 22:45
Ik denk dat het vinden van info een probleem wordt / is.

Maar ik vond wel deze link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thanks, zelf ook nog even verder gezocht. CPU die op de mobo zit is een AMD A10-6700 met een onchip VGA (ATI HD6xxx) - mogelijk zou het zo kunnen zijn dat hier dan een probleem op is/zit?

Heb voor nu even een nieuwe mobo en CPU besteld, om even uit te kunnen sluiten wat het precies is, maar de CPU is ook beschadigd nu (kat ging ermee aan de haal). Dus zal deze sowieso moeten vervangen :+ 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-07 22:45
Oeps! Speelgoed voor de kat? Duur speelgoedje! :S

Welk merk mobo heb je nu besteld als ik vragen mag? Toch niet weer een voor Medion gemaakt bordje?

Ik zoek altijd eerst op internet wat er allemaal te vinden is aan info of drivers. Voor mij geen onbekende rotzooi meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb een goed Gigabyte bordje gekocht met een AMD A8 processor, soortgelijke specs, extra geheugen. Machine gaat weer als een zonnetje. Na controle kan ik dus niet anders concluderen dat als de VGA chip kapot is je de hele CPU weg kunt gooien. Tenzij anders bekend bij jullie.