Toon posts:

1600x1200x32 in 75Hz ipv 85 Hz ?!?!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een week ben ik de trotse bezitter van een Elsa Gladiac Ultra,maar als ik ga gamen in 1600x1200,zie ik dat de monitor 75 Hz aangeeft,terwijl de kaart en de monitor toch echt 85Hz ondersteunt.
Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik games in 1600x1200 op 85 Hz speel ipv 75...???

Oh ja,ik gebruik "gewoon" WIN98SE.

Verwijderd

Hoi,

Je monitor ondersteunt wel 85 Hz, maar niet met deze resolutie. Hoe lager de resolutie is, hoe hoger de verticale frequentie kan zijn. Hoe hoger de resolutie is, hoe meer tijd de monitor kwijt is met het 'beschrijven' van 1 regel met pixels. Hierdoor kunnen minder lijnen per tijdseenheid worden getoond wat neerkomt op een lagere verticale frequentie.
Verder is uit onderzoek gebleken dat 75 Hz voldoende is en dat het verschil tussen 75 en 85 Hz nauwelijks waarneembaar is.

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 15:04 schreef meijer02 het volgende:
Verder is uit onderzoek gebleken dat 75 Hz voldoende is en dat het verschil tussen 75 en 85 Hz nauwelijks waarneembaar is.
Dit is natuurlijk onzin. Denk toch echt wel dat iedereen dit verschil ziet zolang je monitor maar groot genoeg is. Op een 22" zie je dit verschil DUS echt wel.

Vraag is sowieso wel nuttig aan de topicstarter : wat voor monitor heb je ?

Verwijderd

Op een 17" zie je het verschil niet, daarom heb ik nu een 17" ipv 19" door dat 75hz op een 19" niet helemaal lekker kijkt.

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 15:33 schreef Courage het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk onzin. Denk toch echt wel dat iedereen dit verschil ziet zolang je monitor maar groot genoeg is. Op een 22" zie je dit verschil DUS echt wel.

Vraag is sowieso wel nuttig aan de topicstarter : wat voor monitor heb je ?
Kijk in zijn config.

Verwijderd

ga naar start uitvoeren en type dxdiag

kies voor de tabblad meer help en kies directdraw wijziging en type hier in 85 :)

k weet niet of je dit bedoeld :?

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:09
off-topic

Ey reaper, ik ben opzoek naar een DDR mobo en ik lees dat de MSI veel probs heeft. Nu zie ik dat jij een DFI hebt, kun je me misschien ff mailen of ICQ 'en en wat over dat bordje vertellen. En natuurlijk hoe je eraan gekomen bent want ik zie 'm niet in de pricewatch.

hmm.. keek met me neus zie 'm nu wel in de pricewatch maar niet bij eynstein op de site. Hoe bevalt ie?

Verwijderd

Topicstarter
Frequentie"probleem" opgelost...ik was vergeten de frequentie bij 1600x1200 handmatig te veranderen naar 85Hz,hij stond nog op "optimaal" en da's 75Hz...

En over m'n mobo:
Bevalt me echt zeer goed,is op alle fronten een stuk sneller nu met DDR.
Die DFI is echt rete stabiel,ik zou hem echt aanraden,liever dan MSI of Asus.

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:25
Op woensdag 20 juni 2001 15:37 schreef Sandman het volgende:
Op een 17" zie je het verschil niet, daarom heb ik nu een 17" ipv 19" door dat 75hz op een 19" niet helemaal lekker kijkt.
Op een 17" zie jij het verschil niet. Dit is per persoon verschillend.

Ik krijg op een 17" op 75Hz (en ook op m'n 14" (die niet hoger kan, en dus na 2 uur wel weer uitgaat (handig dualhead met zo'n monitor :)))) na een paar uur echt hoofdpijn en met 85Hz niet.

Het is wel zo dat voor een gemiddeld mens 75Hz genoeg zou zijn, maar ja, de arbo raad (eist?) niet voor niets minimaal 85Hz aan.

Verwijderd

weet je ik heb echt precies hetzelfde,ook de 451 maar dan met een Gforce 3 , als ik opstart is ie 75hz maar dan verzet ik hem gewoon naar 85 en dan is ie goed ,het osd geeft dan ook netjes 85hertz aan

Verwijderd

Topicstarter
verschil tussen 75 en 85 Hz merk je inderdaad best goed,vandaar dat ik blij ben dat m'n vmp451 85 Hz bij 1600x1200 aankan,want de meeste games speel ik in die resolutie.
Pagina: 1