Beste Tweakers,
Ik poosje terug had ik een Topic geplaatst om te kijken of Crossfire iets voor mij was als upgrade, maar dit werd mij toch sterk afgeraden. Vandaar na wat zoeken deze topic!
Ik zoek een?
Nieuwe Video kaart, die minimaal 2 jaar mee kan!
Wat is je budget?
Ik hoop rond de 250€ klaar te zijn, maar dit kan nog een beetje rekken indien nodig. Maar liever niet!
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk maakt mij echt niet uit, het gaat mij meer om de prijs/kwaliteit verhouding
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn systeem:
Mijn huidige Videokaart: HD5850 pricewatch: Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E
Begin nu toch echt wel te merken dat de HD5850 het niet meer trekt.
Voor zo ver ik weet is de CPU tot nu toe nog niet in de buurt van een bottle-neck. desnoods kan ik deze ook nog overclocken, maar dat is denk ik nog niet nodig.
Nu heb ik wat rond zitten kijken, en andere topics gelezen van mensen die ook willen upgraden. en zit nu te denken aan de volgende kaarten:
En dan met de R9 290 zit ik aan een 2e hands te denken. (kom ik ook rond de 200€ uit)
Heb de R9 290 en de R9 380 tegenover elkaar gezet, en kwam niet echt schokkende verschillen tegen. Alleen dat de 290 niet de laatste Direct X ect ondersteund, maar weet niet goed of dit echt enorm belangrijk is.
Ik heb hier ook de GTX970 bij gezet, deze komt uit de laatste BBG, is een zeer mooie kaart, maar valt helaas wel wat buiten het budget.
Maar misschien hebben jullie nog een suggestie voor een kaart die ik over het hoofd heb gezien!
Alvast bedankt!
Ik poosje terug had ik een Topic geplaatst om te kijken of Crossfire iets voor mij was als upgrade, maar dit werd mij toch sterk afgeraden. Vandaar na wat zoeken deze topic!
Ik zoek een?
Nieuwe Video kaart, die minimaal 2 jaar mee kan!
Wat is je budget?
Ik hoop rond de 250€ klaar te zijn, maar dit kan nog een beetje rekken indien nodig. Maar liever niet!
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk maakt mij echt niet uit, het gaat mij meer om de prijs/kwaliteit verhouding
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn systeem:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7 2600K Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Asus MB P8P67 EVO | € 0,- | € 0,- |
1 | Corsair XMS CMX8GX3M2A1333C9 | € 44,95 | € 44,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 44,95 |
Mijn huidige Videokaart: HD5850 pricewatch: Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E
Begin nu toch echt wel te merken dat de HD5850 het niet meer trekt.
Voor zo ver ik weet is de CPU tot nu toe nog niet in de buurt van een bottle-neck. desnoods kan ik deze ook nog overclocken, maar dat is denk ik nog niet nodig.
Nu heb ik wat rond zitten kijken, en andere topics gelezen van mensen die ook willen upgraden. en zit nu te denken aan de volgende kaarten:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 361,95 | € 361,95 |
1 | MSI R9 380 Gaming 4GB | € 236,95 | € 236,95 |
1 | Sapphire R9 290X 4GB GDDR5 | € 396,50 | € 396,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 995,40 |
En dan met de R9 290 zit ik aan een 2e hands te denken. (kom ik ook rond de 200€ uit)
Heb de R9 290 en de R9 380 tegenover elkaar gezet, en kwam niet echt schokkende verschillen tegen. Alleen dat de 290 niet de laatste Direct X ect ondersteund, maar weet niet goed of dit echt enorm belangrijk is.
Ik heb hier ook de GTX970 bij gezet, deze komt uit de laatste BBG, is een zeer mooie kaart, maar valt helaas wel wat buiten het budget.
Maar misschien hebben jullie nog een suggestie voor een kaart die ik over het hoofd heb gezien!
Alvast bedankt!