GTX 970 op MSI H77MA-G43

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogLeg
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-07 19:17
Hallo allen,

Ik heb op dit moment een msi h77ma-g43 moederbord, waar ik tot gisteren in combinatie met een i7 2600 een mooie GTX 760 op draaide. Nu heb ik die verkocht en ik wil graag een GTX 970 kopen. Mijn vraag is, is deze compatible met mijn moederbord? Ik heb wat op internet rond gezocht en kan eigenlijk geen duidelijk antwoord vinden. Sommige sites geven namelijk aan dat de gt 440 ook compatible is met dit moederbord, maar toen ik deze er gister in stak (als noodoplossing), kwam er geen beeld en kwam de PC in een bootloop.

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Een GTX 970 past en zou gewoon moeten werken met je moederbord.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogLeg
Dan gok ik het er maar op :) Maar stel dat ik mijn bios moet updaten om het te laten werken (aangezien ik dat nooit heb gedaan sinds de aanschaf 1,5 jaar geleden). Hoe zou ik dat moeten doen, aangezien ik geen intergrated graphics heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-07 08:19
LogLeg schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:44:
Dan gok ik het er maar op :) Maar stel dat ik mijn bios moet updaten om het te laten werken (aangezien ik dat nooit heb gedaan sinds de aanschaf 1,5 jaar geleden). Hoe zou ik dat moeten doen, aangezien ik geen intergrated graphics heb.
Je moet gewoon de nieuwe bios downloaden op de MSI website. Daar staat ook hoe je m moet installeren en dergelijke :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-07 20:29

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Anonymoussaurus schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:39:
Een GTX 970 past en zou gewoon moeten werken met je moederbord.
Wees daar niet zo zeker van, ik had namelijk een rare ervaring met een GTX960, deed het wel in 1 pc maar niet in een andere. Een 270x deed het weer wel in beide en heb ik maar een wissel truuk uitgevoerd nu doen beide het.

Als je nog een andere kaart kan proberen doe dat eerst voordat je wat nieuws gaat kopen, en anders heb je altijd nog 'wet koop op afstand'.

En bios updaten is niet zo moeilijk, mogelijk zit er gewoon een optie in het bios zelf of even een bootable usb stikje maken en daarvan booten.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

prutser001 schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:49:
[...]

Wees daar niet zo zeker van, ik had namelijk een rare ervaring met een GTX960, deed het wel in 1 pc maar niet in een andere. Een 270x deed het weer wel in beide en heb ik maar een wissel truuk uitgevoerd nu doen beide het.

Als je nog een andere kaart kan proberen doe dat eerst voordat je wat nieuws gaat kopen, en anders heb je altijd nog 'wet koop op afstand'.

En bios updaten is niet zo moeilijk, mogelijk zit er gewoon een optie in het bios zelf of even een bootable usb stikje maken en daarvan booten.
Dat zou dan met de BIOS te maken moeten hebben gehad ;). Dus bijna elk moederbord (behalve die uit het jaar kruik) zouden een GTX 970 moeten kunnen runnen. Gewoon je BIOS updaten en klaar is kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogLeg
prutser001 schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:49:
[...]

Maar hoe doe ik dat zonder beeld? of kan ik wel gewoon een beeldscherm aansluiten op het mobo voor alleen de bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

LogLeg schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:55:
[...]

Maar hoe doe ik dat zonder beeld? of kan ik wel gewoon een beeldscherm aansluiten op het mobo voor alleen de bios?
Als je moederbord/processor Integrated Graphics heeft. Kun je gewoon je beeldscherm aansluiten op je moederbord. Dan heb je gewoon beeld en kun je je BIOS updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-07 20:29

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

LogLeg schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:55:
[...]

Kijk of je een kaartje kan lenen puur voor de bios update, misschien zit er een Tweaker in de buurt die je kan helpen. (Zelf zit ik in Gorinchem).
Anonymoussaurus schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:51:
[...]

Dat zou dan met de BIOS te maken moeten hebben gehad ;). Dus bijna elk moederbord (behalve die uit het jaar kruik) zouden een GTX 970 moeten kunnen runnen. Gewoon je BIOS updaten en klaar is kees.
Het gaat om een Supermicro X7DAE/Dual Xeon X5450, heeft al meest recente bios. Waar het me om ging was dat de 270X (290/290x ook) het wel gewoon doen maar de GTX960 dus niet.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogLeg
Nouja geen intergrated graphics dus en met mijn backup gt440 kom ik in een bootloop :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

LogLeg schreef op maandag 07 december 2015 @ 11:02:
Nouja geen intergrated graphics dus en met mijn backup gt440 kom ik in een bootloop :/
Je zou een videokaart uit een andere pc kunnen halen (indien je dat hebt), anders van iemand anders lenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogLeg
Ik heb even rondgevraagd in mn vriendengroep of ik een gtx 970 mag lenen om te testen, ik zal t resultaat hier wel achterlaten zodra ik dat heb. Bedankt voor de hulp in ieder geval.

edit:

Ik ben op het internet deze advertentie tegengekomen, waarin die persoon eigenlijk nagenoeg hetzelfde moederbord heeft. verschil tussen een z77 en een h77 is wel te verwaarlozen denk ik toch?

http://www.2dehands.be/co...toebehoren-263319018.html

[ Voor 47% gewijzigd door LogLeg op 07-12-2015 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:48

Nemesizz

Untouchable

LogLeg schreef op maandag 07 december 2015 @ 11:02:
Hoezo geen integrated graphics?

Het moederbord ondersteunt het (zie toch echt een VGA en DVI op het bord) en de CPU (i7 2600) heeft gewoon een GPU erin zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogLeg
nou als dat zo zou zijn heb ik wel een aantal jaar verkeerd gedacht :D. Ik heb namelijk ooit, hoe stom 't ook klinkt, mijn pci-e slot waar mijn gt440 toen in zat via de BIOS gedisabled waarna gelijk mijn beeld uitviel. Toen had ik ook nog een ouder moederbord, maar ik had wel mijn monitor erin gestopt en toen kreeg ik geen beeld. Tja dat is alweer zolang geleden.. Nog uit de tijd dat ik alles nog moest leren dus misschien deed ik wel iets fout. Ga ik zeker proberen als ik vanmiddag thuiskom.

Edit:

Ik heb daar ook nooit drivers voor gehad ofzo.

[ Voor 5% gewijzigd door LogLeg op 07-12-2015 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogLeg
Zojuist geprobeerd mijn moederbord aan te sluiten op mijn monitor, zowel met DVI als VGA, maar hij blijft in een bootloop, ook nadat ik het batterijtje er even uit heb gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:53
heb je je dedicated GPU er uit gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogLeg
yep, als sidenote, deze processor komt uit mijn pre-built desktop PC van HP. Misschien hebben hun er wat magische dingen mee uitgehaald.

deze: http://support.hp.com/nl-...62753/document/c02710045/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogLeg
Alles aangesloten met een gtx 970 en ik blijf in een bootloop, ik weet echt even niet hoe ik dit moet fixen :(

Update:

Goed nieuws, ik verzend dit nu vanaf mijn PC, met 970 :)

Geen idee wat het nu uiteindelijk was, maar ik ben gewoon één voor één alle componenten los gaan halen om alles uit te sluiten. Uiteindelijk had ik mn moederbord op de processor na helemaal kaal en gaf het moederbord 3 piepjes. Toen heb ik mijn meest recent aangeschafte RAM stick erin gedaan en opnieuw geboot, en toen (wonder boven wonder) bootte hij én kreeg ik beeld via de integrated graphics. Dus ik dacht, nou dan zal er wel een stickie kapot zijn. Waarop ik steeds één RAM stick erbij zette (in totaal 4), maar na de laatste bootte mijn systeem weer.. Dus nu, uiteindelijk, zit alle hardware er zo in zoals gisteren, geen updates gedaan, alleen alles eraf gehad en nu werkt het wel.

Mij is het een raadsel, maar zolang het werkt ben ik tevreden :D

Bedankt voor alle hulp iedereen!

[ Voor 79% gewijzigd door LogLeg op 08-12-2015 22:20 . Reden: resultaat ]

Pagina: 1