Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 713207

Topicstarter
Hallo.
Ik wou even weten of de COOLER MASTER V8 GTS een miskoop is.
Ik wil namelijk dat mijn processor extreem goed gekoeld blijft.
Lukt het hiermee of betaal ik voor de naam en het uiterlijk?
Ik heb namelijk een octa-core en wil die enorm overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je betaalt uiteraard voor de naam en het uiterlijk. Qua performance is er niks over te zeggen, hangt van de kast en de CPU af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
johnkeates schreef op zondag 06 december 2015 @ 19:16:
Je betaalt uiteraard voor de naam en het uiterlijk. Qua performance is er niks over te zeggen, hangt van de kast en de CPU af.
Ik wil deze CPU gebruiken: https://azerty.nl/0-3125-...SQNMTh5ZwSHrYQhoC0Lvw_wcB en deze kast: https://www.conrad.nl/nl/...359_pla-1285596&WT.srch=1
Maar er zijn dus goedkopere koelers die hetzelfde kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Ik denk dat je die CPU met een TX3 nog prima zou kunnen koelen... ding is uit 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
johnkeates schreef op zondag 06 december 2015 @ 19:22:
Ik denk dat je die CPU met een TX3 nog prima zou kunnen koelen... ding is uit 2012.
Ook als ik hem enorm wil overclocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:52

WCA

Uhm, wat heeft het jaartal te maken met hoe je m moet koelen :P

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Waarom lijkt dat me de slechte koeler ooit.
Kan het mis hebben, zit nog in ICT studie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Die 8350 is een heethoofd, ik zou er een flinke koeler op zetten in ieder geval.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
GreNade schreef op zondag 06 december 2015 @ 19:24:
Die 8350 is een heethoofd, ik zou er een flinke koeler op zetten in ieder geval.
zou de V8 dan daaraan voldoen of moet ik bij goede koeling bij overclocking denken aan een waterkoeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Anoniem: 713207 schreef op zondag 06 december 2015 @ 19:22:
[...]

Ook als ik hem enorm wil overclocken?
Waarom wil je die 8350 enorm overklokken? Dan heb je namelijk ook een enorm goed en duur moederbord nodig ander wordt het ene grote thermalthrottle.
De Cooler Master K380 is ongeschikt voor een AMD overklokset. De Airflow is aan de matige kant. Er wordt ook maar 1 fan meegeleverd.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 660294 op 06-12-2015 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
De 8350 heeft een TDP van rond de 125W dacht ik. De TX3 moet prima met 130+ W overweg kunnen, dus lijkt me prima te passen. De V8 GTS heeft een upper limit voor een TDP van 250W. Stel dat je dus een koeler wil hebben die daar ook in de buurt komt: Arctic Accelero Freezer 13 Limited Edition, TDP design voor 200W. Slechts 35 euro.

Met andere woorden: je betaalt voor de looks, niet voor de performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 660294 schreef op zondag 06 december 2015 @ 19:41:
[...]

Waarom wil je die 8350 enorm overklokken? Dan heb je namelijk ook een enorm goed en duur moederbord nodig ander wordt het ene grote thermalthrottle.
Het beste er uit halen mocht hij tegenvallen.
En ik heb een moederbord gevonden die het toestaat.
Wat heeft het moederbord met de koeling te maken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als de fases op het moederbord te heet worden door de hoeveelheid stroom wat de processor vraagt dan worden die fases gelimiteerd in de hoeveelheid die ze af kunnen geven. Zo koelen de fases weer af tot een acceptabel niveau.

Je doet er beter aan een Intel i5 te kopen. Je hebt dan prestaties die een 8350 nooit zal gaan halen, hoe ver je hem ook overklokt. Of heb je de 8350 al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

johnkeates schreef op zondag 06 december 2015 @ 19:45:
De 8350 heeft een TDP van rond de 125W dacht ik. De TX3 moet prima met 130+ W overweg kunnen, dus lijkt me prima te passen. De V8 GTS heeft een upper limit voor een TDP van 250W. Stel dat je dus een koeler wil hebben die daar ook in de buurt komt: Arctic Accelero Freezer 13 Limited Edition, TDP design voor 200W. Slechts 35 euro.

De TX3 is een klein rotkoelertje met een fan die veel lawaai maakt, niet echt een aanrader op deze CPU. Helemaal niet als je wil overklokken

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 660294 schreef op zondag 06 december 2015 @ 19:49:
Als de fases op het moederbord te heet worden door de hoeveelheid stroom wat de processor vraagt dan worden die fases gelimiteerd in de hoeveelheid die ze af kunnen geven. Zo koelen de fases weer af tot een acceptabel niveau.

Je doet er beter aan een Intel i5 te kopen. Je hebt dan prestaties die een 8350 nooit zal gaan halen, hoe ver je hem ook overklokt. Of heb je de 8350 al?
ja ben aan het bouwen heb alleen nog een paar dingen nodig zoals koeler en moederbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:38

sapphire

Die-hard pruts0r

johnkeates schreef op zondag 06 december 2015 @ 19:45:

Koelers kopen aan de hand van specs.

Verklaard wel waarom die TX3 en Arctic freezer altijd in de top van beste koelers staan bij reviews. Ow wacht dat staan ze niet :z

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is jammer.
Goede betaalbare koeler pricewatch: Scythe Fuma
Moederbord als je licht gaat overklokken pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3P
Moederbord voor het geval je tot het gaatje wil pricewatch: ASRock 990FX Extreme9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
sapphire schreef op zondag 06 december 2015 @ 21:43:
[...]

Koelers kopen aan de hand van specs.

Verklaard wel waarom die TX3 en Arctic freezer altijd in de top van beste koelers staan bij reviews. Ow wacht dat staan ze niet :z
Als je je koeler niet koopt voor de specs, maar voor de looks, dan moet je bij een review zijn. Als je specs hebt, bijvoorbeeld de design TDP, dan moet je bij de specs zijn. Lijkt me niet zo moeilijk te begrijpen toch? En als je minder geluid wil, dan zoek je een koeler uit met een fan die weinig decibel produceert.

De kans dat een paar rode LED's in je koeler ook maar iets doen voor je koeling performance lijkt me sterk. Grote kans dat je dus een koeler met vergelijkbare performance kan kopen voor minder dan de helft van de prijs.
GreNade schreef op zondag 06 december 2015 @ 21:11:
[...]

De TX3 is een klein rotkoelertje met een fan die veel lawaai maakt, niet echt een aanrader op deze CPU. Helemaal niet als je wil overklokken
De TX3 is een prima koelertje, en klein is ie ook niet. Sure, als je hem naast een lompe koeling van Scythe zet zou je hem klein kunnen noemen, maar als je hem naast elke random stock koeler zet of de eerste pagina aan koelers op de pw, dan zou je hem moeilijk 'klein' kunnen noemen.

Qua overklok-koeling maakt het natuurlijk wel wat verschil wat voor CPU het is, er zijn meerdere variaties van die FX. Het moederbord speelt ook mee, net als de koeling op dat bord zelf, de voeding en de beoogde snelheid. Als je een V8 GTS naast een TX3 zet, dan is die V8 echt niet magisch duizend keer koeler... ook al ziet dat ding een cooler uit (pun intended).

[ Voor 35% gewijzigd door johnkeates op 06-12-2015 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343698

qua looks is de coolermaster wel mooi maar qua prestaties is de prijs kwaliteits verhouding zoek. Ik zelf heb goede ervaringen met Scythe de Ninja 2 en de Ninja 3. De een houd een overgeklokte FX4100 beneden de 40 graden celcius en de Ninja 3 houd een overgeklokte Phenom 2 koel. Deze koelers zijn wel lomp groot maar heerlijk stil. Ondertussen is de Ninja 4 uit qua prestaties is deze ook ok en is verkrijgbaar voor zo rond de 50 euro. Beide Cpus heb ik ongeveer 900 Mhz hoger lopen dan de standaard snelheid. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 343698 op 06-12-2015 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

johnkeates schreef op zondag 06 december 2015 @ 23:00:
[...]

Als je je koeler niet koopt voor de specs, maar voor de looks, dan moet je bij een review zijn. Als je specs hebt, bijvoorbeeld de design TDP, dan moet je bij de specs zijn. Lijkt me niet zo moeilijk te begrijpen toch? En als je minder geluid wil, dan zoek je een koeler uit met een fan die weinig decibel produceert.

De kans dat een paar rode LED's in je koeler ook maar iets doen voor je koeling performance lijkt me sterk. Grote kans dat je dus een koeler met vergelijkbare performance kan kopen voor minder dan de helft van de prijs.

[...]

De TX3 is een prima koelertje, en klein is ie ook niet. Sure, als je hem naast een lompe koeling van Scythe zet zou je hem klein kunnen noemen, maar als je hem naast elke random stock koeler zet of de eerste pagina aan koelers op de pw, dan zou je hem moeilijk 'klein' kunnen noemen.

Qua overklok-koeling maakt het natuurlijk wel wat verschil wat voor CPU het is, er zijn meerdere variaties van die FX. Het moederbord speelt ook mee, net als de koeling op dat bord zelf, de voeding en de beoogde snelheid. Als je een V8 GTS naast een TX3 zet, dan is die V8 echt niet magisch duizend keer koeler... ook al ziet dat ding een cooler uit (pun intended).
Nee ik koop een koeler niet op specs maar op prestatie, en die lees je in vergelijkende reviews. De TX3 is goedkoop, vrij stil maar blinkt niet uit qua prestaties, ja hij doet zijn werk beter dan een stock koeler maar dat doet elk stuk blik met een fan erop zo'n beetje ;)

Die V8 zal vast iets beter koelen maar is ook grotendeels looks.
Wil je een goede lucht koeler kijk dan bij bv. de Noctua NH-D15 of 14 of een Thermalright of Phanteks oid.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:27
Anoniem: 713207 schreef op zondag 06 december 2015 @ 21:38:
[...]

ja ben aan het bouwen heb alleen nog een paar dingen nodig zoals koeler en moederbord
Verkopen die AMD cpu en haal een tweedehands Intel i5 uit de 2000-serie of het liefst hoger. Dan heb je niet eens een overklok nodig om een sneller systeem te krijgen :P je kan dan nog wat besparen op het moederbord (een goed overklokbaar AM3+ mobo die genoeg power kan leveren is al snel duurder dan een 1155 mobo), en op de koeler. Bovendien is je energierekening een stukje lager.

Bovenal levert het meer performance, aangenomen dat je voornamelijk gaat gamen...?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
sapphire schreef op zondag 06 december 2015 @ 23:39:
[...]

Nee ik koop een koeler niet op specs maar op prestatie, en die lees je in vergelijkende reviews. De TX3 is goedkoop, vrij stil maar blinkt niet uit qua prestaties, ja hij doet zijn werk beter dan een stock koeler maar dat doet elk stuk blik met een fan erop zo'n beetje ;)

Die V8 zal vast iets beter koelen maar is ook grotendeels looks.
Wil je een goede lucht koeler kijk dan bij bv. de Noctua NH-D15 of 14 of een Thermalright of Phanteks oid.
Dan zijn we het in elk geval helemaal met elkaar eens ;-) Hoewel ik voor de niet-overklokkers die toch graag op lage temperaturen draaien ook koelers van Scythe geen gekke prestaties zie leveren, en al helemaal niet voor de prijzen die ze vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 660294 schreef op zondag 06 december 2015 @ 19:49:

Maar over wat voor i5 praten we dan.
Ik weet niet of je het door hebt maar de 8350 is een octa-core, dat lijkt me toch altijd sneller dan een quad en dual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Zou zeggen google eerst eens voor je dat roept ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
sapphire schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:39:
Zou zeggen google eerst eens voor je dat roept ?
Moet ik dan Googlen: Is de Cooler Master V8 een miskoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:20
Anoniem: 713207 schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:41:
[...]

Je moet googlen op een vergelijk tussen een i5 en de 8350.
Octo core is leuk, maar als je alleen maar spellen speelt, dan ben je beter af met een i5.
Er zijn maar weinig applicaties te bedenken voor de gemiddelde gebruiker waar een Octo core beter is en zeker met de lagere snelheid per core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Het is, als je maximale snelheid wilt, dat een 8350 een miskoop is en een i5 niet.
eigenlijk is je insteek dus wat fout.

Je wilt eerst een langzame cpu, die je dan iets of wat sneller wil maken met overklok en extra koeling.

Je kan dus beter een snellere cpu kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Arunia schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:44:
[...]

Je moet googlen op een vergelijk tussen een i5 en de 8350.
Octo core is leuk, maar als je alleen maar spellen speelt, dan ben je beter af met een i5.
Er zijn maar weinig applicaties te bedenken voor de gemiddelde gebruiker waar een Octo core beter is en zeker met de lagere snelheid per core.
Ik game niet alleen doe ook aan photoshop, video edit en host minecraft servers voor kleine kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:48
Anoniem: 713207 schreef op maandag 07 december 2015 @ 20:16:
[...]

Ik game niet alleen doe ook aan photoshop, video edit en host minecraft servers voor kleine kinderen.
Je octacore is ongeveer even snel als een i5 4460. Als je alle 8 cores kan gebruiken. En je octacore gebruiken als server lijkt mij ook niet ideaal.(lees:stroomverbruik).

Tevens gebruikt het voornamelijk singel core cpu. https://www.spigotmc.org/...end-minecraft-server.282/

En daar is je octacore echt ruk in.

Vertel ons je budget en wat je nodig heb. In eigenlijk geen enkele vorm is de EoL octacore een aanbeveling.

[ Voor 26% gewijzigd door loki504 op 07-12-2015 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ik vind het allemaal wat overtrokken, de 8350 is een prima processor die 90% van de taken die je er tegenaan gooit gewoon net zo goed/snel afhandelt als een i5. Inclusief nieuwe games, een minecraft server en het editen.

De V8 GTS is overigens ook geen slechte koeler, wellicht niet de beste rond hetzelfde prijspunt, maar wel beter dan 9/10 van de koelers die de helft kosten.
Een 8350 moet je er prima mee kunnen overklokken.

Dus ja er zijn misschien betere keuzes, maar als je het al hebt denk ik niet dat je er spijt van gaat krijgen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Laatst online: 21:24

Thomg

Aww yiss

Dit allemaal terzijde, ik vraag me af of TS wel een goede moederbord heeft?
Goede zijn al eerder geroepen maar zie niet welke hij heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thomg schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 02:44:
Dit allemaal terzijde, ik vraag me af of TS wel een goede moederbord heeft?
Goede zijn al eerder geroepen maar zie niet welke hij heeft.
Ik heb deze gekocht http://www.processorstore...4/asus-m5a78l-m-usb3.html
Ik denk wel dat hij het doet want hij is koopbaar in bundel met die processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mitsumark schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 00:22:
Ik vind het allemaal wat overtrokken, de 8350 is een prima processor die 90% van de taken die je er tegenaan gooit gewoon net zo goed/snel afhandelt als een i5. Inclusief nieuwe games, een minecraft server en het editen.

De V8 GTS is overigens ook geen slechte koeler, wellicht niet de beste rond hetzelfde prijspunt, maar wel beter dan 9/10 van de koelers die de helft kosten.

Dus ja er zijn misschien betere keuzes, maar als je het al hebt denk ik niet dat je er spijt van gaat krijgen ofzo.
nee koeler heb ik nog niet, daarom vraag ik het effe op het forum.
Weet je dan misschien eentje die ik beter kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Anoniem: 713207 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 14:18:
[...]

Ik heb deze gekocht http://www.processorstore...4/asus-m5a78l-m-usb3.html
Ik denk wel dat hij het doet want hij is koopbaar in bundel met die processor.
Op dit moederbord zou ik geen octacore durven draaien, overclocken is al helemaal uit den boze.
Dat Asus moederbord heeft een 4+1 VRM power fase design en kan nooit genoeg stroom leveren voor een dergelijke processor...

Als je stabiel wil draaien + wil overclocken zal je echt een 970 chipset moeten halen met minimaal 8+2 power fase design.

Een FX 8350 op dit Asus m5a78L moederbord gaat throttelen door oververhitting van de VRMs omdat ze te weinig power kunnen leveren. Grote kans dus dat je processor zichzelf moet terugkoelen of dat de VRMs doorbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
stin00 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 14:22:
[...]

Op dit moederbord zou ik geen octacore durven draaien, overclocken is al helemaal uit den boze.
Dat Asus moederbord heeft een 4+1 VRM power fase design en kan nooit genoeg stroom leveren voor een dergelijke processor...

Als je stabiel wil draaien + wil overclocken zal je echt een 970 chipset moeten halen met minimaal 8+2 power fase design.

Een FX 8350 op dit Asus m5a78L moederbord gaat throttelen door oververhitting van de VRMs omdat ze te weinig power kunnen leveren. Grote kans dus dat je processor zichzelf moet terugkoelen of dat de VRMs doorbranden.
oké bedankt voor de snelle garantie dan kan ik hem nog snel terug sturen, heb je misschien een aanbeveling.(mag er ook wel goed uit zien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Minimaal dut 970 bordje: pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3P

Liefst een 990FX chipset: pricewatch: MSI 990FXA-GD65

Tweedehands worden ook veel leuke 990(FX) borden aangeboden, denk dan aan pricewatch: Asus Sabertooth 990FX R2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
stin00 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 14:46:
Minimaal dut 970 bordje: pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3P

Liefst een 990FX chipset: pricewatch: MSI 990FXA-GD65

Tweedehands worden ook veel leuke 990(FX) borden aangeboden, denk dan aan pricewatch: Asus Sabertooth 990FX R2.0
Met de gigabyte ben ik het eens.
De 4 goedkoopste die een 8-core aan kunnen: http://tweakers.net/price...;284400;334558/categorie/
(bij de asus is ver overklokken dan weer niet aan te raden)

De chipset (990FX) zegt helemaal niks over de kwaliteit van de stroomvoorziening voor de CPU.
Op basis van failure rates zou ik MSI sowieso links laten liggen.
Maar zoals gezegd, meer dan de gigabyte 970 heb je niet nodig.

De sabertooth 990FX 2.0 heb ik zelf ook, dat is leuk als je tot het extreme wilt gaan (5+GHz), maar eigenlijk overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[...]

Nee, alleen iedereen hier kan je sterk afraden om nog meer geld te pompen in een processor die enorm veel warmte gaat produceren, als je hem overklokt, en dan nog niet meekan met een i5 van Intel, die wel koel blijft en goed presteert.

Vergelijk het met het keihard opvoeren van een oude prutbak van de sloop, of een nieuwe VW Polo kopen.

Als je die processor die je nu hebt echt flink wil opvoeren, zou ik een Scythe Fuma kopen, een goed moederbord (echt een met flink veel fases) en een goed kast met flink wat fans erin.

(En die V8 GTS is inderdaad te duur voor de performance)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

mitsumark schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 00:22:

Niemand zegt ook dat de 8350 slecht is, alleen dat hij van zichzelf al een bak warmte produceert en helemaal als je hem dan nog gaat overclocken. Dan is het logischer om een processor te halen die het zelfde presteert, koeler is en dus ook minder snel tegen de limiet van warmte zal aanlopen bij een OC aangezien de TS aangeeft " extreem" te willen OC'en.

Daarnaast zal die V8 het vast leuk doen maar als je dan toch richting de €80 gaat uitgeven aan een luchtkoeler dan kun je er net zo goed óf één voor die prijs kopen die tot de top behoort, óf beter voor die van de helft van het geld gaan.
Anoniem: 713207 schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 14:19:
[...]

nee koeler heb ik nog niet, daarom vraag ik het effe op het forum.
Weet je dan misschien eentje die ik beter kan nemen.
Zoals ik al eerder noemde (maar wat je blijkbaar niet leest :? ) kijk eens naar de Noctua NH-D15 of NH-D14 als je toch een ruim genoeg budget hebt. Een Thermalright TRUE Spirit 140, Phanteks of een Scythe Mugen 4 oid.
Of google het eens zelf.

[ Voor 18% gewijzigd door br00ky op 10-12-2015 06:58 ]

Gabriël AM5

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:07
[...]

Hij bedoelde dat een i5 sneller is dan de 8350 ondanks dat de 8350 een octacore is. Alleen met goede multithreat spellen\applicaties kan die octacore bijbenen. Al zullen er vast uitzonderingen zijn maar dat zullen er bar weinig zijn.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800

Pagina: 1