Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Programma/service om realtime locaties delen personen?

Pagina: 1
Acties:

• Coolstart
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 25-10 08:37
Ik zoek een manier om met de jeugdbeweging realtime locaties te delen van smartphones. Dit in het kader van een bosspel ;-)

Kan dat bijvoorbeeld via Google maps?
Het zou ideaal zijn moesten mensen via hun smartphone hun locatie achterlaten, liefst volautomatisch zonder checkins zodat wij weten waar iedereen zich bevind. Niet voor controle, maar zodat de hoofdleiding meer controle heeft over het 'digitale' bosspel.

Liefst van al krijgt één iemand alle locaties alle deelnemers op één kaart. Is dat utopie of bestaat er zo'n app/service ? Liefst iets gratis zoals Goolge maps....

Thx!

• Opifex
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 00:22
De app die het dichtst in de buurt komt is Swarm denk ik. Maar is ook niet helemaal wat zoekt.
Met een beetje programmeerwerk is dit echter relatief eenvoudig te realiseren denk ik.
Het grootste struikelpunt gaat denk ik zijn om iedereen verbonden te houden. Ofwel heb je in heel het bos WiFi nodig, ofwel moet je ervoor zorgen dat iedereen over mobiel internet beschikt, en deze heel het spel lang wil laten aanstaan. (Wat niet voor iedereen mogelijk is. Als ik met mijn abonnement een heel spel mijn mobiel internet zou laten aanstaan, zou ik failliet zijn tegen dat ik het bos uitkom...)

• ajakkes
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 30-09 20:58
Denk dat de benodigde data verbinding inderdaad je grootste struikelblok wordt.

Of het hele bos van Wi-Fi voorzien?

Mogelijk dat er ergens een app is ontwikkeld die de GPS locaties kan delen van telefoon naar telefoon. Voor aardbeving zones is zoiets wel bedacht.

Edit: niet dat GPS delen zoveel data kost. Maar telefoons gaan nog wel eens andere dingen doen bij ingeschakelde data verbinding. En sommige deelnemers hebben mogelijk kleine data bundels.

[Voor 26% gewijzigd door ajakkes op 07-12-2015 12:15]

👑

• Tijntje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 16:42

Tijntje

Hello?!

Is Google Location sharing niet iets?
https://support.google.com/plus/answer/2998354?hl=nl

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• Lizard
  • Laatst online: 00:57

• Coolstart
  • Laatst online: 25-10 08:37
Swarm is wat moeilijk imo. Ik kan niet programmeren en het is voor een eenmalig spel.
Geen wifi ;-) Iedereen heeft gewoon 3G/4G via zijn provider.

• Witte
  • Laatst online: 28-08 18:09
Green-alp GPS tracker.

Werkt supersimpel: je installeert het op je androidapparaat, drukt op 'start' en je kan dan een URL delen waar je uithangt.

Houdoe

• ajakkes
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 30-09 20:58
Maar niet automagisch continu.

Zoiets dus:
Google Play: GPS Web Broadcaster

Maar dan waarschijnlijk een gratis alternatief?

Google Maps App heeft deze functie ook zoals reeds aangegeven

👑

• Vermeulen
  • Niet online
Absoluut Waze (ook al van Google.. :)) daar zie je Wazers (gebruikers) live, en offline kaarten.
https://www.waze.com

Maar of je groepen kunt aanmaken weet ik niet, en ik dacht dat ze ook loop/fiets nav functie hebben.
Beschikbaar op iOS, Android en WP

Edit: en als bonus https://www.waze.com/livemap alle gebruikers in jou geselecteerde kader te zien!

[Voor 20% gewijzigd door Vermeulen op 07-12-2015 19:30]

Pagina: 1

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True