Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchman1979
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-03 20:44
Ik wil d.m.v zelfstudie een ISTQB certificaat behalen. (eerst maar eens Foundation, dan zien we wel verder)
Ik heb een afgeronde ICT vakopleiding in Duitsland, ben nog bezig mijn bachelor daar af te ronden in de avonduren.

Zijn er mensen die ISTQB d.m.v. zelfstudie gedaan hebben ?
Welke boeken volstaan ter voorbereiding ? (behalve het materiaal dat online te vinden is)
Tijdsinvestering ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:30

sebasd

loopt op espresso

Dat heb ik een tijdje terug gedaan. Foundation is heel goed te doen met alleen zelfstudie. Ik heb niets anders dan de syllabus van istqb.org gebruikt.

Het hielp wel dat ik al een aantal jaar (bijna 10) ervaring heb en bovendien eerder al eens een TMap-certificaat heb gehaald, maar ook zonder dat moet het goed te doen zijn.

Ik heb op dezelfde manier mijn Advanced Technical Test Analyst en de Agile Extension gehaald. Die zijn ook wel te doen met alleen zelfstudie, maar ik vond ze toch een stuk lastiger dan de Foundation. Daar staat echt letterlijk bijna alles in de syllabus.

Hoeveel tijd ik eraan heb besteed weet ik echt niet meer, maar niet overdreven veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:16
Ik heb hem ook zelfstudie gedaan. Eigenlijk puur uit interesse, ik ben zelf geen tester (en heb/had ook geen ambitie om dat te worden). Ik vond hem ook goed te doen met zelfstudie, zou een cursus echt overdreven gevonden hebben. Heb iets van 90-95% ofzo gehaald qua score.

Mijn achtergrond toendertijd: universitaire Informatica opleiding en een jaar of 5 Java development.

Ik heb dit boek gebruikt (oudere versie):
http://www.rockynook.com/...-foundations-4th-edition/

Boek beviel goed.

Ik had eigenlijk eerst het boek gekocht, en kwam er daarna achter dat het een study guide was dat je voorbereide op ISTQB foundation, dus pas achteraf besloten van: nu heb ik het boek toch gelezen, misschien dat certificaat maar halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-07 19:09
Hier recent ISTQB afgerond tm Advanced level (CTAL). Foundation is goed te doen met zelfstudie (kreeg em zelf tijdens de master class in 2006). De advanced series zou ik met cursusinstituut doen, nrt name interactie en oefeningen zijn prettige opfrismomenten. Makkelijk vond ik advanced TA en TTA, pittig de TM module

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels