Hey mensen,
Mijn gaming pc gaat nu al een tijdje mee en mag wel eens een upgrade krijgen. Ik heb enkele componenten uitgezocht om de oude te vervangen, die ik hieronder lijst. Graag had ik wat advies gewild of dit goede keuzes zijn, ook in combinatie met elkaar. Als er betere keuzes zijn, of als ik best nog even wacht omdat er een goed alternatief aankomt in de nabije toekomst, hoor ik dit graag.
Het uiteindelijke doel is dat mijn pc op gaming vlak er weer een jaar of 5 er tegen kan.
Budget voor nieuwe aankopen is maximaal 900 euro.
Componenten die ik wil vervangen/toevoegen
* Msi-p55-gd80 moederbord vervangen door een Asus Z97 Progamer
* 2x Radeon HD 5870 in crossfire vervangen door 1 Geforce GTX970 4GB
* Intel I7-860 processor vervangen door een Intel I5-4690
* 8 GB extra RAM, om het totaal naar 16 te brengen
* Toevoegen: SDD van 250 of 500 GB (had ik nog niet en wil ik graag toevoegen, voor snelheid). Hier zou ik ook een nieuw besturingssysteem opzetten.
Wat ik hou van de huidige set-up
* Lian li case (is nog in prima staat. erg ruim en heeft veel ventilatoren voor koeling)
* De voeding (650 watt, dit zou voldoende moeten zijn?)
* De HD van 2TB (die ik volledig ga schoonvegen, fresh start)
* Randapparatuur
Thoughts?
Mijn gaming pc gaat nu al een tijdje mee en mag wel eens een upgrade krijgen. Ik heb enkele componenten uitgezocht om de oude te vervangen, die ik hieronder lijst. Graag had ik wat advies gewild of dit goede keuzes zijn, ook in combinatie met elkaar. Als er betere keuzes zijn, of als ik best nog even wacht omdat er een goed alternatief aankomt in de nabije toekomst, hoor ik dit graag.
Het uiteindelijke doel is dat mijn pc op gaming vlak er weer een jaar of 5 er tegen kan.
Budget voor nieuwe aankopen is maximaal 900 euro.
Componenten die ik wil vervangen/toevoegen
* Msi-p55-gd80 moederbord vervangen door een Asus Z97 Progamer
* 2x Radeon HD 5870 in crossfire vervangen door 1 Geforce GTX970 4GB
* Intel I7-860 processor vervangen door een Intel I5-4690
* 8 GB extra RAM, om het totaal naar 16 te brengen
* Toevoegen: SDD van 250 of 500 GB (had ik nog niet en wil ik graag toevoegen, voor snelheid). Hier zou ik ook een nieuw besturingssysteem opzetten.
Wat ik hou van de huidige set-up
* Lian li case (is nog in prima staat. erg ruim en heeft veel ventilatoren voor koeling)
* De voeding (650 watt, dit zou voldoende moeten zijn?)
* De HD van 2TB (die ik volledig ga schoonvegen, fresh start)
* Randapparatuur
Thoughts?