Mijn vader is toe aan een nieuwe laptop ter vervanging van zijn huidige 17'' HP fosiel.
Wat gaat hij met de laptop doen?
Windows met de standaard office applicaties + Visio, Google Sketchup, internetten, e-mailen, eenvoudige (vakantie)foto bewerking, telebankieren etc. Geen erg veeleisende zaken.
Wat is je budget?
900 euro.
Is hij van plan de laptop veel mee te nemen?
Nee, 95% gebruik thuis (aan de stekker) waar af en toe de laptop op de bank wordt gebruikt.
Bepaalde (merk)voorkeuren, additionele info:
Voorkeuren/wensen:
- 17'' scherm. Resolutie/type minder relevant, hij is tevreden met zijn huidige oude 17'' non-HD, non-IPS, glanzende scherm.
- SSD harddisk (liefst af-fabriek)
- Windows 10 pre-installed
- enigsinds future-proof (voorkeur i3/i5 Intel CPU)
Additionele info:
- voorkeur Intel CPU
- Merkvoorkeur: geen
- Dedicated GPU lijkt me niet nodig
- kwaliteit trackpad niet relevant ivm altijd gebruik muis
Als ik de zoektermen "17'', <900 euro, opslagtype SSD in de Pricewatch invoer komt er slechts 1 mogelijkheid bovendrijven die ook nog eens beperkt lverbaar is (slechts 2 aanbieders, lange levertijd):
pricewatch: Acer Aspire E5-772-50DK
Heeft iemand nog andere suggesties of ontkom ik er niet aan om een "non-SSD" laptop te kopen en er zelf dan maar een SSD in te bouwen?
Wat gaat hij met de laptop doen?
Windows met de standaard office applicaties + Visio, Google Sketchup, internetten, e-mailen, eenvoudige (vakantie)foto bewerking, telebankieren etc. Geen erg veeleisende zaken.
Wat is je budget?
900 euro.
Is hij van plan de laptop veel mee te nemen?
Nee, 95% gebruik thuis (aan de stekker) waar af en toe de laptop op de bank wordt gebruikt.
Bepaalde (merk)voorkeuren, additionele info:
Voorkeuren/wensen:
- 17'' scherm. Resolutie/type minder relevant, hij is tevreden met zijn huidige oude 17'' non-HD, non-IPS, glanzende scherm.
- SSD harddisk (liefst af-fabriek)
- Windows 10 pre-installed
- enigsinds future-proof (voorkeur i3/i5 Intel CPU)
Additionele info:
- voorkeur Intel CPU
- Merkvoorkeur: geen
- Dedicated GPU lijkt me niet nodig
- kwaliteit trackpad niet relevant ivm altijd gebruik muis
Als ik de zoektermen "17'', <900 euro, opslagtype SSD in de Pricewatch invoer komt er slechts 1 mogelijkheid bovendrijven die ook nog eens beperkt lverbaar is (slechts 2 aanbieders, lange levertijd):
pricewatch: Acer Aspire E5-772-50DK
Heeft iemand nog andere suggesties of ontkom ik er niet aan om een "non-SSD" laptop te kopen en er zelf dan maar een SSD in te bouwen?