Upgraden of niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan1996
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-03 23:16
Hallo medetweakers,

Ik heb wat vragen met betrekking tot upgrade van mijn oude systeem

Ik zoek een?
Ik vroeg me af wat ik zou gaan upgraden, als ik bijv videokaart upgrade naar GTX 970 of ik dan niet bottleneck, of een upgrade naar skylake

Wat is je budget?
300-400eu

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee niet echt

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 2600K Tray€ 0,-€ 0,-
1Asus P8Z68-V PRO€ 0,-€ 0,-
1MSI GeForce GTX 760 2GB Gaming (N760 TF 2GD5/OC)€ 0,-€ 0,-
1WD Green HDD, 500GB€ 47,95€ 47,95
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 0,-€ 0,-
1Scythe Mugen 4€ 38,95€ 38,95
1OCZ CoreXStream 500W Power Supply€ 0,-€ 0,-
1Kingston HyperX Savage SSD 240GB€ 79,95€ 79,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 166,85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Een 970, of een R9 390, is een goede upgrade en dan doe je er goed aan ook de voeding meteen mee te nemen. De CoreXStream is zo'n beetje het slechtste wat OCZ heeft voortgebracht.
De rest van het systeem kan nog goed mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:21
Een upgrade naar een GTX 970 is zeker geen slecht idee. De 2600k zal hierbij niet direct een bottleneck vormen.

Of een upgrade naar Skylake de moeite loont hangt volledig af van wat je met je systeem wil gaan doen, en is natuurlijk een fors grotere investering dan de eerste optie. Je kan daarom bijvoorbeeld alvast upgraden naar 970 en later kan je nog altijd de core (CPU/MOBO/RAM) gaan updaten naar Skylake indien je niet tevreden bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan1996
Ik doe vooral de nieuwste games op deze PC en zal dat ook blijven doen. Voor de rest gebruik ik een beetje VM's voor school. en heb hiervoor vorig jaar ook 16gb RAM gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Bimosabe
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 25-10-2021

El Bimosabe

Semper Procendum!

GTX 970 of de hier bovengenoemde R9 390 zijn goede opties. i7 2600k zal geen van de eerder genoemde GPU's bottlenecken, echter is dit applicatie afhankelijk.

Maar, ik meen dat Q1/Q2 de nieuwe 'Pascal'-GPU's eraan komen, dus je zou daar op kunnen wachten. Ik denk(en hoop) dat je 760 het nog prima doet. In de toekomst upgraden kan altijd nog en de prijzen zijn dan ongetwijfeld gedaald.

En nog een ding, als je de GTX 970 neemt, krijg je er ook nog een leuke game bij!

El Bimosabe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
SanderH_ schreef op zondag 06 december 2015 @ 20:53:
Een upgrade naar een GTX 970 is zeker geen slecht idee. De 2600k zal hierbij niet direct een bottleneck vormen.

Of een upgrade naar Skylake de moeite loont hangt volledig af van wat je met je systeem wil gaan doen, en is natuurlijk een fors grotere investering dan de eerste optie. Je kan daarom bijvoorbeeld alvast upgraden naar 970 en later kan je nog altijd de core (CPU/MOBO/RAM) gaan updaten naar Skylake indien je niet tevreden bent.
Daar sluit ik me bij aan. Begin eens met de videokaart, daarna verder kijken. Een nieuwe videokaart zal je in ieder geval al een flinke prestatiewinst opleveren. :)
Die link die jij geeft is waardeloos. GPUBoss kijkt alleen naar de specs en een paar nietszeggende benchmarks. Als je echt wilt vergelijken moet je op zoek naar benchmarks van games/programma's die er door de persoon gedraaid gaan worden.
El Bimosabe schreef op zondag 06 december 2015 @ 21:03:
...
Maar, ik meen dat Q1/Q2 de nieuwe 'Pascal'-GPU's eraan komen, dus je zou daar op kunnen wachten. Ik denk(en hoop) dat je 760 het nog prima doet. In de toekomst upgraden kan altijd nog en de prijzen zijn dan ongetwijfeld gedaald.
...
Ik denk dat je voor Pascal eerder de tweede helft van 2016 mag reserveren.
De 760 zal het natuurlijk prima blijven doen, maar de verwachtingen van Pascal zijn enorm hoog. Het zou dus kunnen zijn dat de huidige high-end kaarten, zoals de 970/980/390(x) ineens weg worden geblazen tot medium kaartjes. Relatief gezien zit je dan met een 760 erg laag op de "performanceladder", dus nu een upgrade naar de 970 doen is een strak plan. Zo heb je een mooie tussenoplossing. Echter is het slimmer om een upgrade naar de R9 390 te doen, aangezien deze op 1080p gelijk presteert aan de 970, maar op de resoluties daarboven flink beter is dan de 970. Qua prijs zitten ze allebei rond de €350-375. Tenzij je een enorme aanhanger van Nvidia bent natuurlijk. :9

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:21
TheTinusNL schreef op zondag 06 december 2015 @ 21:35:
[...]

Die link die jij geeft is waardeloos. GPUBoss kijkt alleen naar de specs en een paar nietszeggende benchmarks. Als je echt wilt vergelijken moet je op zoek naar benchmarks van games/programma's die er door de persoon gedraaid gaan worden.

[...]
Ik vind GPUBoss anders best handig als je een snel overzicht wil van de technische specs. Waardeloos zou ik die link dus niet noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
SanderH_ schreef op zondag 06 december 2015 @ 21:48:
[...]

Ik vind GPUBoss anders best handig als je een snel overzicht wil van de technische specs. Waardeloos zou ik die link dus niet noemen.
Ja, voor de technische specs. Maar wat schiet je daar mee op?

Om maar eens een overduidelijk voorbeeld te geven van CPUBoss, het processorbroertje van GPUBoss:
i5 4460 vs FX8350.
Op papier lijkt de FX8350 heer en meester, in praktijk is het verschil miniem en trekt de 4460 zelfs meestal aan het langste eind.

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Bimosabe
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 25-10-2021

El Bimosabe

Semper Procendum!

SanderH_ schreef op zondag 06 december 2015 @ 21:48:
[...]

GPUBoss kan handig zijn voor wat cijfertjes, maar je wil naar echte wereld statistieken kijken zoals performance in een game. Immers kan iets in theorie rooskleurig zijn maar in de praktijk vies tegenvallen. De "970-gate" waarbij bleek dat de 970 effectief 3.5 + 0.5 GB had, is zoiets. Je zou denken met deze cijfers dat het een veel slechtere kaart is dan GPU's met ''echte' 4GB van dezelfde prijs-/kwaliteitcategorie, dat is echter niet zo. Uiteraard is het applicatieafhankelijk maar 'GPUBoss statistieken' zeggen niet alles.

Ik weet niet of dit een correct voorbeeld is voor het verwerpen van GPUBoss en dergelijk sites, maar het is duidelijk dat technische specs niet bindend zijn.

@Dylan1996 Om terug te gaan naar je vraag, GTX 970 of R9 390 (of met heel veel ambitie en geduld, Pascal), je CPU zal de twee eerder genoemde GPU's NIET tot NIHIL bottlenecken.

El Bimosabe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dylan1996
Oke bedankt voor de informatie! Ik denk dat ik dan nog even wacht en voor die nieuwe serie kaarten ga.
Pagina: 1