DVD naar HDMI -> 256 kleuren?

Pagina: 1
Acties:

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:26

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Hey,

ik loop met mijn R9 270 tegen nogal iets vreemds aan. Omdat er via HDMI ook audio meegestuurd wordt naar mijn monitor, leek het mij wel mooi mijn monitor met ingebouwde speakers via HDMI in plaats van de DVI kabel aan te sluiten. Via DVI heeft het altijd prima en zonder problemen op 1080P gewerkt, nu steek ik hem in de HDMI kabel en ineens lijkt het scherm op 256 kleuren of 16 bit kleuren te staan, terwijl de driver (CCC) en de windows 10 settings zeggen dat het 32 bit is. Rebooten en de driver opnieuw installeren heeft het probleem niet opgelost.

Iemand die zo iets vaker heeft meegemaakt of een idee heeft wat ik zou kunnen doen? Via google is er niks over te vinden het lijkt wel alsof niemand ooit iets soortgelijks heeft gehad. Het enige dat ik nog zou kunnen bedenken is dat de HDMI kabel kapot is maar het vreemde is dat deze altijd prima heeft gewerkt op dezelfde monitor met de bluray speler eraan (!).

youtube.com/@hisrep

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Test eens een ander beeldscherm via HDMI en kijk of hetzelfde gebeurt. Als je scherm een tv is dan moet je misschien PC input of iets dergelijks kiezen.

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:26

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Het scherm is inderdaad een TV, maar via de DVI gebruikte ik deze al ruim een jaar als monitor. Nu heb ik dus alleen het kabeltje vervangen voor HDMI en ontstaat het probleem ineens. Via de "Source" knop ben ik naar HDMI1 gegaan, die stond altijd op DVI. Wel valt mij op dat er daar PC achter stond, achter de HDMI 1 staat Bluray. Maar volgens mij kan ik hier verder nergens iets mee instellen... het is een Samsung Syncmaster 2333HD trouwens.

Edit:
Het probleem lijkt te zijn opgelost doordat ik in het instellingenmenu de naam van de HDMI poort naar PC veranderde ipv Blu Ray. Kennelijk pakt hij dan ook meteen bepaalde instellingen mee. In ieder geval, het is opgelost ;)

[ Voor 34% gewijzigd door DeNachtwacht op 06-12-2015 20:50 ]

youtube.com/@hisrep