Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koku
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 13:31

koku

Tnet Devver
Topicstarter
Een aantal weken geleden heb ik de iPhone 5S van m'n schoonmoeder verkocht. Nu belde de kerel die 'm gekocht heeft met de opmerking dat de accu problemen geeft. Hij zegt dat de accu al eens vervangen is en dat hij dat kan zien door online het serienummer in te vullen. Nu had ik het serienummer toevallig bewaard en heb ik die ook bij Apple ingevoerd, maar dat soort informatie geeft hij niet weer. Heb ik ook nog nooit eerder gehoord. Of zit dat ergens verstopt onder een andere URL?

Weet iemand of het mogelijk is wat hij zegt? M'n schoonmoeder zegt trouwens dat ze nog nooit de accu heeft laten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Nee dit is niet te zien

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techrvw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-08 12:00

Techrvw

https://techrvw.com/ | TikTok

Voor zover mij bekend is dat niet mogelijk om online te vinden.
Je kan met het serienummer misschien Apple care bellen en dan wat info krijgen maar op een website is mij niet bekend.

https://techrvw.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koku

koku

Tnet Devver
Topicstarter
Ja dat dacht ik al. Heb 'm net teruggebeld, maar hij bleef volhouden dat je dat kon zien, dus hij gaat me het linkje sturen. Ben benieuwd... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techrvw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-08 12:00

Techrvw

https://techrvw.com/ | TikTok

koku schreef op zondag 06 december 2015 @ 20:11:
Ja dat dacht ik al. Heb 'm net teruggebeld, maar hij bleef volhouden dat je dat kon zien, dus hij gaat me het linkje sturen. Ben benieuwd... :)
Als t wel zo blijkt te zijn, kan je het linkje dan delen hier? Misschien hebben wij er ook wat aan dan :)

Wat hij waarschijnlijk zal sturen is het kwaliteitsprogramma van Apple voor batterijen van de iPhone 5. Hierbij zal staan dat het serie nummer niet in aanmerking komt voor een gratis vervangen. Één van de genoemde redenen is dat de batterij reeds vervangen kan zijn, maar dat is een gok van mij :)

https://techrvw.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
koku schreef op zondag 06 december 2015 @ 20:11:
Ooh daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Irritant trouwens dat die kopers na een aantal weken ineens met een probleem bellen, zo had ik er eentje die na een aantal maanden ineens weer contact op nam "omdat het wifi nooit goed geweest zou zijn".

Ik vraag me altijd wel af wat ze dan willen, al heeft je schoonmoeder haar accu (laten) vervangen? Wat dan nog?

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 06-12-2015 23:54 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 22:07

xAn52

Whatever...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 07:40

Yor

Yor1313#2571

Lees vooral over de "s" in het model heen....

Het programma wat jij aanhaalt, is specifiek voor de iPhone 5, en niet de 5s..

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je kan op basis van je AppleID + Serienummer zien of Apple of een AASP/APSP een reparatie uitgevoerd heeft aan je device. Er is geen random link waar bij je puur op basis van een serienummer alle reparaties in kan zien ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
Niet een antwoord op je vraag maar lekker belangrijk zou ik zeggen?

Kan jij toch niks aan doen, laat hem zelf even een nieuwe accu regelen bij Apple. Hoezo is dat jouw probleem? Ik bedoel in die paar weken kan ie er ook mee zijn wezen zwemmen waardoor de accu het nu niet meer goed doet.

Kortom zeggen heel vervelend maar succes ermee

Het siert je wel dat je wat moeite voor hem wil doen hoor overigens, zou ik zelf ook hebben, maar niet meer na een paar weken

[ Voor 15% gewijzigd door wimpie007 op 07-12-2015 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koku

koku

Tnet Devver
Topicstarter
Vandaag een berichtje gekregen van die kerel en inderdaad stuurde hij de link naar het vervangingsprogramma van de iPhone 5, zoals hierboven vermeld. Zucht... Hoe hij daar de conclusie uithaalt dat de batterij al eens vervangen is, is me een raadsel 8)7 Sowieso gaat het om een iPhone 5S, niet een iPhone 5...
Wat hij trouwens wilde was eventueel een bon van de winkel die 'm vervangen had ivm reparatie. Hij heeft me ook niet goed uit kunnen leggen wat er nu precies defect was, dus daar kan ik 'm niet mee helpen. Heb 'm een link gestuurd naar uitleg voor het kalibreren van de batterij, meer aandacht ga ik er niet meer aan besteden :/

[ Voor 4% gewijzigd door koku op 07-12-2015 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 02:04
Op het moment dat het serienummer niet in aanmerking komt voor de reparatie in het vervangingsprogramma geeft de website aan dat het toestel mogelijk al een keer gerepareerd is en daardoor niet voor vervanging in aanmerking komt. Makkelijk conclusies trekken op die manier ;).

overigens is het veel beter om met coconutbattery naar het aantal cycli en de procentuele capaciteit te kijken (tov design capacity). dat geeft een goed beeld voor hard- of software matige defecten. Heb je alleen wel een mac voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koku

koku

Tnet Devver
Topicstarter
supersnathan94 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 09:37:
Op het moment dat het serienummer niet in aanmerking komt voor de reparatie in het vervangingsprogramma geeft de website aan dat het toestel mogelijk al een keer gerepareerd is en daardoor niet voor vervanging in aanmerking komt. Makkelijk conclusies trekken op die manier ;).

overigens is het veel beter om met coconutbattery naar het aantal cycli en de procentuele capaciteit te kijken (tov design capacity). dat geeft een goed beeld voor hard- of software matige defecten. Heb je alleen wel een mac voor nodig.
Er is ook een Coconut app voor iOS, maar die is niet gratis. Heb 'm zelf en hij doet wat hij moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Aight. Goed om te weten. Ik doe het meestal bij toestellen van klanten, dus dan kan ik niet zomaar ff een app installeren helaas, maar ik ga er wel ff naar kijken voor mn eigen toestellen. Is zeker handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:35
supersnathan94 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 18:07:
Aight. Goed om te weten. Ik doe het meestal bij toestellen van klanten, dus dan kan ik niet zomaar ff een app installeren helaas, maar ik ga er wel ff naar kijken voor mn eigen toestellen. Is zeker handig
Via de Macbook kun je het ook zien. Als je je iPhone met je Macbook verbind en je start Coconut kun je zien wat de battery status is van je iPhone. Wellicht zou je voor klanten je Macbook mee kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Ja dat doe ik nu dus. Vandaar ook dat ik dat aangaf. Dan hoef ik geen dingen op die toestellen te installeren. Meeste gebeurt namelijk bij mij thuis dus daar staat ie toch al.
Pagina: 1