Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikvanElten
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15-05-2023
Hallo,

Ik denk erover om mijn kinderen met de Kerst te verrassen met een PS4. Ze spelen veel en graag op een oude WII maar die is nu toch een beetje oud aan het worden. Het leuke aan die WII is dat vrijwel ieder spel door meer dan 1 persoon tegelijk gespeeld kan worden.
Excuses voor de domme vraag, maar: is dit bij een PS4 ook zo? Ik zit nl. te zoeken naar de beste set/aanbieding en twijfel hoe nuttig de aanschaf van een 2e controller is...

alvast dank,

Erik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-06 17:59
Hallo Erik,

Je kan meerdere controllers aansluiten, echter mijn ervaring is dat er minder spellen geschikt zijn voor meerdere spelers. Je zult even moeten kijken welke spellen er geschikt zijn voor je kinderen en meerdere spelers ondersteunen.

Edit:
Zie:
http://gamespew.com/2015/...games-on-playstation-4/2/
en
http://www.co-optimus.com/system/22/playstation-4.html ( klik hier op sotering couch )

[ Voor 27% gewijzigd door cossy nl op 07-12-2015 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-07 20:36
praktisch niet voor mijn idee. Vind het Couch Co-Op gehalte van de PS4 schrikbarend laag. Geen idee hoe dat bij kindvriendelijke spellen is, maar naar mijn beleving valt het vies tegen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 406530

@ Erik: Ik zou inderdaad ook zelf onderzoeken welke games je met de kinderen wil spelen (en eventueel wat zij willen spelen - mijn eigen interesse is in de loop der tijd gewijzigd bijvoorbeeld). De WiiU zou een logische vervolgstap kunnen zijn, maar heeft als nadeel dat er niet enorm veel games voor uit komen. Aan de andere kant: aan een paar games kun je gewoonweg genoeg hebben om je tijden mee te vermaken. Jouw verhaal vormt wat dat betreft ook wel een bevestiging daarvan. Door veel mensen is de Wii inmiddels weer op Markplaats gezet.

PS4 staat niet echt bekend om couch co-op games, maar ze zijn er wel (zie de link). Vorige week is ook Fat Princess Adventures uitgekomen. Via bovenstaande link zijn er 101 games te vinden voor couch co-op. Check eens of er iets voor je bij zit, wat jij en eventueel je kinderen zouden willen spelen. Daarbij merk ik wel op dat er diverse downloadbare games tussen zitten, die niet bij een fysieke winkel gekocht kunnen worden.