Parkeerboete tijdens inloggen op parkeerapp Rotterdam

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05:59
Vandaag om 21:04 reed ik zoals gebruikelijk de parkeerplaats bij mijn woongebouw in Rotterdam op. Aangezien dit in het centrum is, geldt hier betaald parkeren. Ik heb een abonnement op een parkeergarage vlakbij, maar parkeer sporadisch naast het woongebouw omdat dat 's ochtends makkelijker is. Hiervoor heb ik een bezoekerspas, waarmee ik voor welk kenteken dan ook voor €1,50 een blok van 5 uur parkeren kan aanschaffen. Vroeger moest dit bij de parkeerautomaat, tegenwoordig heeft gemeente Rotterdam hier een speciale "app" voor (een link die je opent op je telefoon, waarmee een soort app buiten Google Play om wordt geïnstalleerd). Deze app werkt redelijk, behalve dat ie bij elke update je inloggegevens kwijt is. Deze updates vinden totaal willekeurig plaats, zoals dus ook recentelijk.

Nu kwam ik dus om 21:04 in de auto erachter dat ik mijn inloggegevens kwijt was in de app. Ik ben uit de auto gestapt, heb mijn spullen gepakt (feitelijk is dit dus nog laden en lossen voor de wet en ben ik geen parkeerbelasting verschuldigd) en heb om 21:06 mij te voet begeven richting mijn woning. Op dit moment is de betalingsverplichting ingegaan, echter kon ik daar (nog) niet aan voldoen wegens een defect in de app van gemeente Rotterdam.

Ik ben zo snel mogelijk naar binnen gelopen en heb om 21:09 uur mijn inloggegevens gepakt. Ik keek op dat moment uit het raam en je raadt het al: een parkeerwachter die prachtig mooi een boete stond uit te schrijven. Ik heb direct het raam opengegooid en naar meneer geschreeuwd dat ik op dat moment bezig was de auto aan te melden in de app van gemeente Rotterdam. De reactie was "dat hoeft niet meer, je hebt al een parkeerkaartje tot 9 uur 's ochtends, wel een dure". Hierop viel ik natuurlijk van woede bijna uit het raam. Ik gaf bij meneer aan dat ik het onzin vond en dat ik net bezig was. Vervolgens heb ik aangegeven even naar buiten te lopen.

Tijdens dit naar buiten lopen heb ik de auto aangemeld in de app van gemeente Rotterdam, dit is om 21:13 gebeurt (vertraging door het gesprek met de controleur natuurlijk). Om 21:13 stond ik ook buiten, in gesprek met de controleur. Hij gaf aan dat hij de boete niet in kon trekken, omdat hij daarvoor geen reden kon opgeven (lijkt mij persoonlijk vrij duidelijk, maar goed). Hij begreep mijn boosheid en ik begreep zijn punt (hij doet enkel zijn werk). Hij gaf aan dat ik in bezwaar kan gaan en gaf mij zijn verbalisantnummer. Op mijn verzoek om zijn legitimatiebewijs gaf hij aan dat 'hij deze niet hoeft te tonen, enkel bij een staandehouding'. Dit vind ik heel vreemd. Meneer is fiscaal controleur op basis van de Gemeentewet, maar ik kan me niet voorstellen dat zij geen legitimatieplicht hebben als hierom wordt verzocht. Zowel toezichthouders op basis van de Awb als BOA's als agenten hebben deze verplichting namelijk wel.

Nu kost dit geintje natuurlijk weer €60,-, maar ik ga hiertegen in bezwaar. Nu is de vraag in hoeverre dit natuurlijk zin heeft. Mijns inziens moet de naheffingsaanslag parkeerbelasting van tafel geveegd worden, aangezien het veroorzaakt is door haperende software van gemeente Rotterdam en ik er alles aan heb gedaan om zo snel mogelijk te voldoen aan mijn betalingsverplichting. Tevens vraag ik mij dus af in hoeverre de fiscaal controleur WEL verplicht was om zijn legitimatie te tonen en daarmee dus zelf heeft gehandeld in strijd met de wet. Ik kan dit op een of andere manier niet vinden in de Gemeentewet, dus ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft.

TL;DR
Parkeerboete tijdens poging te betalen voor parkeren wat niet lukte door haperende app van gemeente Rotterdam. Boete binnen 2 minuten na ingaan parkeren. Vragen:
• Moet een fiscaal controleur inzake parkeerbelasting zich verplicht legitimeren bij een verzoek daarom?
• Bezwaar lijkt mij gegrond en boete moet van tafel, zijn er nog dingen die ik kan toevoegen om de zaak sterker te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dus je kiest er zelf voor om apps op elk moment van de dag te laten updaten, je ziet dit niet terug in je notificatiecentrum wat er ge-update is?, en vervolgens ga je parkeren en het dan in orde proberen te maken :)
Ik snap je teleurstelling van de boete, maar dit is toch wel echt iets wat je zelf in de hand hebt en kunt nakijken voordat je je auto parkeert naar mijn inzien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
ido schreef op maandag 07 december 2015 @ 00:36:
Dus je kiest er zelf voor om apps op elk moment van de dag te laten updaten, je ziet dit niet terug in je notificatiecentrum wat er ge-update is?, en vervolgens ga je parkeren en het dan in orde proberen te maken :)
Ik snap je teleurstelling van de boete, maar dit is toch wel echt iets wat je zelf in de hand hebt en kunt nakijken voordat je je auto parkeert naar mijn inzien :)
De app update vanzelf, heb je geen invloed op. Het is ook niet echt een app, meer een soort "geïnstalleerde webpage". Als je graag wil kan ik een screenshot plaatsen.

Daarbij is het dus willekeurig wanneer dit gebeurt en als ik net dan bij mn ouders ben kan ik die inloggegevens niet eerder hebben dan binnen drie minuten nadat ik uit de auto stap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je kunt die inloggegevens toch gewoon bij je hebben? Juist als je weet dat die verloren gaan bij een update, dan lijkt me dat extra verstandig. Het klinkt niet als een erg sterk excuus :)

[ Voor 32% gewijzigd door gambieter op 07-12-2015 01:11 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Interessante case, dit systeem is vanaf vandaag ook in Nijmegen actief en dit was 1 van de vragen die ik daar al bij had. Maar dan vooral de periode dat bezoek van auto naar woning loopt, hallo we zijn er kan je ons even aanmelden. Daar zitten ook altijd wel wat minuten tussen.

[ Voor 39% gewijzigd door sambalbaj op 07-12-2015 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
gambieter schreef op maandag 07 december 2015 @ 01:10:
Je kunt die inloggegevens toch gewoon bij je hebben? Juist als je weet dat die verloren gaan bij een update, dan lijkt me dat extra verstandig. Het klinkt niet als een erg sterk excuus :)
En als ik in die minuten naar de parkeerautomaat was gelopen (de meest dichtbije is ongeveer 5-10 minuten enkele reis), dan was de boete ook terecht? Ik zie weinig verschil tussen inloggegevens moeten pakken of naar een parkeerautomaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:18
Je loopt in 9 minuten van je auto naar binnen, hebt een gesprek met de parkeerwachter uit je raam en je loopt weer naar buiten. Lijkt me sterk dat de dichtstbijzijnde parkeerautomaat net zo ver lopen is. Het grote verschil is natuurlijk dat een parkeerwachter dan iemand ziet staan bij de automaat :)

Afijn, boete is zuur, maar wat ik me ook afvraag is waarom je die gegevens niet in je auto hebt liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
Dagion schreef op maandag 07 december 2015 @ 06:44:
Je loopt in 9 minuten van je auto naar binnen, hebt een gesprek met de parkeerwachter uit je raam en je loopt weer naar buiten. Lijkt me sterk dat de dichtstbijzijnde parkeerautomaat net zo ver lopen is. Het grote verschil is natuurlijk dat een parkeerwachter dan iemand ziet staan bij de automaat :)

Afijn, boete is zuur, maar wat ik me ook afvraag is waarom je die gegevens niet in je auto hebt liggen?
Ik liep in 3 minuten (21:06-21:09) van de auto naar binnen tot aan mijn gegevens, heb vervolgens 3 minuten (21:09-21:12) vanuit het raam met de parkeerwacht gesproken en ben daarna in 1-2 minuten (21:12-21:14) naar de parkeerwacht gelopen. Het kan je nog zo sterk lijken dat de parkeerautomaat zo ver weg is, maar als je in Rotterdam of omstreken woont dan weet je dat afgelopen jaren ongeveer 2000 parkeerautomaten vervangen zijn door krap 600 nieuwe. Een afname van 1400 dus. Eerst stonden er bij mijn woongebouw 2 parkeerautomaten om de hoek, die zijn nu beide weg. De dichtstbijzijnde staat of bij Rotterdam CS (minimaal 5 minuten lopen) of bij de AH (afhankelijk van het stoplicht ook 5 minuten lopen). De parkeerwacht heeft geen zicht op de parkeerautomaat vanaf waar hij stond, want er is geen parkeerautomaat binnen zicht.

Omtrent je opmerking over waarom de gegevens niet in de auto liggen: goed punt, nooit over nagedacht. Wellicht dat ik dit in de toekomst ga doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
Misschien mosterd na de maaltijd, maar ik parkeer zelf met Parkmobile als ik niet in mn vaste parkeergarage kan in R'dam. Dat werkt al jaren prima, en die app is geen inloggegevens kwijt na een update :+ misschien een idee voor de volgende keer?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
Widow schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:44:
Misschien mosterd na de maaltijd, maar ik parkeer zelf met Parkmobile als ik niet in mn vaste parkeergarage kan in R'dam. Dat werkt al jaren prima, en die app is geen inloggegevens kwijt na een update :+ misschien een idee voor de volgende keer?
Gebruik ik normaal gesproken ook, maar zoals vermeld in TS heb ik een bezoekerspas omdat ik daar woon. Met parkmobile betaal ik €0,50 per 19 minuten, met mijn bezoekerspas €1,50 voor 5 uur. Nogal een tariefverschil... Dat bezoekersparkeren is echter niet te activeren via parkmobile, maar enkel via de app van gemeente Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06 08:47

KabalA!

[ No-Life ]

Gewoon bezwaar maken, aangeven dat je die bezoekerspas aan het aanmelden was en vooral niet dat hele boekwerk hierboven meesturen. Daar hebben ze toch geen boodschap aan en kom alleen maar over als een of ander k*texcuus.

Wat betreft de hoeveelheid palen heb je iig gelijk, ik woon zelf (gelukkig) buiten het centrum in een niet betaalde regio, maar als ik naar de stad ging zocht ik me een ongeluk naar zo'n paal (soms 2 straten verderop) en heb sindsdien ook parkmobile :)

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
De vraag naar de legitimatie van de verbalisant is behoorlijk beside the point hier. Je hebt toch zijn verbalisantnummer gekregen? Het al dan niet legitimeren heeft verder ook geen invloed gehad op de gang van zaken dus ik zou dat lekker laten zitten.

Inhoudelijk valt er verder weinig over te zeggen. Jij vindt dat er sprake is van overmacht, of althans een soort afwezigheid van schuld, omdat je door een update niet kon inloggen; de gemeente zal zeggen, als je weet dat dat gebeurt, dan moet je je logingegevens in de auto leggen. In dit topic zie je aan de reacties van medetweakers al dat de meningen verdeeld zijn over jouw (on)schuld. Dus, ik zou zeker bezwaar maken, en zien wat eruit komt :)

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Een heel epistel, maar houd het bij de feiten. Jij hebt naar eer en geweten je auto zo snel mogelijk aangemeld. Dit heb je gedaan door de auto te parkeren en zo snel mogelijk naar huis te gaan om de auto aan te melden. Dit kon je niet vanuit de auto doen omdat de app de inloggegevens verloren was en je die op dat moment niet bij je had.

Wat is dan relevant. Bewijs dat je er pas op dat tijdstip stond (misschien via Google Location history iets terug te vinden als je een android telefoon hebt?) en bewijs dat je daarna de auto aangemeld hebt en dat dat elkaar net gekruist heeft.

De rest van het verhaal is niet relevant voor een beoordeling of de boete gegrond is of niet, ik zou het ook niet die kant op laten gaan. Het is niet reeel dat als er maar 1 manier is om een auto aan te melden je een boete kan krijgen binnen 5 tot 10 minuten na aankomst op de plek zelf. Net zoals dat niet zou gebeuren als er bezoek bij je aan huis zou komen.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:19
Als je wilt parkeren, moet je zorgen dat je je zaken voor elkaar hebt.

- Als je met munten wilt betalen, moet je munten bij je hebben, geld wisselen telt niet als reden van vertraging (daar zijn talloze zaken over gevoerd);
- Als je met een app, of vergelijkbaar wilt betalen, moet je ook zorgen dat je dat kan, direct bij het parkeren. Als je de ervaring hebt dat je regelmatig de inloggegevens opnieuw nodig hebt, moet je zorgen dat je die bij je hebt.

De paar minuten om heen en weer te lopen naar een parkeerautomaat heb je niet nodig, als je met een app betaalt, dus daar heb je ook geen recht op. http://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:GHSGR:2003:AO2864&keyword=BK-02%2f03929

Je beroepen op "laden en lossen" heeft alleen zin als je kunt aantonen dat je zware spullen had die je moest "laden en lossen", gecombineerd met direct daarna wegrijden. "Niet langer stilstaan dan voor laden en lossen noodzakelijk". Daarvan is uiteraard geen sprake als je van plan bent om te blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:53

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

@noppus
Ja, je moet je zaken in orde hebben, maar het is onredelijk van een parkeerwachter om te verwachten dat je binnen 5 minuten (tussen moment van parkeren en het moment dat de boete al werd uitgeschreven) je altijd kan aanmelden. Het vervelende is dat een parkeerwachter ook niet kan weten dat je er pas net stond (hooguit door aan uitlaat of motorkap te voelen).

Ik ben zelf ook weleens meerdere minuten met Yellowbrick bezig geweest, omdat ik of de inloggegevens kwijt was, of omdat de app niet wou werken of omdat ik geen internetverbinding had. Je zit dan feitelijk in dezelfde situatie als wanneer een betaalautomaat storing heeft.

@AlexV
In je bezwaar zou ik het kort en feitelijk houden. Dus je parkeerde je auto om 21.04, voor het inloggen van de parkeerapp moest je in huis gegevens opzoeken en tussen het moment van parkeren en aanmelden blijkt je een parkeerboete te hebben ontvangen van de verbalisant die je hierop hebt aangesproken (nummer vermelden).

Geen heel verhaal, alleen zoveel mogelijk controleerbare feiten. De gemeente zal hooguit controle doen bij de parkeerwacht en als die het verhaal bevestigd, is de kans dat hij kwijt gescholden wordt, groot.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-05 07:20

Praetextatus

the dutch_paki

Als je dit vaker doet heb je zeker wel een (digitale) administratie? Waaruit ook blijkt dat je niet eerder hier een boete hebt gehad omdat je altijd betaald? Wellicht kun je dit gebruiken bij je bezwaarschrift?

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
deepbass909 schreef op maandag 07 december 2015 @ 13:21:
@noppus
Ja, je moet je zaken in orde hebben, maar het is onredelijk van een parkeerwachter om te verwachten dat je binnen 5 minuten (tussen moment van parkeren en het moment dat de boete al werd uitgeschreven) je altijd kan aanmelden. Het vervelende is dat een parkeerwachter ook niet kan weten dat je er pas net stond (hooguit door aan uitlaat of motorkap te voelen).

Ik ben zelf ook weleens meerdere minuten met Yellowbrick bezig geweest, omdat ik of de inloggegevens kwijt was, of omdat de app niet wou werken of omdat ik geen internetverbinding had. Je zit dan feitelijk in dezelfde situatie als wanneer een betaalautomaat storing heeft.

[...]
Als het aanmelden niet wil lukken, dan is dat geen probleem zo lang je maar naast/bij de auto blijft staan. Dan kun je de controleur aanspreken, nog voor hij je auto heeft kunnen bekijken/controleren. Maar als je, zoals de man uit de jurisprudentie die ik plaatste, wegloopt van je auto (in zijn geval om het aanmelden onderweg te doen), dan is het enige dat de controleur kan constateren een niet-aangemelde (of van een ticket voorziene) auto. Die er dus een onbekende tijd staat.

TS heeft het over 2 minuten, maar hij moest natuurlijk vanaf 21:04 al betalen, dus na 5 minuten kwam de controleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
AlexV schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:28:
[...]

Het kan je nog zo sterk lijken dat de parkeerautomaat zo ver weg is, maar als je in Rotterdam of omstreken woont dan weet je dat afgelopen jaren ongeveer 2000 parkeerautomaten vervangen zijn door krap 600 nieuwe. Een afname van 1400 dus. Eerst stonden er bij mijn woongebouw 2 parkeerautomaten om de hoek, die zijn nu beide weg. De dichtstbijzijnde staat of bij Rotterdam CS (minimaal 5 minuten lopen) of bij de AH (afhankelijk van het stoplicht ook 5 minuten lopen). De parkeerwacht heeft geen zicht op de parkeerautomaat vanaf waar hij stond, want er is geen parkeerautomaat binnen zicht.

Omtrent je opmerking over waarom de gegevens niet in de auto liggen: goed punt, nooit over nagedacht. Wellicht dat ik dit in de toekomst ga doen.
Kijk, daar heb ik dan ook geen ervaring mee vandaar mijn post. In theorie zou dezelfde situatie zich dan voor kunnen doen als je naar een parkeerautomaat aan het lopen bent? Ik vind het maar vreemd dat de situatie bestaat dat de parkeerwachter dat niet kan overzien, maar het zou me niets verbazen. Overigens woon ik in een klein dorpje met ruim voldoende parkeerautomaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
@noppus waar je aan voorbij gaat is dat het hier om de bezoekersvergunning gaat.

Daar is de bewoner verantwoordelijk voor het betalen via die vergunning voor z'n bezoek. Normaliter moet bezoek altijd wel een paar minuten lopen voor ze zich bij de bewoner melden die dan mag aanmelden.

Nou gebruikt ts hier de bezoekersvergunning voor z'n eigen auto. Dat zal waarschijnlijk zelfs uitgesloten zijn op die vergunning door de gemeente maar omdat zo'n vergunning niet op kenteken staat maar op adres valt dat niet te controleren. Denk wel dat bij een bezwaar juist dat tegen je kan werken als het wel uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tip: Bewaar je inloggegevens in de auto.

Parkeerwachter hoort 99 van de 100x deze(smoes). Jij hebt gewoon pech dat het in jou geval softwarematig is. gewoon in bezawaar gaan het gaat om een aardig bedrag.

[ Voor 67% gewijzigd door Hackus op 07-12-2015 15:44 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-06 05:07
Ik zou de moeite niet nemen voor die paar tientjes. Nederland regeltjesland dus het oplossen is meestal meer werk dan je er mee opschiet. Zelfde als aangifte doen, heeft meestal ook geen nut meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bardu
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Misschien domme vraag - maar hoe doet een bezoeker dat? Hij zet zijn auto neer, loopt naar het adres dat hij gaat bezoeken - zal ook dan pas kunnen betalen mbv de bewoner, of niet? Zo werkt het wel in Utrecht - ik bel aan als ik op bezoek ga en dan loopt de bewoner met mij mee naar de automaat om de code in te voeren - da's toch ook gauw een paar minuten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Mijn broer had zo'n zacht plastiek balletje waar hij dat pasje in kon doen.
Gooide dat naar beneden zodat je er mee kon betalen (ook in R'dam trouwens) en dan nam je die na het betalen weer mee naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Bardu schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:48:
Misschien domme vraag - maar hoe doet een bezoeker dat? Hij zet zijn auto neer, loopt naar het adres dat hij gaat bezoeken - zal ook dan pas kunnen betalen mbv de bewoner, of niet? Zo werkt het wel in Utrecht - ik bel aan als ik op bezoek ga en dan loopt de bewoner met mij mee naar de automaat om de code in te voeren - da's toch ook gauw een paar minuten...
ja zoiets. Hier in Nijmegen is het nu aanmelden via telefoon of website en dat moet de bewoner doen voor z'n bezoek.

Het lijkt me redelijk dat er een foutmarge van 10 minuten voor aanmelden en 10 minuten na afmelden gehanteerd wordt, want zoals in alle binnensteden is voor de deur parkeren meestal niet mogelijk. Hier is het net vandaag zo ingegaan dus ik was al benieuwd naar hoe daar in de praktijk mee omgegaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:21

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Mijn echtgenote heeft onlangs iets soortgelijks meegemaakt. In haar geval was er een storing in haar mobiele internetverbinding. Zij is toen bij haar bestemming naar binnen gegaan en heeft via WiFi alsnog de parkeeractie gestart. Zij wist op dat moment niet dat de bon inmiddels al uitgeschreven was.

Ze heeft bezwaar aangetekend en die is gegrond bevonden, de naheffing is toen vernietigd.

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
Waarom zou je een marge moeten hebben bij het AFmelden? Het lijkt me vrij duidelijk wanneer iemand weg is en "voortijdig" afmelden riekt al snel naar fraude/bewuste actie. Er is ook geen marge als je bonnetje "verlopen" is.

In Rotterdam koop je sowieso een blok van 5 uur en hoef je/kun je niet afmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinG
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-12-2022
Interessante discussie!

Zelf vind ik dat je eigenlijk je gegevens bij de hand moet hebben, zeker als je weet dat de app op willekeurige momenten gaat updaten. Aan de andere kant heb jij wel direct actie ondernomen en is er natuurlijk van opzet geen sprake. Als ik jou was zou ik gewoon bezwaar indienen en het kort maar krachtig houden. Denk dat je wel een redelijke kans hebt.

Voedingsadviseur bij Voeding-en-fitness.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
nare man schreef op maandag 07 december 2015 @ 11:24:
De vraag naar de legitimatie van de verbalisant is behoorlijk beside the point hier. Je hebt toch zijn verbalisantnummer gekregen? Het al dan niet legitimeren heeft verder ook geen invloed gehad op de gang van zaken dus ik zou dat lekker laten zitten.
Mee eens, maar het is natuurlijk niet netjes. Ik heb toevallig vanochtend al contact gehad met de gemeente en die hebben het even uitgezocht. Als klopt wat de controleur zei, dat hij enkel fiscaal controleur is, dan hoeft hij zich inderdaad niet te legitimeren bij een verzoek daartoe. Is hij tevens BOA, dan is hij wel verplicht zich te legitimeren. De dame die ik aan de lijn had was eigenlijk verontwaardigd dat deze controleur zich niet sowieso gelegitimeerd had, ook al is hij daar niet toe verplicht. Ze zou het doorzetten naar de afdeling Stadstoezicht.
Hooglander1 schreef op maandag 07 december 2015 @ 11:32:
Wat is dan relevant. Bewijs dat je er pas op dat tijdstip stond (misschien via Google Location history iets terug te vinden als je een android telefoon hebt?) en bewijs dat je daarna de auto aangemeld hebt en dat dat elkaar net gekruist heeft.
Gelukkig houdt mijn auto bij wanneer ik vertrek en aankom, hier heb ik een foto van gemaakt. Ook kan ik met behulp van mijn dashcam de tijdstippen bewijzen :)
deepbass909 schreef op maandag 07 december 2015 @ 13:21:
Geen heel verhaal, alleen zoveel mogelijk controleerbare feiten. De gemeente zal hooguit controle doen bij de parkeerwacht en als die het verhaal bevestigd, is de kans dat hij kwijt gescholden wordt, groot.
Parkeerwacht gaf tijdens ons gesprek gelukkig al aan dat hij mijn verhaal, wanneer ik bezwaar indien, zou bevestigen. Het leek mij in dat gesprek ook dat hij het zelf ook een onredelijke boete vond, maar bang was om de boete uit het systeem te halen uit angst voor represailles vanuit zijn werkgever... Beetje raar dat de controleur bang is voor de gemeente als hij gebruiktmaakt van zijn mogelijkheid een onterechte bon uit het systeem te halen, maar goed.
noppus schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:08:
[...]

Als het aanmelden niet wil lukken, dan is dat geen probleem zo lang je maar naast/bij de auto blijft staan. Dan kun je de controleur aanspreken, nog voor hij je auto heeft kunnen bekijken/controleren. Maar als je, zoals de man uit de jurisprudentie die ik plaatste, wegloopt van je auto (in zijn geval om het aanmelden onderweg te doen), dan is het enige dat de controleur kan constateren een niet-aangemelde (of van een ticket voorziene) auto. Die er dus een onbekende tijd staat.

TS heeft het over 2 minuten, maar hij moest natuurlijk vanaf 21:04 al betalen, dus na 5 minuten kwam de controleur.
Controleur was er al om 21:06/21:07, net nadat ik weg was, anders kan de tijdstip op de boete nooit 21:08 zijn (stond op de kennisgeving).
KleineJoop schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:48:
Ik zou de moeite niet nemen voor die paar tientjes. Nederland regeltjesland dus het oplossen is meestal meer werk dan je er mee opschiet. Zelfde als aangifte doen, heeft meestal ook geen nut meer...
€60 is nogal wat centjes voor een student, dus zeker de moeite voor me om dat niet te hoeven betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
noppus schreef op maandag 07 december 2015 @ 16:21:
Waarom zou je een marge moeten hebben bij het AFmelden? Het lijkt me vrij duidelijk wanneer iemand weg is en "voortijdig" afmelden riekt al snel naar fraude/bewuste actie. Er is ook geen marge als je bonnetje "verlopen" is.

In Rotterdam koop je sowieso een blok van 5 uur en hoef je/kun je niet afmelden.
Omdat het hier ook per minuut betalen is. Dus niet afmelden kost geld. Bewoner betaalt dus meldt bezoek af bij vertrek en die gaan ondertussen naar hun auto. Ook daar kunnen zo een paar minuten tussen zitten.

[ Voor 12% gewijzigd door sambalbaj op 07-12-2015 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
AlexV schreef op maandag 07 december 2015 @ 16:40:

€60 is nogal wat centjes voor een student, dus zeker de moeite voor me om dat niet te hoeven betalen.
Waarom parkeer je dan niet gewoon in de parkeergarage ;)
Nee, maar even zonder grap, "vroegah", toen ik nog studentje was had ik geen geld voor een parkeervergunning, laat staan een auto. Het blijft zuur geld, dat ben ik met je eens, en ik denk dat je ook wel enigszins in je recht staat. In ieder geval succes! Wellicht ook eens vragen wat er gebeurt als je bij een van de sporadische palen je code staat in te tikken omdat je mobiel leeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
Dagion schreef op maandag 07 december 2015 @ 23:23:
[...]

Waarom parkeer je dan niet gewoon in de parkeergarage ;)
Nee, maar even zonder grap, "vroegah", toen ik nog studentje was had ik geen geld voor een parkeervergunning, laat staan een auto. Het blijft zuur geld, dat ben ik met je eens, en ik denk dat je ook wel enigszins in je recht staat. In ieder geval succes! Wellicht ook eens vragen wat er gebeurt als je bij een van de sporadische palen je code staat in te tikken omdat je mobiel leeg is?
De parkeergarage is aan de andere kant van het spoor en het kost me 's ochtends een kwartier extra aan reistijd ten opzichte van als ik m naast mn gebouw zet. Op maandagochtend is dat kwartier slaap me die €1,50 die t normaal kost wel waard :p.

Het is ook dat ik de auto voor werk nodig heb, anders zou ik er ook geen hebben (hoewel... hobby O-)). Je kan overigens, net even opgezocht, alleen het bezoekersparkeren activeren via telefoon (app of SMS/bellen) of via de computer. Dus stel je moet eerst nog je huis binnen, computer aanzetten, inloggen, etc, kost dat nog veel meer tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
Bizar, blij dat ik niet meer in de randstad woon als student af..

Offtopic; uit nieuwsgierigheid, wat kost een parkeervergunning daar? Ik betaal hier voor een vergunning ram in het centrum 75 euro voor de eerste auto per twee (2!) jaar, 110 euro voor de tweede (hobby :p). Heb van een vriendin wel eens gehoord dat Eindhoven bijvoorbeeld al 400 euro per jaar is.
En nog wat verder offtopic, groot gelijk dat je in je studententijd al auto rijdt, lekker licht gebakje kopen, goedkoop verzekeren en schadevrije jaren opbouwen.. *Oeps boompje* "ahh, ding is toch maar 700 euro waard" :)

[ Voor 23% gewijzigd door Dagion op 07-12-2015 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
Dagion schreef op maandag 07 december 2015 @ 23:50:
Bizar, blij dat ik niet meer in de randstad woon als student af ;)

Offtopic; uit nieuwsgierigheid, wat kost een parkeervergunning daar? Ik betaal hier voor een vergunning ram in het centrum 75 euro voor de eerste auto per twee (2!) jaar, 110 euro voor de tweede (hobby :p). Heb van een vriendin wel eens gehoord dat Eindhoven bijvoorbeeld al 400 euro per jaar is.
Een parkeervergunning kost €10 per maand voor de eerste auto, voor een tweede weet ik niet. De bezoekerspas is gratis, je betaalt pas bij gebruik. Mijn abonnement bij een parkeergarage van de gemeente kost 26€ per maand. Maar dan heb ik wel een plek van 3 meter breed (dus geen beschadigingen door openslaande deuren) en beveiligde toegang. Maar het blijft veel geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
AlexV schreef op maandag 07 december 2015 @ 00:15:
Ik ben uit de auto gestapt, heb mijn spullen gepakt (feitelijk is dit dus nog laden en lossen voor de wet en ben ik geen parkeerbelasting verschuldigd
Even dit er uit pikken: "laden en lossen" gaat over goederen die te groot/zwaar zijn om verder mee te lopen. Dus niet je portemonnee en je sporttas/laptop, wel een bankstel/koelkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
De controleur heeft gelijk. Het feit is en blijft dat je een bezoekersvergunning parkeert dus je kan bij de auto blijven en de bewoner meldt je auto aan. Dat je dan wegloopt om je bezoekersvergunning te pakken of inloggegevens, ja daar heeft de controleur natuurlijk geen boodschap aan. Ik heb deze discussie ook gehad met een parkeercontroleur maar officieel moet je laden/lossen of met knipperlichten staan, dan aanbellen en bij je auto blijven. De bewoner komt naar jou toe en dan kan de auto aangemeld worden en daarna geparkeerd. Dat is de officiële procedure.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

ThunderNet

Flits!

itsalex schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 09:27:
De controleur heeft gelijk. Het feit is en blijft dat je een bezoekersvergunning parkeert dus je kan bij de auto blijven en de bewoner meldt je auto aan. Dat je dan wegloopt om je bezoekersvergunning te pakken of inloggegevens, ja daar heeft de controleur natuurlijk geen boodschap aan. Ik heb deze discussie ook gehad met een parkeercontroleur maar officieel moet je laden/lossen of met knipperlichten staan, dan aanbellen en bij je auto blijven. De bewoner komt naar jou toe en dan kan de auto aangemeld worden en daarna geparkeerd. Dat is de officiële procedure.
bron? :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
sambalbaj schreef op maandag 07 december 2015 @ 23:12:
[...]

Omdat het hier ook per minuut betalen is. Dus niet afmelden kost geld. Bewoner betaalt dus meldt bezoek af bij vertrek en die gaan ondertussen naar hun auto. Ook daar kunnen zo een paar minuten tussen zitten.
Precies. Er zit een paar minuten tussen. Minuten die niet vallen onder "ik was op zoek naar de parkeerautomaat" maar die jij wilt besparen op de parkeerkosten. Maar ondertussen staat de auto er wel. Je kunt ook een paar minuten wachten met afmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Welke parkeerautomaat? Ik heb het over de tijd dat bezoek van en naar je huis loopt. De bewoner moet bezoek aan- en afmelden (telefonisch of internet). Je kan inderdaad een paar minuten wachten met afmelden, maar een gok blijft het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuno
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik heb het in Den Haag ook een keer meegemaakt. Bezoekerspas in de auto gelegd, kon niet activeren omdat de batterij van mijn telefoon leeg was. Ik woonde toen 15 hoog en eenmaal thuis aangemeld. Volgende ochtend zag ik dat er een boete was geschreven om 23:09. Mijn bezoekerspas had ik ook om 23:09 aangemeld.

Vervolgens een bezwaar ingediend bij de gemeente en ik hoefde de boete die niet meer te betalen, maar ze maakten wel duidelijk dat ik om 23:09:21s de pas had aangemeld en hun de boete om 23:09:08s hadden uitgescreven en dat ik welgeteld 13 seconden te laat was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:34

Typhone

Who Dares Wins

Nu kwam ik dus om 21:04 in de auto erachter dat ik mijn inloggegevens kwijt was in de app
echter kon ik daar (nog) niet aan voldoen wegens een defect in de app van gemeente Rotterdam.
De grond waarop je je hierop baseert is niet geldig voor de wet, dat weet je? Maar dat mag duidelijk zijn. Voor de rest gewoon bezwaar aantekenen, met dit verhaal en dan komt er wel een mouwtje aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
Voor de geïnteresseerden:

Gemeente Rotterdam heeft vandaag gereageerd (1 dag te laat, maar goed) en mijn bezwaar is toegewezen, dat wil zeggen dat ik in het gelijk ben gesteld. De naheffingsaanslag is vernietigd en ik krijg mijn geld terug. Nu nog even hopen dat het geld snel teruggestort wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-06 14:56

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Gefeliciteerd, wat heb je uiteindelijk precies gedaan / mogen doen? Alleen bezwaar ingediend of kwam er nog meer bij kijken?

[ Voor 5% gewijzigd door rockhopper op 26-01-2016 01:05 ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Ik was ook benieuwd naar de afloop: bedankt voor je terugkoppeling en gefeliciteerd!

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97348

AlexV schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 00:36:
Voor de geïnteresseerden:

Gemeente Rotterdam heeft vandaag gereageerd (1 dag te laat, maar goed) en mijn bezwaar is toegewezen, dat wil zeggen dat ik in het gelijk ben gesteld. De naheffingsaanslag is vernietigd en ik krijg mijn geld terug. Nu nog even hopen dat het geld snel teruggestort wordt :)
inclusief de toen 7 euro administratiekosten? daar willen ze namelijk nog vaak over struikelen weet ik uit ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
Anoniem: 97348 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 14:47:
[...]

inclusief de toen 7 euro administratiekosten? daar willen ze namelijk nog vaak over struikelen weet ik uit ervaring
Die administratiekosten gelden alleen bij CJIB, niet bij gemeentelijke "parkeerbonnen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
rockhopper schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 01:05:
Gefeliciteerd, wat heb je uiteindelijk precies gedaan / mogen doen? Alleen bezwaar ingediend of kwam er nog meer bij kijken?
Enkel het bezwaar online ingediend met een aantal bijlagen (waaronder een foto van mijn aankomsttijd) erbij gedaan. En 6 weken gewacht natuurlijk.
Anoniem: 97348 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 14:47:
[...]

Geen adminstratiekosten hoeven betalen gelukkig, dus het hele bedrag van 61 euro zou terug moeten komen.
Pagina: 1