Toon posts:

Games starten niet op na upgrade pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik heb vandaag een wat oudere pc geupgrade met een nieuw moederbord (MSI H81M-e33) en processor (intel core i3 4170, 3,70ghz) maar nu starten de games niet meer op, bij league of legends krijg ik de melding : a uknown DirectX error has occurred and league of legends cannot start. Please make shure youre videocard is using the latest video drivers from the manufacturer.
er zit geen videokaart in dit systeem, er word gebruik gemaakt van de onboard videographics

ik hoop op snelle reactie

gr. Stan

Verwijderd

De igpu heeft ook een driver nodig. Heb je die geïnstalleerd?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:48

D4NG3R

kiwi

:)

Wat had je hiervoor in je PC zitten dan? Want je geeft aan dat de processor (en daarbij behorende GPU) en het moederbord vervangen zijn.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op zondag 06 december 2015 @ 16:39:
Wat had je hiervoor in je PC zitten dan? Want je geeft aan dat de processor (en daarbij behorende GPU) en het moederbord vervangen zijn.
Een amd athlon a2 plus een onbekend moederbord, nu dus een msi moeserbord + intel core i3 4170

• DieVeenman
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-01-2019

DieVeenman

.NET Gekkie

Verwijderd schreef op zondag 06 december 2015 @ 17:32:
[...]

Een amd athlon a2 plus een onbekend moederbord, nu dus een msi moeserbord + intel core i3 4170
Alle drivers geinstalleerd? Nieuwe Windows installatie er op gezet?

“Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway.”

• hoekies
  • Laatst online: 28-12-2025
Kan het niet liggen aan de Directx versie?
De oude videokaart in de proc ondersteund dx9 en de nieuwe DX11 of zelfs al 12

Ik zou eerst kijken op de juiste drivers erop staan en dan de nieuwste DX versie erop zetten.

Succes

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:37
Als je windows niet opnieuw geinstalleerd hebt is het zeer waarschijnlijk een driver issue: overstappen van moederbord en CPU is achter de schermen een best grote verandering.

Ik zou beginnen met voor de zekerheid een backup te maken van belangrijke dingen. (just in case) en met een recovery dvd van windows kijken of je je OS kan repairen. Misschien lost dat je problemen op.
That said: een schone install is aan te raden.

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:43

HugoBoss1985

Xenotech

Met zo'n soort upgrade doe ik altijd een schone installatie... ;)

Gegarandeerd dat alles dan werkt zoals het hoort, mits je de juiste drivers in de juiste volgorde installeert en alle windows updates laat downloaden en installeren.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

hoekies schreef op zondag 06 december 2015 @ 18:14:
Kan het niet liggen aan de Directx versie?
De oude videokaart in de proc ondersteund dx9 en de nieuwe DX11 of zelfs al 12

Ik zou eerst kijken op de juiste drivers erop staan en dan de nieuwste DX versie erop zetten.

Succes
Die iGPU (4400) van de 4170 ondersteund gewoon DX11.1 dus dat zou geen probleem mogen geven, zoals ik het nu lees zijn gewoon de drivers niet geinstalleerd.

En met een nieuw moederbord/cpu zou ik ook voor een verse install gaan, van intel naar intel gaat nog wel maar amd naar intel nee, dat het al opstart is al heel wat.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Als je op Windows 7 zit: upgrade doen, krijg je meteen een reinstall gratis mee. Als je op 8 of hoger zit: doe een refresh.

Verwijderd

misschien de games opnieuw installeren

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op zondag 06 december 2015 @ 23:36:
misschien de games opnieuw installeren
Dit is wel het laatste wat problemen veroorzaakt (al zijn er wel games die in de config de adapter wegschrijven). League is er hier, voor zover ik weet, niet een van.

Richting alle adviezen van een herinstallatie: Onnodig op een modern systeem met Windows 7 of later, het verwijderen van de oude drivers en installeren van de correcte drivers is onder normale omstandigheden afdoende.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:17
Opnieuw instaleren, werkt toch eigenlijk altijd wel het beste.
ik had in dit geval ook een nieuwe install gedaan, om ook uit te sluiten dat het aan de Windows installatie ligt

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

freaky35 schreef op maandag 07 december 2015 @ 13:40:
Opnieuw instaleren, werkt toch eigenlijk altijd wel het beste.
Opnieuw installeren doet op driverniveau niks anders dan het verwijderen van oude drivers en het installeren van nieuwe drivers. Nee, opnieuw Installeren werkt dus niet per definitie beter.

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-01 11:50

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

De HAL (Hardware Abstraction Layer) moet opnieuw worden aangemaakt.

Je kunt dit doen door bijvoorbeeld een sysprep te draaien. Alleen wordt je Windows dan weer ge de-personaliseerd (is dat een woord?) Met andere woorden al je persoonlijke instellingen zijn weg, maar de software is er allemaal nog wel.

voor zover ik even kan zien lijkt dit de enige manier om dit te doen. Hardware die door Windows gedetecteerd kan worden zal direct geïnstalleerd worden, hardware met eigen drivers, die zullen los geïnstalleerd moeten worden.

Succes! :)

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Pagina: 1