Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techrvw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-09 15:24

Techrvw

https://techrvw.com/ | TikTok

Topicstarter
Goedenavond Tweakers!

Graag zou ik willen leren programmeren. Vroeger kon ik redelijk HTML en CSS programmeren, maar dat is wat weg gezakt. Nou zou ik het graag weer op willen pakken en daarbij nog vele andere talen leren.

Nou is de vraag waar moet ik beginnen? Zal ik weer met HTML en CSS beginnen? Of is Java-script of Java toch beter om te beginnen? Of is één van de vele andere talen toch beter om te beginnen?

Graag zou ik, later, m'n eigen website willen bouwen met bijbehorende app voor zowel Apple als Android. Maar ook het kunnen maken van een Keylogger of iets dergelijks is iets wat ik wil leren.

Share the knowledge! :D

https://techrvw.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:00
Wil je verder met websites dan Javascript (client) en PHP (server), wil je verder met apps dan Java (Android) en Swift (Apple). (En maak liever geen keyloggers.)

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Naja, HTML en CSS zijn geen programmeertalen, maar opmaaktalen. Je beschrijft er een visuele opmaak mee.
Het is geen applicatie, maar een document welke door een applicatie (webbrowser) gelezen kan worden.

En sja, waar moet je beginnen...
Javascript is leuk voor het interactief maken van websites. Er zijn ook stapels frameworks voor die het simpel moeten maken. Denk aan JQuery, Unified.js en Google Web Toolkit.

Maargoed, dat is allemaal nog clientside. De serverkant van een website, welke dynamische content produceert, rust weer op andere talen. Denk aan SQL (Structured Query Language, letterlijk gestructureerde vragen stellen aan een database) voor het kletsen met een database en b.v. PHP, ASP, C# voor het verwerken van de data tot een HTML pagina.
Edit: ik bedenk me net dat dat ook met Java kan, icm Apache Tomcat.

Veel mobiele apps draaien tegenwoordig ook op HTML, CSS en een Javascript framework.
Dus voor dergelijke dingen kan je daar ook mee uit de voeten.

Maja, voor een keylogger is dat niet interessant. Daar voor wil je dan weer een taal die in staat is om desktop applicaties te produceren.
Java is een optie. Er zijn ook zat andere talen. Sommige zijn sterk gericht op een bepaald doel, andere zijn wat universeler.
Het is maar net op welk platform (of platformen) het moet werken en welk doel je hebt. Soms is het b.v. zinvol om niet naar een universele taal te grijpen, maar om iets te pakken wat gericht is op de taak.
Je zou in C++ een tool kunnen maken die met wat bestanden en mappen gaat klooien, maar dat kan je b.v. sneller en makkelijker in AutoHotKey of AutoIT. (welke er voor zijn gemaakt om repetetieve taken in Windows te automatiseren, en ja, of dat 'talen' zijn valt te betwisten. Wikipedia zegt van wel :P Wikipedia: List of programming languages )

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Dit topic heeft weinig te maken met WI en bovendien zijn er ontzettend veel tutorials om te starten met een website/app. Zoek dus op internet en je komt er wel. :) Dit topic gaat iig dicht.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Dit topic is gesloten.