Toon posts:

Macbook pro 2009 overschrijven + wat met 500gb ssd doen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OVERSCHRIJVEN MACBOOK PRO MET KAPOTTE PROCESSOR + TIPS DOORVERKOPEN 500GB SSDKAART EN 16GB WERKGEHEUGEN

Ik zoek iemand die me kan helpen aan een adres of doe het zelf tip waarmee ik mijn macbook pro kan overschrijven
Wat maakt het overschrijven extra uitdagend? De processor doet het niet meer en daarom start hij niet meer op! Hoe overschrijf je zoiets zonder dat de laptop het doet?

Daarnaast heb ik tegen de €400,- uitgegeven aan reparatiekosten om m te upgraden met de gedachten dat ie dan nog lang mee kon gaan. Helaas was dit weken voor de processor het begaf. Er zit een Samsung SSD kaart in van 500gb en 16gb werkgeheugen. Kan ik dit doorverkopen?

Wat is je budget?
Vwb het doorverkopen wil ik echt niet onder de €100,- gaan zitten, maar kunnen mensen me adviseren over een goede prijs?

Vwb het overschrijven van het systeem (geheugen, wat overschrijf je eigenlijk?), ik heb foto's van kinderen er op staan. Ik weet niet wie die ssd kaart overgaat kopen, maar dadelijk is het een genie en haalt ie het terug. Dus vandaar dat ik het zo goed mogelijk wil overschrijven

Als je verder vragen hebt, stel ze hieronder maar. Hatsikidee, laat je tips maar komen!

• tharonny
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-02 21:33
Ik neem aan dat je met overschrijven gewoon bedoelt alle persoonlijke informatie van de laptop afhalen? Dat is niet zo'n probleem. Een kwestie van de harde schijf er uit schroeven en deze in een externe harde schijf behuizing plaatsen. Wanneer je deze externe harde schijf op een mac aansluit zal je vermoedelijk de foto's e.d. er zo af kunnen halen. Wanneer je de harde schijf aan sluit op een Windows laptop zal je hier even een tooltje voor op moeten zoeken, maar dat is ook mogelijk.

Wat betreft de waarde, is het geen optie om de ssd te gebruiken voor de nieuwe PC/laptop? Ik ben verder geen expert op het gebied van Apple, maar ik kom op marktplaats alleen al losse behuizingen tegen voor 150 euro. Als ik zou je verhaal lees is de laptop prima bruikbaar voor onderdelen (scherm en werkgeheugen, behuizing)

Intel i5 2500k, ADATA 8gb + Corsair 8gb 1333MHz, MSI R9 290x, ADATA HM 650

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-02 23:11
Een processor gaat zelden of nooit kapot, en kan bovendien vervangen worden in jouw laptop, dus als dat het probleem is voor jouw laptop, is die te herstellen. Maar wat doet je denken dat het je processor is? Meestal is het de stroomvoorziening die het opgeeft, bv je lader (had je waarschijnlijk al wel grzien) of de vrm's op het moederbord.

Wat betreft wissen van de SSD, lees daarvoor dit: http://www.makeuseof.com/...e-ssd-without-destroying/. Het is wel grotendeels doenbaar, maar echt helemaal leeg krijg je opslagmedia wel nooit, bv de buffer van de SSD kun je niet wissen. Een "genie" kan er altijd wel iets af halen, maar aan de andere kant is de kans dat iemand zich daarmee voor wat kinderfoto's gaat bezighouden wel heel klein (zou me eerder zorgen maken om je financiële gegevens).

Ik zou de SSD houden en gebruiken voor je volgende laptop als daar een 2.5" SSD in past, anders toch wissen met de fabrikant tools, en verkopen aan een "normale" gebruiker. Met de V&A hier op Tweakers kun je toch wat informatie zien over potentiële kopers (dat het een gewone gebruiker is en geen professionele crimineel), je moet je mensenkennis wat gebruiken.