pc word te heet en valt soms uit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 09:10
mijn hele pc klapt er regelmatig uit , ik ervaarde dit de eerste keer tijdens emergency 2016 , zwaar spel wat mn video kaart wel aankan maar toch klapte mn pc er van uit maar later deed mn pc het weer en viel die niet meer uit , heb t spel maar niet meer aangeraakt .. nu ervaar ik sinds gister weer dit probleem. ,mn pc stond de hele avond aan boven , ik was beneden, ongeveer een uur later kwam ik boven en had ik op beide schermen zwart beeld terwijl de pc aanstond , dus ik heb m opnieuw opgestart alleen toen viel die in windows steeds weer uit en begon opnieuw op te starten , later zat ik weer normaal in windows en kon ik alles weer doen .... vanmorgen viel die weer uit toen ik football manager 2016 opstarte .

nu wil ik mn pc net weer aan doen en maakt hij tijdens het opstarten een enorm lawaai .blazen! nu is mn pc weer aan en typ ik dit bericht er ook op .

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/1jqb7k.jpg

iemand hier meer verstand van ? alles word gewoon te heet dus ik wil vanmiddag alles gaan schoonmaken .

psn: taker-mart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:31
Voer eens een stresstest uit en kijk dan eens wat je temperaturen doen.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
waar kan ik dat precies doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Opzich zijn de temps die je daar hebt staan voor gaming niet heel gek.
Voor dat je gaat schoonmaken lijkt het me handig dat je kijkt naar de snelheid van de fans.
Dit kan in de bios (F2 rammen als je opstart).
Zet de fans maximaal en vaak is het probleem dan opgelost.
Mocht dit niet werken zorg dan dat je een betere airflow krijgt.
Dus werk alle losse kabeltjes zo goed mogelijk weg.
Werkt dit niet kan ik je eventueel een nieuwe kast of fans aanraden.
Waarschijnlijk ligt het probleem dus bij de airflow.
Als dit niet het geval is dan zou het aan de voeding kunnen liggen.
Is je voeding te zwak dan klapt je pc er al snel uit en goedkope voedingen zijn na een aantal jaar al helemaal af. Zoals DonJunior zei is een stresstest uitvoeren een handige meting die kan je vinden door te googlen: Heavyload stresstest.

Welke voeding heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
de stresstest loopt nu , ik zie in specky dat mn processor richting de 100 graden gaat en het motherboard ook
beide nu tussen de 95 en de 100 graden . mn videokaart is 75 en mn hdd 37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
stresstest stop gezet en nu loopt mn motherboard terug naar 70 graden en mn processor gaat ook richting de 70-80 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
taker1987 schreef op maandag 07 december 2015 @ 09:00:
de stresstest loopt nu , ik zie in specky dat mn processor richting de 100 graden gaat en het motherboard ook
beide nu tussen de 95 en de 100 graden . mn videokaart is 75 en mn hdd 37
Dat is wel echt heel warm.
Heb je er een processorkoeling op?
Dit zou een eerste mooie keus zijn zoiets als deze: pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO
Verder zou ik echt even in de bios kijken naar hoe snel je in-en outtake fans van de kast staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 10:15

E-Vix

Nu met sneeuw!

Aangezien je moederbord ook ongelooflijk warm wordt lijkt het er op dat je geen (goede) airflow in je behuizing hebt. Heb je casefans in je behuizing zitten, en zo ja, waar, en welke kant blazen ze op?
Heb je filters voor je casefans zitten? Zo ja, kijk eens of die niet vol met stof zitten en dus geen lucht meer doorlaten.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
Pc gaat nu wel aan maar valt gelijk weer uit . Ga m straks ff schoonmaken en kijken wat hij dan doet . Koop binnenkort toch een nieuwe pc maar t is mooi ... Als deze t begeeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
oke ik zit weer in windows , processor nu 68 graden en motherboard 66 graden , videokaart 63/65 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
Dat is in idle echt veel te warm..
Dit zijn mijn temps in idle: Processor 24 graden Moederbord 23 graden en videokaart 32 graden.
Het is echt belangrijk dat je de airflow in de pc goed hebt.
Dus ga eens kijken in de bios en zie even op hoe veel rpm je fans staan waarschijnlijk als je dat omhoog zet is het probleem al opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
NO_Excuses schreef op maandag 07 december 2015 @ 09:37:
Dat is in idle echt veel te warm..
Dit zijn mijn temps in idle: Processor 24 graden Moederbord 23 graden en videokaart 32 graden.
Het is echt belangrijk dat je de airflow in de pc goed hebt.
Dus ga eens kijken in de bios en zie even op hoe veel rpm je fans staan waarschijnlijk als je dat omhoog zet is het probleem al opgelost.
kan je misschien uitleggen hoe ik dat precies doe ? ik zat net in de bios en had fan op 100% gezet , de rpm kan ik niet vinden , zag wel iets met 50 procent staan en die kon max op 88 dus heb dat ook op 88 gezet .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
taker1987 schreef op maandag 07 december 2015 @ 09:44:
[...]

kan je misschien uitleggen hoe ik dat precies doe ? ik zat net in de bios en had fan op 100% gezet , de rpm kan ik niet vinden , zag wel iets met 50 procent staan en die kon max op 88 dus heb dat ook op 88 gezet .
Top dan heb je het waarschijnlijk goed gedaan.
Niet alle bios(en)('s) hebben een meter voor de rpm volgens mij.
Hoe zijn de temps nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een foto van de binnenkant van je pc zou een beter beeld opleveren. Jij kan dat ding namelijk nooit in 10 min. tijd goed schoongemaakt hebben.

Hoe oud is de pc onderhand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
de pc is al een oudje , ongeveer 5 jaartjes oud denk ik . temperaturen zijn nu 85 graden processor , 70-72 moederbord en videokaart . 41 graden de hdd ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan wel temperaturen blijven opnoemen maar dat schiet niet op.

In je bios word soms gewerkt met procenten maar ook met graden. Iets hoger zetten betekent dus niet altijd wat je denkt dat het betekent. Een overzichtsfoto zou een hoop helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Kan je een beeld schetsen van de ventilators in je PC ?

- intake fan (voorkant, blaast koele lucht naar binnen)
- outtake fan (achterkant, blaast warme lucht naar buiten)
- foto zou ook erg fijn zijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwd2
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-02 20:53
Zonder fotos kunnen wij je niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goudviske.be
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-08 09:26
Idealieter ga je qua airflow naar zoiets van oplossing:

http://techdadreview.com/.../2011/10/400R-airflow.png

Verse lucht komt binnen vooraan (eventueel ook opzij) en gaat er uit achteraan (eventueel ook bovenaan)
Pagina: 1