Freeze @ bios bij videokaart in 1e PCI slot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet123
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-06-2021
Goeieavond,

Windows 10.

Mijn computer had ineens een freeze bij het opstarten, hij bleef hangen op "resume from hibernation" met een bevroren scherm.

Ik dacht aan het moederbord maar na testen door mijn 2 videokaarten eruit te halen en hem op onboard te zetten deed hij het normaal.

Daarna getest door 1 kaart om en om afwisselend in de eerste en tweede PCI slot te stoppen. Wat blijkt is dat als je een videokaart in de eerste PCI slot doet hij freezed nog voor of in de bios.

Is mijn moederbord kapot of in iedergeval de PCI slot ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappaRoss
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-03 06:14
Welke kaarten heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet123
Ik heb 2 x 660 in SLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:10

Nemesizz

Untouchable

Tourniquet123 schreef op maandag 07 december 2015 @ 01:59:
Goeieavond,

Windows 10.

Mijn computer had ineens een freeze bij het opstarten, hij bleef hangen op "resume from hibernation" met een bevroren scherm.

Ik dacht aan het moederbord maar na testen door mijn 2 videokaarten eruit te halen en hem op onboard te zetten deed hij het normaal.

Daarna getest door 1 kaart om en om afwisselend in de eerste en tweede PCI slot te stoppen. Wat blijkt is dat als je een videokaart in de eerste PCI slot doet hij freezed nog voor of in de bios.

Is mijn moederbord kapot of in iedergeval de PCI slot ?
Ja...ja...ik zie de oplossing al...oh nee toch niet, glazen bol net batterijen weer leeg :P .

Maar even zonder gekheid, je geeft te weinig informatie om wat mee te kunnen.
Specificaties van je PC bijvoorbeeld:
-welk moederbord?
-welke voeding (merk+wattage+leeftijd)
-dingen veranderd voordat de problemen kwamen? (andere onderdelen ingebouwd, PC van stof ontdaan, overklokken, enz)

Zonder dat soort informatie is het gewoon tasten in het duister, en kan niemand een zinnige oplossing bedenken (of ze moeten een werkende glazen bol hebben :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet123
Ik had gehoopt op een veelvoorkomend probleem ;)

Ik zal even wat meer informatie geven:

moederbord: asrock 890GX Extreme3
voeding: Antec CP-850 (850W) - deze voeding heb ik ongeveer een jaartje
veranderd: update nvidia driver 359.06 (draaide al een hele week zonder problemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Geen rare dingen te zien in/om het PCI-e slot? (verbogen pinnen, brandplekken, kapotte elco's, enz).

Het 2e PCI-e slot werkt dus wel gewoon naar behoren? (PC start dan wel goed op?)

offtopic:
Even buiten het probleem om, kan er glad overheen kijken, maar zie nergens staan dat je bord SLI ondersteunt, alleen Crossfire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet123
Nee niks raars te zien, beide videokaarten doen het afzonderlijk van elkaar in slot 2 maar zodra er 1 in slot 1 gaat dan krijg ik dus de freezes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet123
niemand die het weet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:53

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Hoelang is het geleden dat je bent geüpgraded naar w10 en welke cpu/geheugen steekt erin? Zijn al je drivers van de chipset geïnstalleerd?

is blijkbaar al een oud bordje http://www.asrock.com/mb/AMD/890GX%20Extreme3/

[ Voor 11% gewijzigd door Damic op 12-12-2015 18:48 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Damic schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 18:48:
Hoelang is het geleden dat je bent geüpgraded naar w10 en welke cpu/geheugen steekt erin? Zijn al je drivers van de chipset geïnstalleerd?

is blijkbaar al een oud bordje http://www.asrock.com/mb/AMD/890GX%20Extreme3/
Windows en/of drivers kun je al wel uitsluiten gezien de PC al hangt tijdens de POST (dus ruim voordat Windows begint met laden).

Ik vrees dat er toch ergens een defect op het moederbord zit waardoor het 1e PCI-e slot niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:53

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Owja stupid me 8)7 |:(

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Pagina: 1