Toon posts:

Game PC ~€750,-

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond beste Tweakers, graag ontvang ik van jullie een advies met betrekking tot mijn vraag. Hopelijk biedt onderstaande informatie jullie een duidelijk uitgangspunt! Alvast bedankt!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het voornaamste waar het systeem voor gebruikt zal worden is gamen. Het zal hierbij gaan om games als WarThunder, GTA V, Fallout 4 (1080p). De games zullen worden gespeeld op een 23" monitor. Ik verwacht niet dat ik het systeem in de toekomst zal upgraden, meerprijzen voor upgrademogelijkheden zijn dus overbodig.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Natuurlijk hoop ik het systeem zo goedkoop mogelijk te houden maar de richtprijs is €750,- waarbij ik liever lager uitkom dan hoger.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle benodigde randapparatuur en een OS zijn aanwezig. Verder zijn alle componenten benodigd om een volledig systeem in elkaar te zetten.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle componenten voor een degelijk systeem. Verder een krachtige videokaart aangezien gamen het voornamelijkste is. Een SSD van 250GB lijkt mij voor de eerste tijd ruim voldoende (later een HDD bijplaatsen kan altijd nog.)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor een bepaald merk. Betrouwbaarheid staat wel hoog in het vaandel.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag wil ik een niet al te grote kast, Mini-ITX heeft de voorkeur. Stroomverbruik en geluidsproductie zijn minder belangrijk.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Graag ontvang ik van jullie advies over mijn opzetje, zijn er verbeterpunten of zouden jullie andere componeten kiezen? Verder twijfel ik altijd over het vermogen van de voeding aangezien de adviezen hier op het forum ook nog wel eens verschillen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 193,80€ 193,80
1MSI B150M PRO-DH€ 74,45€ 74,45
1XFX Radeon R9 380X DD Black Edition OC 1030MHz 4GB DDR5€ 247,-€ 247,-
1Cooler Master N200 Closed€ 39,95€ 39,95
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 42,95€ 42,95
1be quiet! System Power 7 400W€ 43,95€ 43,95
1Crucial BX100 250GB€ 80,95€ 80,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 723,05

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:39
Ik zou persoonlijk de GPU vervangen voor een r9 390 4G en met het vrijkomend budget meteen een SSD van 500 gig halen: games tikken tegenwoordig vaak de 50+gig aan, dan gaat je SSD erg snel vol zitten!

Verder ziet het er prima uit imo

Verwijderd

Een R9 380 4gb zal je bedoelen.
Als ts er na verloop van tijd een 1tb hdtje bij zet is er niets aan de hand met zijn built. Prima systeem.

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-07 08:01
En ook de SSD vervangen met een Samsung 850 EVO 250GB, sneller en goedkoper. :)