Toon posts:

Upgraden of opnieuw beginnen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het zit zo. Mijn neefje zou een nieuwe pc voor kerst krijgen. Nu was de pc die voor 400 euro op marktplaats gekocht is al in huis. En een week geleden kwam Just Cause 3 uit, waar hij helemaal weg van is. Hij weigert zelfs alle YouTube-filmpjes over het spel te kijken tot dat hij het zelf gespeeld heeft. Nu kon hij met wat grote oogjes zijn moeder er van overtuigen dat de pc al eerder gebruikt moest worden om Just Cause 3 te spelen. Echter, toen het spel eenmaal gedownload was en hij het probeerde te spelen bleek de pc niet krachtig genoeg te zijn. Nu is oom Jasper ingeschakeld om te kijken wat hier aan gedaan kan worden. Helaas weet oom Jasper ook niet alles en zoekt daarom wat hulp op dit forum.

Ik heb een poging gedaan om te achterhalen wat er allemaal in zijn pc zit. Maar het is verdomd lastig om alle serienummers en dat soort dingen te achterhalen. Het volgende lijstje heb ik kunnen samenstellen:
Voedig: ATX power supply V.2.3
HDD: Hatachi HUA 721050KLA330
Main Bord: Rampage Z II gene asus
Processor: Intel(R) Core(TM) i7 CPU 940 @ 2.93GHZ 8cpu's
Cooler: Cooljag D712V
RAM: 2 x Muskin enhanced 4gb
Kast: Sharkoon VS3-V

Dus het doel is om Just Cause 3 op een normale framerate te kunnen spelen. Op CanYouRunIt kwam ik er achter dat de grafische kaart en processor allebei niet goed genoeg waren om dit aan te kunnen. Nu weet ik dat dat net de twee duurste componenten zijn en dat je ook al je andere componenten daar op moet afstellen. Mijn vraagen luiden dus als volgt:

Wat zou er minimaal verbeterd moeten worden om Just Cause 3 te kunnen spelen?

Wat zou er verbeterd moeten worden om Just Cause 3 degelijk goed te kunnen spelen?

Is het verstandig om verder te bouwen met de bovenstaande componenten of is het beter om gewoon helemaal van begin af aan een nieuw pc te bouwen?

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-02 12:14
Ik mis ook geheel wat de huidige gpu is. Zit er wel een videokaart in? of gewoon on board?

En ook is het belangrijk wat voor voeding het is met welke wattage, anders is ook niet in te schatten of er een gpu in gehangen kan worden.

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-02 15:56

hilgo

Clear your mind of can't.

Om alles te achterhalen wat in een systeem is gebruik ik altijd HWInfo.
Ik mis overigens nog een grafische kaart in je overzicht.

Discogs

• deadmeatsubs
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-01 19:19
Yep belangrijkste in het verhaal is de grafische kaart. De rest lijkt mij in staat om vrijwel alles aan te kunnen. Ik vind 400 wel een boel pesetas voor een gebruikte desktop, voor zo'n bedrag moet het wel knallen voor de euro.

• Raymond767
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-05-2024
ik denk dat je een beter gpu nodig hebt , je kunt speccy installeren , daar staat alle info in dat je nodig hebt (behalve de psu)

• Avizura
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-08-2016

Avizura

sdfsdf

Wat is je budget?

dsfsdf

Verwijderd

Topicstarter
De gpu ben ik vergeten bij te zetten. Het is een XFX radeon HD 6870. Het budget is nog niet bepaald. Ik wil eerst even kijken wat de opties allemaal zijn.

Maar met een betere grafische kaart zou Just Cause 3 dus wel fatsoenlijk moeten lopen?

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-02 15:56

hilgo

Clear your mind of can't.

Als ik naar de minimale specs kijk van Just Cause 3 dan schat ik dat de cpu net aan genoeg is en zou je met een nieuwe grafische kaart er moeten zijn.

Discogs

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Vergeet de voeding niet!

People as things, that’s where it starts.

Pagina: 1