Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• WingGraph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-10-2023
Beste,

ik heb bij het aankopen van een smartphone het volgende bijbesteld:

BESCHERMEND GLAS
WAAROM KOPEN?

Hoge spanning getemperd glas constructie voor een betere bescherming tegen schokken
Oleofobe laag helpt tegen vingerafdrukken
Dun, voegt zo weinig mogelijk bulk toe aan je telefoon
Eenvoudige installatie zonder risico voor bellen
Anti-verbrijzelende film laag

Ookal heeft de smartphone een Corning Gorilla Glass 3.

Is het nodig/nuttig dat ik alsnog die beschermde glas plaat erover plak of niet?

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Ik heb al meerdere keren gezien dat het beschermende glas brak en niet het glas van phone zelf.
Of het nodig is, is aan jou, maar nuttig is het zeker.

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
De grootste reden om het erop te plakken is dat het krassen voorkomt.
Echter vind ik het t geld niet waard.
Het heeft zeker nut maar als je telefoon op een hoek valt is het glas alsnog stuk.
Ik had in de zomervakantie er zo'n laagje op laten zetten maar na een tijdje kwam er toch een luchtbelletje onder. Dit is echt mateloos irritant.
Als je telefoon al gorrila glass heeft zou ik het persoonlijk lekker laten.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:45

Quad

Doof

Ik heb het als reden vanwege het breken van het glasplaatje zelf wanneer er druk op komt te staan in plaats van het glas voor het LCD. Daarnaast omdat het aanvoelt als echt glas wat je niet hebt bij de plastic screenprotectors.

En het is eenvoudiger te plaatsen dan een plastieken screenprotector.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• mission
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-10 21:09
telefoon laten vallen met glazen protector resulteerde gewoon in een gesloopt scherm.

maar het ziet er wel een stuk beter uit dan plastic en het blijft ook een stuk schoner

• WingGraph
Als je dat beschermd glas op de telefoon **PLAKT**, kan je dit er achteraf afhalen zonder **PLAK** resten op het oorspronkelijk scherm te zien?

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
WingGraph schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:51:
Als je dat beschermd glas op de telefoon **PLAKT**, kan je dit er achteraf afhalen zonder **PLAK** resten op het oorspronkelijk scherm te zien?
Nee er is niks meer van te zien.
Ik weet niet precies hoe het werkt, maar hier weet vast wel iemand een leuk natuurkundig antwoord op te geven.

• WingGraph
NO_Excuses schreef op maandag 07 december 2015 @ 11:57:
Echter vind ik het t geld niet waard.
het was 10 euro

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:12
Je plakt helemaal niets, je legt het glas er gewoon op en zolang er geen stof of andere troep tussen zit zal het glas zich gewoon netjes helemaal vacuum zuigen tegen de telefoon aan. Geen lijm of water of troep involved. Hierdoor kan je bij eventueel verkeerd plaatsen het glas ook makkelijk er even afhalen en nog een keer goed neerleggen. Wel voorzichtig zijn dat je de randen van je protector niet sloopt/verbuigt door er met je nagels onder te gaan dan!

• Momus
mission schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:44:
telefoon laten vallen met glazen protector resulteerde gewoon in een gesloopt scherm.

maar het ziet er wel een stuk beter uit dan plastic en het blijft ook een stuk schoner
Mijn ervaring is anders.

• WingGraph
Welke ervaring? dat het er beter uitziet als een plastieke beschermlaag of het laten vallen?

• Momus
WingGraph schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:57:
[...]

Welke ervaring? dat het er beter uitziet als een plastieke beschermlaag of het laten vallen?
Dat het daadwerkelijk het normale scherm kan beschermen bij vallen of stoten.
En dat het er beter uitziet dan een plastic folie, is evident.

• mission
bij stoten helpt het absoluut, mischien bij sommige valpartijen ook maar bij mij niet.

dus hoewel het kan helpen is het niet gegarandeerd

• Momus
mission schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:59:
bij stoten helpt het absoluut, mischien bij sommige valpartijen ook maar bij mij niet.

dus hoewel het kan helpen is het niet gegarandeerd
Het helpt sowieso beter dan niks erop.

• WingGraph
Conclusie, beter iets dan niets, en de ervaringen zijn redelijk positief.

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-11 09:54
Hier ook wat ervaring (by proxy, m'n vrouw had het op haar Galaxy S4). Geen idee wat het merk precies was, volgens mij was het een Spigen Nano. Een belachelijk duur ding (40 euro destijds 8)7 )

Voordeel: Het glas daarvan voelt prettiger aan dan het originele glas van de telefoon en het is inderdaad wat meer afstotend qua vuil.

Op het vlak van bescherming vond ik het zwaar tegenvallen: de protector was na twee weken al kapot terwijl het glas van de telefoon nog ruim een jaar heel gebleven is (en pas bij een andere val een keer verbrijzelde).

Ik ben niet zo enthousiast, zogezegd :+

edit:

Bij die versie bleven geen plakresten achter, het liet zich keurig verwijderen. Wel even uitkijken met de splintertjes, anders gaan je vingers bloeden :P

[ Voor 12% gewijzigd door Carpento op 07-12-2015 13:04 ]

• mission
Momus schreef op maandag 07 december 2015 @ 13:01:
[...]

Het helpt sowieso beter dan niks erop.
dat zeg ik net 8)7

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb de topictitel aangepast. Op dergelijke wijze hoofdletters gebruiken voegt weinig toe en komt storend over

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Pagina: 1