Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dpkuijk
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-09-2022
Ik heb gisteren een nieuwe Steelseries Rival 100 aangeschaft, omdat m'n 2 jaar oude Madcatz R.A.T. 3 muis het voor de 2e keer in 2 jaar tijd af liet weten :/ .

Nu ik mijn nieuwe muis heb, valt mij op dat het er net op lijkt alsof mijn mijn linker- en rechtermuisknop niet naar behoren werken. Zodra ik net te zacht druk, maar wel een klik hoor van mijn muis, wordt er niks op mijn pc geregistreerd.

Is er iemand anders die ook vergelijkbare problemen heeft met deze muis en zo ja, is dit normaal voor deze muis? Is het misschien beter om met mijn garantie een andere Rival 100 te halen, of kan ik beter naar de Mediamarkt gaan om mijn geld terug te vragen en om voor een andere muis te gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gegius
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 29-12-2021
Ondanks dat deze vraag ondertussen een jaar oud is, voel ik mij toch verplicht hier nog even op te reageren voor anderen die dit probleem ook hebben ervaren met de steelseries rival 100 muis.

Zelf heb ik de muis al bijna een jaar. In het begin nergens last van de een op de andere dag hetzelfde probleem als TS. Muisclicken waren duidelijk te horen, maar er kwamen geen acties uit. Erg vervelend met gamen. Muis opengemaakt en schoongemaakt en van alles en nog wat geprobeerd.

Flink wat lopen googlen op het probleem en vlak voordat ik een nieuwe muis wou aanschaffen, kwam ik een topic tegen waarin de suggestie werd gemaakt om de led functie van de muis uit te schakelen of op steady te zetten. Had deze idd sinds kort op breathing ingesteld. Schijnt iets met de chipset of de driver te zijn, waardoor die dus soms die clicks niet waarneemt i.c.m. deze functie.

Na het terugzetten op steady al een week niks gemerkt. Dus ga er vanuit dat dit het probleem was. Hoop hier anderen mee te kunnen helpen voordat ze voor niks een nieuwe muis aanschaffen. Blijft namelijk een erg fijne (budget) gamemuis ondanks deze bug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 915465

Gegius,

bedankt voor je reactie, het heeft mij enorm geholpen.