Mobo, Cooler + RAM

Pagina: 1
Acties:

• P.C_N00B
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-01 23:05
Ik ben mij op dit moment aan het oriënteren voor een nieuwe PC.

Het wordt een Muziek PC, en om veel samples in te kunnen laden wil ik veel ram gaan toe voegen, en gezien de prijzen is dat ook mogelijk.

Nu loop ik tegen het volgende aan.
-Ik zit aan een het volgende mobo te denken: ASRock Z97M Anniversary
-Aangezien deze een Micro-ATX formfactor heeft zit de CPU (en dus Cooler) erg dicht op RAM sloten.
(Al meen ik dat dat bij een ATX ook niet veel ruimer is)
-Nu heb ik het volgende RAM op het oog: Corsair Vengeance Pro CMY16GX3M2A2400C11R (2x; dus 32 Gb)
-De 'koelelementen' (en franje) van deze Dimmetjes zijn erg hoog, en bij een vorige build heb ik gemerkt dat ik met mijn Gelid Solutions Tranquillo destijds enkel weg kwam omdat ik toen slechts 2 dimms moest plaatsen.
-Nu zit ik te denken om als cooler over te stappen op: be quiet! Shadow Rock Top Flow SR1, ik vermoed dat dit wel zal passen.

Kan iemand die hier ervaring mee heeft dit voor mij bevestigen, of ontkrachten?

Alvast bedankt! >:)

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:17
Welke cpu ga je gebruiken/heb je?

En ik zou voor low profile ram gaan. Zodat je niet in de Problemen kan komen met je koeler.

• Frostbiter
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20-02 23:16
Welk programma ga je gebruiken?

• P.C_N00B
@loki504
Denk dat ik voor een Xeon E3 1231 V3 ga.
-Heb alleen nog geen low profile ram gevonden op 2400 welke wat prijs een beetje in de buurt komt.
maar ik moet ook nog wat verder zoeken.

@Frostbiter.
PC zal vooral op de proef gesteld gaan worden door EW Play en NI Kontakt.

Verwijderd

Waarom niet voor Skylake? pricewatch: Intel Core i7-6700 Boxed met pricewatch: MSI B150M PRO-DH en pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213
Als koeler kan ik je de pricewatch: Thermalright AXP-200 Muscle van harte aanbevelen. Koelt uitstekend en is heerlijk stil.

• P.C_N00B
@ACB2401
Eigenlijk heb ik de Skylake vooral overgeslagen vanwege de prijs, waar ik nog niet zeker van ben, of die voor mij te rechtvaardigen is in prestatie.
-Maar ik zie dat je dan met de rest wel weer het een en ander terug verdient.

@loki504
Zie nu ook
G.Skill Ares F3-2400C11D-16GAB
Kingston HyperX Savage HX324C11SRK2/16

De Kingston is iets duurder, De G.Skill zelfs iets goedkoper, maar ken ik totaal niet...

• P.C_N00B
@ACB2401
2e reden om voor Haswell te gaan is dat deze pc mijn MacPro gaat vervangen, en ik nog met de gedachte speel eventueel OSX hier op te gaan zetten.
Op een topic heb ik daarover het advies gezien om voor als nog op Haswell te blijven.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:17
heb zelf ook een g.skill setje ddr3 gehad. en heb er nooit problemen mee gehad. en ze geven levenslange garantie dus zou mij er niet druk om maken.
Pagina: 1