Nieuwe harde schijf, wat is de beste keus?

Pagina: 1
Acties:

• WAFOE
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-02 21:13
Beste medetweakers,

Ik zoek een?
Mijn WD Blue WD10EZEX 1TB is simpelweg niet meer genoeg: ik moet blijven uploaden naar de cloud omdat ik te weinig opslag heb. Ik ben dus van plan een nieuwe harde schijf te kopen. Aangezien ik een stil systeem wil, zijn mijn keuzes vrij beperkt.

In eerste instantie zat ik te denken aan een WD Red 3TB vanwege de betrouwbaarheid, geluidsproductie en prijs/kwaliteit verhouding. Echter ben ik nog niet zeker ervan en probeer ik hier advies te krijgen.

Wat is je budget?
Rond de €100/125 lijkt mij wel redelijk. Ik ga voor de beste prijs en kwaliteit!

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb nog nooit een defecte schijf gehad, maar ik las dat WD / Hitachi toch wel het betrouwbaarst zijn. Ik heb altijd al een WD gehad dus daar ga ik waarschijnlijk meer naar leunen, tenzij iemand mij kan overhalen :P

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De schrijf wordt geplaatst in mijn computer. inventaris: Desktop

Bij voorbaat dank! 8)

• WAFOE
Bump :)

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-02 16:06
kun je er niet gewoon eenzelfde stille schijf bij prikken? of je koopt een nas, maar dat is wat duurder.

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

• WAFOE
shadvet schreef op maandag 07 december 2015 @ 18:23:
kun je er niet gewoon eenzelfde stille schijf bij prikken? of je koopt een nas, maar dat is wat duurder.
Mijn WD Blue is niet bepaald stil, en om er nog een bij te doen is niet kost efficiënt. Een nas is niet wat ik zoek.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik draai hier met 2 SSD's en een 6TB Red als opslag voor video's. Ik vind deze schijf prettig in gebuik. Qua geluid zit je hiermee sowieso wel goed. Mijn hele PC is gemaakt om zeer stil te zijn en deze schijf is vrijwel niet hoorbaar. Bij het kopieeren van grote bestanden zit de snelheid zo rond de 140MB/s.

Aan de andere kant maakt het tegenwoordig ook vrij weinig uit welke schijf je precies koopt. Qua snelheid scheelt het sowieso maar weinig, dus kom je eerder op geluid en betrouwbaarheid uit. Ik zou wel wegblijven van Seagate. Vooral in de STx000 serie komen defecten helaas vaker voor. Vooral als de schijf gemaakt is in China in plaats van Maleisië.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Ik zou gaan voor een WD Green, iets mindere prestaties, maar wel op een lager toerental waardoor de geluidsproductie iets lager ligt. natuurlijk bepaalt je kast ook een groot deel, en heb je daarmee al een zeer solide basis. Misschien dan data migreren vanaf de Blue naar de Green en de Blue lekker laten slapen?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Pagina: 1