Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wifi probleem/ wegvallende wifi

Pagina: 1
Acties:

• torilion
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-02-2022
Hallo,

Wij hebben problemen met onze wifi en hebben al veel geprobeerd zonder succes. De helpdesk van ziggo kan ons verder niet meer helpen. Misschien weet iemand hier wat te doen?

Het probleem is: De wifi valt met regelmaat (verschillend, maar vaak elke 15 minuten ofzo) weg. Dan geeft hij op mijn laptop aan dat hij verbonden is met beperkte toegang en op een tablet en smartphone zie je helemaal geen verbinding meer. Dan gaat hij opnieuw verbinden en dat duurt even. Als je streamt zoals wij veel doen (netflix, spotify..) dan gaat hij laden en stil blijven staan. Dat duurt dan een halve minuut ofzo en dan doet hij het vaak weer. We hebben het volgende al nagekeken:

* De wifi is wel snel, daar kan het niet van komen. We hebben 120mbps van ziggo en de Ookla speedtest geeft meestal ongeveer 50mbps aan op de wifi.

* Ik heb gekeken of we gestort worden door een andere wifi verbinding en heb een app geïnstalleerd om te kijken welke channels druk bezet zijn. Hoewel dit hier nogal mee lijkt te vallen hebben we toch maar handmatig via de modem ingesteld dat we op het minst gebruikte kanaal 12 zitten. Ik zie wel vaak 'onbekend netwerk' in de lijst van wifi verbindingen op flinke signaalsterkte. Ik weet niet of dat een van onze eigen apparaten kan zijn zoals chromecast of printer.

* Ik heb de wifi verbinding al een paar keer opnieuw ingesteld vanaf factory reset op modem. Dat lost het probleem niet op.

* Ik heb de 2e optionele 5G verbinding zowel enabled als disabled geprobeerd en dat maakt geen verschil.

* Ik heb de printer en chromecast die op de wifi zitten ook uitgeschakeld en dan lijkt het probleem er ook nog steeds.

* De modem is recent ook vervangen door het nieuwere model van ziggo en ook dit heeft het probleem niet opgelost.

Wie weet wat ik nog kan proberen? Ziggo zegt dat we wellicht gestort worden door een 4G zendmast, maar bij de buren met Ziggo is er geen probleem. Alvast bedankt voor tips!

Roland

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Ik neem aan dat je de standaard router/modem gebruikt van Ziggo?

Zo ja, zet er dan maar een router bij , de router functie in die Modems is gewoon slecht.

Dit kan je dus oplossen door er een aparte router bij tussen te plaatsen en de modem in bridge modus te laten zetteN.

Verder om de volledige snelheid te halen, moet je echt 5ghz, gebruiken. 2.4ghz gaat niet harder als de snelheid die jij nu ongeveer haalt.

En nog beter waar kan,bekabel het netwerk, werkt altijd beter en stabieler als WiFi.

[ Voor 34% gewijzigd door freaky35 op 07-12-2015 14:28 ]

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:43
- Welke modem/router heb je precies?
- Heb je deze problemen ook bedraad?
- Heb je toevallig ook een Horizon?

• torilion
Bedankt voor de antwoorden.

Onze modem van Ziggo is Cisco EPC3928

Ik weet niet of de problemen er bedraad ook zij want wij hebben geen kabels vanuit de meterkast gelegd en dat is hier ook haast niet te realiseren. Inderdaad is bekabeld beter, maar die optie is er dus helaas niet.

Nee, we hebben geen Horizon. We hebben de Humax decoder voor TV en dat is een ramp. Internet daarop doet het helemaal niet (ondanks veel bellen met de helpdesk).

Ik heb wel het gevoel dat de Chromecast wat vaker hapert dan wanneer ik gewoon browse op de laptop ofzo...

• jordje
torilion schreef op maandag 07 december 2015 @ 18:23:
Onze modem van Ziggo is Cisco EPC3928
Staat er nadat je wifi is uitgevallen iets in de logs? Wellicht een herstart of kwijtraken van het coax signaal?

Ook zou ik eens proberen of, zodra je geen signaal meer hebt, je nog wel gewoon internet via een kabel hebt. "Beperkte toegang" kan namelijk meer betekenen dan een slechte WiFi ontvangst, bijvoorbeeld geen DNS, geen toegang naar buiten of een verkeerd IP adres. Dit kan betekenen dat het probleem niet zozeer aan je WiFi ligt, maar ergens anders. Kijk ook eens wat ipconfig zegt bij het uitvallen.

Vooral omdat je zegt dat het modem al is vervangen vermoed ik dat het probleem zomaar heel ergens anders kan liggen. Maar ja, toeval bestaat...

Heb je trouwens apparaten die op 5GHz werken? Zo ja, hoe gedragen die zich?

• torilion
jordje schreef op maandag 07 december 2015 @ 21:51:
[...]

Staat er nadat je wifi is uitgevallen iets in de logs? Wellicht een herstart of kwijtraken van het coax signaal?

Waar vind ik de logs? Ik ben ingelogd op modem en heb daar wat rondgekeken maar niks gevonden.

Ook zou ik eens proberen of, zodra je geen signaal meer hebt, je nog wel gewoon internet via een kabel hebt. "Beperkte toegang" kan namelijk meer betekenen dan een slechte WiFi ontvangst, bijvoorbeeld geen DNS, geen toegang naar buiten of een verkeerd IP adres. Dit kan betekenen dat het probleem niet zozeer aan je WiFi ligt, maar ergens anders. Kijk ook eens wat ipconfig zegt bij het uitvallen. waar vind ik dat?

Vooral omdat je zegt dat het modem al is vervangen vermoed ik dat het probleem zomaar heel ergens anders kan liggen. Maar ja, toeval bestaat...

Heb je trouwens apparaten die op 5GHz werken? Zo ja, hoe gedragen die zich? volgens mij hetzelfde probleem, maar ik zal het nog eens testen. Bedankt voor de reactie en het meedenken! :)

• jordje
torilion schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 10:33:
Waar vind ik de logs? Ik ben ingelogd op modem en heb daar wat rondgekeken maar niks gevonden.
Ik zie nu dat je EPC3928 typte, waar ik 3925 las :X Alhoewel ik niet denk dat die firmware veel zal verschillen. Het ligt mij bij dat die logs ergens onder 'Management' of 'Status' te vinden waren.

Als je onder windows een commandprompt opent en daar 'ipconfig /all' typt ('ifconfig' voor de meeste UNIX OS's), krijg je een lijst met eigenschappen van je netwerkadapters. Vooral de gegevens van de WiFi adapter zijn hier van belang. Ik ben namelijk benieuwd of je op die momenten nog wel correcte IP, gateway en DNS-adressen hebt.

• torilion
jordje schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 13:19:
[...]

Ik zie nu dat je EPC3928 typte, waar ik 3925 las :X Alhoewel ik niet denk dat die firmware veel zal verschillen. Het ligt mij bij dat die logs ergens onder 'Management' of 'Status' te vinden waren.
Ik vind wel STATUS hieronder, met als subs Gateway, Local Network, Wireless, DOCSIS WAN en DOCSIS Signal. Ik weet niet wat de 'logs' daaronder zijn of waar ik vind wat je zoekt...

Als je onder windows een commandprompt opent en daar 'ipconfig /all' typt ('ifconfig' voor de meeste UNIX OS's), krijg je een lijst met eigenschappen van je netwerkadapters. Vooral de gegevens van de WiFi adapter zijn hier van belang. Ik ben namelijk benieuwd of je op die momenten nog wel correcte IP, gateway en DNS-adressen hebt.
Ik lees daar het volgende voor de WIFI:
Wireless LAN adapter Wi-Fi:

Connection-specific DNS Suffix . : dynamic.ziggo.nl
Description . . . . . . . . . . . : Qualcomm Atheros AR956x Wireless Network
Adapter
Physical Address. . . . . . . . . : 48-D2-24-1E-EA-05
DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::b1a6:92f8:ce8f:9c75%2(Preferred)
IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.178.11(Preferred)
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Lease Obtained. . . . . . . . . . : dinsdag 8 december 2015 14:59:22
Lease Expires . . . . . . . . . . : dinsdag 8 december 2015 16:16:31
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.178.1
DHCP Server . . . . . . . . . . . : 192.168.178.1
DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 256430628
DHCPv6 Client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-1A-97-08-83-18-67-B0-B2-B6-0A

DNS Servers . . . . . . . . . . . : 84.116.46.23
84.116.46.22
NetBIOS over Tcpip. . . . . . . . : Enabled

Kun je hier iets mee? THX!!

• Ralf Bimbo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-07 13:46
Ik heb exact hetzelfde probleem.. zelfde modem/router van Ziggo. Ik heb aanvullend de test uitgevoerd of het bekabeld internet werkt.. dat is gewoon het geval; werkt altijd, valt nooit weg.
Daarbij lijkt de WIFI-verbinding per apparaat weg te vallen, althans, bij mij. Heb het gevoel dat de wifi verbinding op bijvoorbeeld 1 apparaat probleemloos kan werken, waarbij hij op datzelfde moment op een ander apparaat niet werkt.
Het opnieuw opzetten van de wifi-verbinding helpt altijd.. de vraag is voor hoelang.

Aangezien er een werkende internetverbinding is op het moment dat tenminste 1 apparaat aangeeft geen (volledige) wifi-verbinding te hebben lijkt me alles wat zich 'voor' het modem afspeelt geen probleem te zijn. Het lijk, in ieder geval bij mij, in de specifieke verbinding te zitten tussen het modem en elk afzonderlijk apparaat.

Ik ben benieuwd of TS hetzelfde ervaart (en/of het probleem nog überhaupt heeft?).. en daarbij.. wat hieraan te doen is om dit te verhelpen. Heb namelijk geen idee welke settings hiervoor relevant kunnen zijn.

Rookworst zonder 'r' is ookworst

• Chris1990
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-06-2024
Hier ook hetzelfde probleem, hetzelfde modem.

Ook al de instellingen veranderd en reset gedaan, maar doet het nog steeds even slecht.

Bloedirritant .. wifi verbinding valt telkens weg, via LAN kabel is het gewoon stabiel.

Iemand een oplossing? Of gewoon een nieuw modem aanvragen bij Ziggo?...

• Ralf Bimbo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-07 13:46
Gisteren een factory reset gedaan. Heeft t probleem direct verholpen, bijzonder genoeg

Rookworst zonder 'r' is ookworst

Pagina: 1