Hey,
Ik ben op zoek naar wat advies omtrend een aanschaf van een nieuwe GPU.
Ik had vroeger Nvidea maar door een goedkope soldering heeft deze het snel begeven.
Toen ben ik ingestapt naar MSI HD5850 Twin Frozr 2G (2010)
Een goed beestje dat het toch 5 jaar kon trekken want kan vandaag nog de meeste titels aan op medium (Witcher3), maar het kan deze settings niet meer aan (fallout 4, SW Battlefront) dus zit ik op low.
Ik zit nog met een ietwat oude HD monitor, dus ga ik niet snel overschakelen naar 4K.
Dit sluit niet uit dat ik die wel binnen de 5 jaar ga aanschaffen.
OS Win10 + SSD
Asus P8Z77-v lx2
I5-3570
12Gb RAM
Konig PSU CMP-PSUP550W/S
Ik heb een grote tower, dus size doesn't matter.
Na veel nalezen kwam ik tot deze twee kaarten
GTX970 of een SAPPHIRE AMD NITRO R9 390 Tri-X OC Version (prijs gevonden van 360 Euro)
Is dit overkill of zou ik het toch maar doen?
De prijs is niet mals dus is er een advies voor een goedkoper kaartje die toch stevige bang for buck heeft en die toch een deftige upgrade geeft tov de HD5850?
Ook merk ik dat de meeste AAA games tegenwoordig zo vol bugs zitten dat een dure kaart niet altijd beter prestaties neerzetten en dus zonde van de investering is.
edit: psu details updated
Ik ben op zoek naar wat advies omtrend een aanschaf van een nieuwe GPU.
Ik had vroeger Nvidea maar door een goedkope soldering heeft deze het snel begeven.
Toen ben ik ingestapt naar MSI HD5850 Twin Frozr 2G (2010)
Een goed beestje dat het toch 5 jaar kon trekken want kan vandaag nog de meeste titels aan op medium (Witcher3), maar het kan deze settings niet meer aan (fallout 4, SW Battlefront) dus zit ik op low.
Ik zit nog met een ietwat oude HD monitor, dus ga ik niet snel overschakelen naar 4K.
Dit sluit niet uit dat ik die wel binnen de 5 jaar ga aanschaffen.
OS Win10 + SSD
Asus P8Z77-v lx2
I5-3570
12Gb RAM
Konig PSU CMP-PSUP550W/S
Ik heb een grote tower, dus size doesn't matter.
Na veel nalezen kwam ik tot deze twee kaarten
GTX970 of een SAPPHIRE AMD NITRO R9 390 Tri-X OC Version (prijs gevonden van 360 Euro)
Is dit overkill of zou ik het toch maar doen?
De prijs is niet mals dus is er een advies voor een goedkoper kaartje die toch stevige bang for buck heeft en die toch een deftige upgrade geeft tov de HD5850?
Ook merk ik dat de meeste AAA games tegenwoordig zo vol bugs zitten dat een dure kaart niet altijd beter prestaties neerzetten en dus zonde van de investering is.
edit: psu details updated
[ Voor 3% gewijzigd door Neusd00rn op 07-12-2015 17:25 ]