Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schedel1983
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-09 23:01
Beste Medetweakers,

Mijn vriendin en ik houden van muziek, maar je kan ons niet bepaald rekenen tot de audiofielen. We zouden graag in onze werkkamer een opstelling willen hebben van 1 set speakers al dan niet met subwoofer die aangestuurd kan worden door beide computers, zodat als een van ons aan eraan het werk is lekker muziek kan luisteren.
Nu zal je misschien denken wat is nu je vraag... Goed punt! We zijn niet compleet achterlijk gelukkig :). Na flink wat gegoogled te hebben zijn we echteri nog van niets overtuigd van de juiste oplossing. Waar wij naar zoeken is eigenlijk:

-audio-opstelling 2.1 of 2.0 met wat power die via een switch (utp indien mogelijk) of minijack-switch makkelijk op beide computers kan worden aangesloten en waar simpel tussen geschakeld kan worden als je muziek wil draaien op pc 1 of juist pc 2.
-Kent iemand een goede switch hiervoor?
-Heeft iemand wellicht een goed 2de hands setje wat hiervoor geschikt is?
-budget +-300, minder is altijd fijn natuurlijk ;)
-Eigen inbreng met oplossing is absoluut welkom!

Alvast bedankt! groetjes Stefanie en Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb je nu al speakers of nog niet? Zo nee, koop dan gewoon een versterker met twee speakers. Bide PC's op een eigen ingang en dan is het een kwestie van de juiste bron kiezen :)

Heb je nu al wel speakers, dan zijn dat dikke kans versterkte. Dan heb je dus zoiets nodig: http://www.conrad.com/ce/...audio-switch-SpeaKa-Black

Op minijack moet je je niet blindstaren, verloopjes naar tulp kosten niet de wereld.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schedel1983
The Eagle schreef op zondag 06 december 2015 @ 20:07:
Heb je nu al speakers of nog niet? Zo nee, koop dan gewoon een versterker met twee speakers. Bide PC's op een eigen ingang en dan is het een kwestie van de juiste bron kiezen :)

Heb je nu al wel speakers, dan zijn dat dikke kans versterkte. Dan heb je dus zoiets nodig: http://www.conrad.com/ce/...audio-switch-SpeaKa-Black

Op minijack moet je je niet blindstaren, verloopjes naar tulp kosten niet de wereld.
Beste Eagle,

Ik heb een logitech Z623 in de huiskamer aan de tv gekoppeld op dit moment. Dit was in eerste instantie een noodoplossing, maar volstaat voor nu. Deze willen we eventueel gebruiken voor de computers. We willen niet met een losse versterker tussen ons in zitten werken, enkel zo'n switch zou leuk zijn. Niet te veel poespas en makkelijk voor mijn vriendin als je begrijpt wat ik bedoel :P. Ik dacht zelfs nog aan een speakerset die je via een utp-switch kan aansluiten op het netwerk (als dit uberhaupt bestaat, geen wifi of bluetooth).

Volstaat dit nu met zo'n switch of is er naar jouw mening voor een schappelijk prijs een betere oplossing.

Groetjes Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10 17:23
Bluetooth spelertje met audio uit, of bv een Chromecast audio? Dan kan je evt zelfs nog muziek vanaf je telefoon spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Groeten hoeft niet, zie de FAQ :)

Verder: die Z623 heeft zowel een minijack als een AUX ingang. Ene PC kun je met de minijack aansluiten, de andere met een verloop van 3,5mm naar tulp op de AUX. En dat werkt gewoon, je hebt dan geeneens een switch nodig. Op die manier heb ik naast mijn PC jaren een losse CD speler op mijn oude logitech set aangesloten gehad :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schedel1983
Oops, zal beter opletten O-) . Bedankt voor het meedenken. Chromecast is ook een optie dan kan je gelijk streamen van je telefoon. Ik kijk van de week eerst naar je laatste suggestie met minijack en aux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Heel goed. d:)b
De groeten doen we niet op het forum: Het algemeen beleid #groeten

Je topic krijgt ook nog een verhuizing naar CEA aangezien het aankoopadvies betreft.
Pagina: 1