Toon posts:

Willekeurige uitval van wifi

Pagina: 1
Acties:

• wiebjuh16
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 27-08 13:05
Sinds halverwege oktober heb ik op mijn vaste desktop het vreemde probleem dat de wifi verbinding plotseling wegvalt. Dit terwijl de signaalsterkte meer dan voldoende is, 4 van de 5 streepjes. Het vreemde is dat de wifi op de laptop en een andere desktop niet wegvalt. Hetzelfde geldt voor tablets en smartphones.

Ik ben uiteraard eerst zelf even bezig geweest om het probleem te kunnen oplossen. Onderstaande stappen heb ik ondernomen:
  • Drivers netwerkkaart verwijderd en opnieuw geinstalleerd
  • Alle netwerkconfiguraties verwijderd uit Windows 7 (prof)
  • Modem teruggezet naar de fabrieksinstellingen (Zyxel 2812-F1, Telfort)
  • Beveiliging van draadloze netwerk uitgeschakeld
  • Gekeken of het wifi kanaal vestoord werd ( voor zekerheid verschillende kanalen geprobeerd)
  • Wifi standaard teruggezet naar wireless G ipv B/G/N
  • Dect telefoon tijdelijk uitgeschakeld
  • Anvirus op computer tijdelijk verwijderd.
Alle bovenstaande opties hebben niet geholpen het probleem op te lossen.
Ik heb het besluit genomen om de interne netwerkkaart van tplink (pci) te gaan vervangen voor de TP-Link TL-WDN4200 usb adapter. Het oude pci netwerkkaartje was al bijna 10 jaar oud, (wireless b/g) Ik vermoedde een defecte wlan kaart :/

Echter heeft dat het probleem niet opgelost. Toen heb ik besloten om eens de probleemoplosser van Windows erop los te laten, deze geeft onderstaand resultaat:

Wie o wie herkent dit probleem? Uit de probleemoplosser van Windows wordt je ook niet veel wijzer... Er zijn het afgelopen half jaar geen wijzigingen aan de configuratie aangebracht.

[Voor 5% gewijzigd door wiebjuh16 op 07-12-2015 14:23]

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee