Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper72
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Hi,

Ik vraag me af of er ook specifieke BIOS release notes beschikbaar zijn voor ASUS boards. Ik heb net een nieuw Asus Z170 Sabertooth board (bouwfase) en alvast alle BIOS-versies gedownload, maar bij de meeste omschrijvingen zie ik alleen staan "Improved System Stability", prima uiteraard maar ik zou graag lezen wat nieuwe BIOS-releases dan inhouden (fixes, supportability, improvements). Net als bij andere componenten met nieuwe FW/Drivers probeer ik toch altijd eerst na te lezen wat dan deze nieuwe versies inhouden.

Iemand een idee of dit toch ergens beschikbaar is?

New Build in Progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:02

Nemesizz

Untouchable

Viper72 schreef op zondag 06 december 2015 @ 14:52:
Hi,

Ik vraag me af of er ook specifieke BIOS release notes beschikbaar zijn voor ASUS boards. Ik heb net een nieuw Asus Z170 Sabertooth board (bouwfase) en alvast alle BIOS-versies gedownload,

Iemand een idee of dit toch ergens beschikbaar is?
Je hoeft alleen de laatste versie te hebben.

Overigens, bij BIOS updates; "Don't fix it if it ain't broken" , een BIOS update eigenlijk alleen doen als je tegen een probleem aanloopt die in een update (mogelijk) word verholpen.
Een BIOS update is namelijk niet hetzelfde als een driver update / software update, als het mis gaat kun je immers je bord bricken (ondanks vele beveiligingen, kun je nog altijd een bord om zeep helpen met een foutieve BIOS update, vandaar dat het ook aan te raden is om alleen een update te doen als je tegen een probleem aan loopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper72
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Dit begrijp ik uiteraard, ik werk zelf in Enterprise SAN en Server omgevingen, waarbij met name op servergebied regelmatig updates ook BIOS worden geadviseerd mocht je tegen de issues aanlopen die in een nieuwe release gefixt zijn (welke te lezen in advisory's/release notes).

Omdat ik nog niet weet met welk BIOS dit board zal komen (first startup binnen enkele weken), zocht ik dus in dit geval naar release notes voor bijvoorbeeld BIOS 1302 welke de laatste beschikbare release is voor dit board.

Bij nieuwe builds is het zeker verstandig naar een laatste release van BIOS te gaan, maar stel er komt na een maand een nieuw BIOS uit is het vaak wel handig om wat specifieker te weten wat dan de changes zijn tov de vorige, ipv "Improved Stability", en bepaal je daarop of je gaat updaten of niet.

ASUS zelf zal naar mijn inziens deze info vast hebben maar vooralsnog kan ik daar niks over vinden.

New Build in Progress