Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Computer upgrade

Pagina: 1
Acties:

• Akeno
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 18-09 15:24
Hoi!
Dit is eigenlijk een computer update advies, maar weet niet of dit het geschikte gedeelte heb?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het is een game systeem at the moment, waar ik ook meerdere programma's op draai zoals autocad, photoshop e.d. voor mijn studie.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ligt aan de upgrade mogelijkheden die jullie mij bieden, maar ik wil het zo veel mogelijk minimaliseren

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De onderdelene die er momenteel in zitten zijn:
- Asrock B75 pro moederbord
- Asus gtx 660 TI 2 GB
- Corsair vengeance 16 GB
- Samsung ssd 128 GB
- HDD 1 TB( naam kwijtxD)
- Cooler Master GX 550W(Bronze)
- Intel i5 3470 3.2 GHz

Wat verwacht je van ons?
Ik heb het gevoel dat mijn systeem verouderd is. Als ik bijvoorbeeld de witchger 3 speel, moet ik de alles aanpassen om een vloeiende game te krijgen. Bij alle settingen op High, gaat het al happeren en dat is natuurlijk niet tof. Ik wilde de vraag nu bij het tweakers forum neerleggen, wat ik aan mijn systeem kan aanpassen of upgraden? Zelf heb ik niet echt het inzicht in wat er veranderd moet worden, maar ik zat te denken aan een videokaart upgrade, maar moet ik dan wellicht ook mijn voeding upgraden als deze niet het totale watt percentage kan leveren?

Hebben jullie wat ideetjes voor me?

• Shahmen
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 31-08 12:27
Alleen een GTX970 zou in mijn ogen prima moeten zijn. 550w is daar nog voldoende voor. Vervolgens zou je later kunnen kijken voor een cpu/mobo upgrade.

Ik heb geen idee wat je budget is, maar een 390/390x zou ook nog kunnen.

• Akeno
Shahmen schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:09:
Alleen een GTX970 zou in mijn ogen prima moeten zijn. 550w is daar nog voldoende voor. Vervolgens zou je later kunnen kijken voor een cpu/mobo upgrade.

Ik heb geen idee wat je budget is, maar een 390/390x zou ook nog kunnen.
Laten we voor het gemak het budget, maar rond de 500 zetten

• Shahmen
Laten we zeggen dat je een GTX970 voor 350 zou aanschaffen, dan zou je het overgebleven geld eventueel kunnen investeren in een Gold+ 750/850w PSU. Voor nu is dat helemaal niet nodig, 550w is zat.

Maar, stel dat je over een jaar/anderhalf toch je CPU en mobo wilt upgraden (en misschien wilt overclocken), dan hoef je daar geen nieuwe PSU voor aan te schaffen, daarbij biedt het de kans om er nog een GTX970 bij te proppen zodat je toch nog een extra grafische upgrade hebt. Zeker een voordelige route, omdat de GTX970 over een jaar al sterk in prijs gedaald zal zijn met de komst van de pascal gpu's.

Dit kan uiteraard ook via de AMD kant met een 390(x), dan zou ik sowieso voor een 850w Gold+ PSU kiezen.

• KappaRoss
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 30-10 16:29
Shahmen schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:17:
Laten we zeggen dat je een GTX970 voor 350 zou aanschaffen, dan zou je het overgebleven geld eventueel kunnen investeren in een Gold+ 750/850w PSU.
400 watt (goede) voeding is genoeg voor een GTX 970 O-) , 750/850 watt is overdreven.. :o

• Shahmen
KappaRoss schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:19:
[...]

400 watt (goede) voeding is genoeg voor een GTX 970 O-) , 750/850 watt is overdreven.. :o
Klopt zeker, ik denk altijd weer net iets te ver vooruit met dit soort dingen. 8)7

• Ardjee
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 30-10 22:18
Laten we zeggen dat je een GTX970 voor 350 zou aanschaffen, dan zou je het overgebleven geld eventueel kunnen investeren in een Gold+ 750/850w PSU. Voor nu is dat helemaal niet nodig, 550w is zat.

Maar, stel dat je over een jaar/anderhalf toch je CPU en mobo wilt upgraden (en misschien wilt overclocken), dan hoef je daar geen nieuwe PSU voor aan te schaffen, daarbij biedt het de kans om er nog een GTX970 bij te proppen zodat je toch nog een extra grafische upgrade hebt. Zeker een voordelige route, omdat de GTX970 over een jaar al sterk in prijs gedaald zal zijn met de komst van pascal gpu's.

Dit kan uiteraard ook via de AMD kant met een 390(x), dan zou ik sowieso voor een 850w Gold+ PSU kiezen.
Waarom in hemelsnaam zou je een 850 watt gold voeding nodig hebben voor een r9 390x? Een degelijke 450 watter gaat prima een i5 en een r9 390x voeden (mss niet als er die hard geOCed wordt, maar goed)

Qua upgrade lijkt mij een GPU upgrade een prima optie. Je cpu is nog niet achterhaald.

Let wel op dat er mogelijk een bios update nodig is om je gpu werkende te krijgen.

• KappaRoss
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 30-10 16:29
Een R9 390x heeft genoeg aan 500 watt voeding.. :+

• Shahmen
Ardjee schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:21:
[...]

Waarom in hemelsnaam zou je een 850 watt gold voeding nodig hebben voor een r9 390x? Een degelijke 450 watter gaat prima een i5 en een r9 390x voeden (mss niet als er die hard geOCed wordt, maar goed)

Qua upgrade lijkt mij een GPU upgrade een prima optie. Je cpu is nog niet achterhaald.

Let wel op dat er mogelijk een bios update nodig is om je gpu werkende te krijgen.
Ik legde het meer op tafel vanuit het oogpunt om later te overclocken icm xfire/sli, maar ik weet verder niet hoe TS hier in staat. De opties kunnen er maar alvast zijn, mocht het later gaan kriebelen.

• Ardjee
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 30-10 22:18
Shahmen schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:23:
[...]

Ik legde het meer op tafel vanuit het oogpunt om later te overclocken icm xfire/sli, maar ik weet verder niet hoe TS hier in staat. De opties kunnen er maar alvast zijn, mocht het later gaan kriebelen.
Ik zou sli of crossfire nooit aan iemand aanraden hier: Als iemand hier om advies komt vragen is dat waarschijnlijk omdat die niet extreem veel kennis heeft van zaken. Een sli/crossfire setup is hoogstens interessant voor die die hard gebruiker die weet waar die aan begint (hoge stroomverbruik, driverissues, compatbiliteitissues, moederborden met decent 8x/8x verdeling van de pci-e sloten). Niets aan het topic van de TS geeft mij het idee dat sli of crossfire nodig of een interessante idee is.

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online
KappaRoss schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:23:
[...]

Een R9 390x heeft genoeg aan 500 watt voeding.. :+
Sterker nog, ook aan een 450W voeding.

Ikzelf heb een 750W voeding, maar dat komt omdat de lagere niet of slecht leverbaar waren. :P

Ook in mijn ogen is een r9 390x of 390 of 970 of 980 (als het in je budget past) gewoon een goede upgrade.

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• Akeno
Okee bedankt allemaal!
Ik denk dat het dan toch een van de videokaarten wordt.
Nu we hier toch zijn heb ik wel het tweede, indien mogelijk:

De laatste tijd heb ik veel last van geluid van de ventilator. Ik heb nog de gewone processor koeler erop zitten en de fan die in de kast zaten. Raden jullie aan deze te vervangen of wellicht de kast gewoon te vervangen? De kast is een Cooler master centurion 590.

• Arunia
  • Nu online
Akeno schreef op woensdag 09 december 2015 @ 09:49:
Okee bedankt allemaal!
Ik denk dat het dan toch een van de videokaarten wordt.
Nu we hier toch zijn heb ik wel het tweede, indien mogelijk:

De laatste tijd heb ik veel last van geluid van de ventilator. Ik heb nog de gewone processor koeler erop zitten en de fan die in de kast zaten. Raden jullie aan deze te vervangen of wellicht de kast gewoon te vervangen? De kast is een Cooler master centurion 590.
Kun je achterhalen welke van de fans je last hebt?
CPU fan bijvoorbeeld kun je vervangen. Of je zou een "nieuwe" intel versie kunnen kopen of meteen een stillere/betere.
Case fans kun je ook prima vervangen voor bijvoorbeeld stillere modellen.

Maar ik zou niet als je weinig budget hebt, alles vervangen als 1 er maar nodig is.

• Akeno
Arunia schreef op woensdag 09 december 2015 @ 10:55:
[...]

Kun je achterhalen welke van de fans je last hebt?
CPU fan bijvoorbeeld kun je vervangen. Of je zou een "nieuwe" intel versie kunnen kopen of meteen een stillere/betere.
Case fans kun je ook prima vervangen voor bijvoorbeeld stillere modellen.

Maar ik zou niet als je weinig budget hebt, alles vervangen als 1 er maar nodig is.
Ik denk dat het de achter fan is van de case, deze maakt naar mijn mening het meeste herrie. Dus het slimste is om die te vervangen?

• Arunia
  • Nu online
Akeno schreef op woensdag 09 december 2015 @ 11:01:
[...]

Ik denk dat het de achter fan is van de case, deze maakt naar mijn mening het meeste herrie. Dus het slimste is om die te vervangen?
Je kun de fans 1 voor 1 aansluiten.

Dus alles casefans los van het moederbord. Kijken of het geluid er nog steeds is. Zo ja, cpu fan.
Dan één voor één de casefans proberen los van elkaar.
Dan kun je het zeker weten.

Die casefans kun je gewoon vervangen voor andere.

• Azerion
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 18-10 13:35
Akeno schreef op woensdag 09 december 2015 @ 11:01:
[...]

Plug hem is los van het moederbord en luister of het geluid weg is, zo ja dan zou ik die fan vervangen naar alle waarschijnlijkheid is het een 120mm fan.

• Akeno
Arunia schreef op woensdag 09 december 2015 @ 11:04:
[...]

Je kun de fans 1 voor 1 aansluiten.

Dus alles casefans los van het moederbord. Kijken of het geluid er nog steeds is. Zo ja, cpu fan.
Dan één voor één de casefans proberen los van elkaar.
Dan kun je het zeker weten.

Die casefans kun je gewoon vervangen voor andere.
even gedaan, en ja het is de casefan van de achterkant. De cpu fan maakt wel wat geluid, maar niet zoveel dat het storend is. Aanraders voor een casefan of gewoon een degelijke 120mm fan bij de mycom of zo halen?

• Arunia
  • Nu online
Akeno schreef op woensdag 09 december 2015 @ 11:09:
[...]

even gedaan, en ja het is de casefan van de achterkant. De cpu fan maakt wel wat geluid, maar niet zoveel dat het storend is. Aanraders voor een casefan of gewoon een degelijke 120mm fan bij de mycom of zo halen?
Er zit nu een 120mm 17dB fan in op 1200rpm.
Ik zou zelf of een coolermaster halen, of een ander merk welke redelijk geprijsd is, maar wel stiller.

Bijvoorbeeld deze:
pricewatch: Cooler Master Silencio FP 120mm - 3pin

Moet zeggen dat ik ze in mijn Silencio heb vervangen. Dit omdat ik beter koelende wilde hebben, niet omdat ze niet voldoende zijn qua temperatuur. 2 stuks 120mm 1800 rpm. Liggende nog op de plank.

[Voor 33% gewijzigd door Arunia op 09-12-2015 11:17]

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 13:21

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Akeno schreef op woensdag 09 december 2015 @ 11:09:
[...]

pricewatch: Scythe Slip Stream 800rpm, 120mm

Toch wel de koning qua prijs/kwaliteit.

Zie :
http://www.silentpcreview.com/article1480-page5.html

Dit is de Slip Stream 120 - M.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Akeno
Top man, bedankt!
Pagina: 1

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True