Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Orienteren internetprovider

Pagina: 1
Acties:

• Valandin
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 25-10 23:32
Hey Tweakers,

Per 1 februari ga ik een mooi appartjementje betreden. Hiervoor moet ik nog wel een internetprovider kiezen. Zelf ben ik vanuit thuis glasvezel gewend, maar ga nu dus terug naar ouderwets VDSL.

Er is eigenlijk maar een eis aan het abonnement verbonden en dat is dat het een stabiele verbinding zal zijn.
Verder zal het een Internet+Televisie abonnement zijn. Van TV is de enige eis HD TV, welke kanalen maakt me echt niet uit. Ik kijk nagenoeg géén TV, al die mooie opties zoals opnemen en terugkijken boeit me niet. TV gebruik ik hoogstens voor visite en om af en toe het nieuws te kijken.

De maximale snelheid die op het appartement te halen (6882NV, nummer 15) is, is ~65 MbPS, ligt op 3.6km van de centrale af. Ik zoek dus naar een 50Mb abonnement.

Ik kan dus kiezen om betrouwbaar voor KPN/Ziggo/XS4ALL te gaan echter zijn deze allemaal ~45-55 euro per maand voor een internet+tv abonnement.

De opties zijn dus:

1) TELE2 - Internet basis & tv light
50 mb down
5 mb up
Standaard ontvangt u 14 zenders in HD kwaliteit
Eerste 3 maanden €10,00 per maand. Daarna betaalt u €35,00 per maand.
Telfort - Internet standaard + interactieve TV
40 mb down
4 mb up
Standaard ontvangt u 11 zenders in HD kwaliteit, mits de snelheid voldoende is
€36,50 per maand.
Fiber - Internet + TV
80 mb down (Dit zal dus lager uitvallen)
8 mb up
Alle zenders HD
€ 39,95
Graag zou ik van jullie horen wat wijsheid is. Welke provider is betrouwbaarder, en wat is nou de 'betere' keuze. In eerste instantie zou ik voor Fiber willen gaan echter ben ik totaal niet bekend met deze maatschappij.

| Website: Nuloh.nl (Fotografie) | Nikon D600 | Nikon 50mm F/1.8 | Sigma 70-200 F/2.8 OS |

• Kek
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 26-10 21:37

Kek

3flix

vraag eens aan de buren wat ze hebben en of dat een beetje werkt, als je xDSL neemt verschilt kwaliteit per wijk nog al eens..

• timmie1
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 13:51
Ik zou zelf niet naar Tele2 gaan, want ze leveren oudere modems waarin niks in te stellen is. Ook is de support van Tele2 in geval van problemen ook weinig. Medewerkers die niet goed op de hoogte zijn, etc.

Telfort heeft een redelijke support via hun forum en social media. Ze leveren de Experiabox v8 als modem, een redelijk modern modem maar dat heeft soms ook kuren. Je kan bij Telfort echter een eigen modem plaatsen(Bijv. een Fritzbox) of ervoor kiezen om de v8 in bridge (op een onofficiele manier) te zetten en een eigen router te plaatsen.

Fiber heb ik zelf geen ervaring mee, maar ik lees en hoor hier en daar berichten dat hun administratie een ramp zou zijn.

En inderdaad, informeer eens bij je buurtbewoners / buren wat voor internet zij hebben en hoe het bevalt. Kwaliteit is vaak verschillend per wijk en per technologie. Als de telefoonlijnen van slechte kwaliteit zijn, krijg je dat zo makkelijk te horen en weet je dat je bij kabel(coax) moet zijn, mits aanwezig.

Als je echt zo weinig tv kijkt, dan zou ik zeker overwegen om geen tv-abonnement af te nemen. Belangrijkste zenders zoals Ned1,2,3 en regionale omroep kan je zo gratis ontvangen via de ether.

[Voor 10% gewijzigd door timmie1 op 06-12-2015 15:02]

• MedionAkoya
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 14:07

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

timmie1 schreef op zondag 06 december 2015 @ 15:00:
Telfort heeft een redelijke support via hun forum en social media. Ze leveren de Experiabox v8 als modem, een redelijk modern modem maar dat heeft soms ook kuren. Je kan bij Telfort echter een eigen modem plaatsen(Bijv. een Fritzbox) of ervoor kiezen om de v8 in bridge (op een onofficiele manier) te zetten en een eigen router te plaatsen.
KPN, heeft toch ook hetzelfde modem (Arcadyan V8)? of is daar geen Fritzbox mogelijk?

Civiele Techniek.

• timmie1
MedionAkoya schreef op zondag 06 december 2015 @ 15:03:
[...]

KPN, heeft toch ook hetzelfde modem (Arcadyan V8)? of is daar geen Fritzbox mogelijk?
KPN had hetzelfde modem, maar de uitrol/uitgave van de nieuwe ExperiaBox v10 is in volle gang(Met het oog op bonded vectoring). FritzBox is mogelijk bij KPN mits je geen telefonie neemt. TV schijnt met een omweg wel te kunnen, al heb ik daar geen ervaring mee.
timmie1 schreef op zondag 06 december 2015 @ 15:00:
Als je echt zo weinig tv kijkt, dan zou ik zeker overwegen om geen tv-abonnement af te nemen. Belangrijkste zenders zoals Ned1,2,3 en regionale omroep kan je zo gratis ontvangen via de ether.
Aanvulling, je zal dan wel van je HDTV eis af moeten stappen. In ieder geval tot volgend jaar, wanneer mogelijk DVB-T2 geintroduceerd gaat worden.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Stabiel en VDSL in een zin...not gonna happen.
Rek je budget iets omhoog en pak een standaard Ziggo verbinding. Voor weing meer gegarandeerde snelheden. 40 down 4 up kost je 45 per maand. Daarbij moet je ook even rekenen dat je de eerste 6 maanden 35 euro betaalt. Dat laatste geldt ook voor de andere paketten btw. Kijk even wat eea je op jaarbasis kost. En reken het gewoon onder je vaste lasten. Had je 5 of 10 euro in de maand meer moeten dokken voor je appartementje had je het ws ook gehuurd ;)

Zie net ook dat Ziggo alles in 1 even duur is als alleen TV en internet, no brainer dus ook al gebruik je die telefoon niet

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• plizz
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 16:00
Ik heb in Arnhem stabiel VVDSL. Daar haal ik 70/20 met KPN standaard zonder TV (60/6).

• JanW
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 15:20
Stabiel en Ziggo in een zin... Not gonna happen.
Als je iedere week je modem wil resetten en opgescheept wil zitten met een Horizon mediabox, veel plezier, maar ik zou er niet aan gaan beginnen. Ben een jaar terug over gestapt van Ziggo naar KPN en geen moment spijt. Verbinding is constant stabiel, nooit een enkel dipje waarbij ik met Ziggo regelmatig mijn modem moest resetten omdat de internetsnelheid compleet was ingekakt.

• timmie1
The Eagle schreef op zondag 06 december 2015 @ 15:12:
Er zijn genoeg mensen die een stabiele VVDSL2-lijn met 100Mbit en enkele maanden uptime hebben.
Er zijn ook veel mensen die al tijden stabiele kabellijn hebben.
Andersom ook, er zijn een boel mensen waarbij VDSL niet werkt of waarbij internet van de coaxkabel vaker hickups heeft.
Iedereen heeft dus wel iets. Verschilt per situatie, wijk, centrale, etc.

[Voor 33% gewijzigd door timmie1 op 06-12-2015 15:20]

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 16:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Valandin schreef op zondag 06 december 2015 @ 14:50:
De maximale snelheid die op het appartement te halen (6882NV, nummer 15) is, is ~65 MbPS, ligt op 3.6km van de centrale af. Ik zoek dus naar een 50Mb abonnement.
In geval van VDSL is centrale niet meer zozeer een issue, het is afstand naar de wijkkast. Die is voor jou ~600 meter, wat zeer netjes is, maar natuurlijk niet perfect. Vanuit die waarde (incl vectoring), kan je die snelheid met redelijke zekerheid wel halen. (met mogelijkheid tot bonding volgend jaar, mocht je 2 aderparen hebben, kan je dus naar ~120mbit).

Let op bij TV via vdsl, dat hij dus een stukje van de bandbreedte reserveert voor TV kijken, dacht bij HD zenders iets van 7-12Mbit. Ook heeft upload iets meer impact op je downstream, trek je je upload volledig vol, dan wil je download nog wel eens gaan haperen, geval van TV dus wat blokjes.

Ik hoor trouwens veel mensen met vectored vdsl die volledige upload krijgen, niet gecapped vanuit je pakket (2/4/8 etc), maar gewoon tot waar je lijn kan (~20mbit voor sommige), geen idee of dat KPN specifiek is, maar sinds zij eigenaar zijn van het netwerk, is de kans natuurlijk wel wat groter.

Vraag eens bij je buren of in de buurt bij wat fanatieke internetters die iets van verstand hebben van verbindingen, wat trainen ze in, hoe is de uptime etc, kijken hoe je buurt is qua verbinding is meestal de eerste stap.

[Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 06-12-2015 15:26]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Valandin
Bij de buurt navragen wordt wel redelijk lastig. Ik woon er natuurlijk nog niet. Pas per februari, en ik moet natuurlijk een maand van te voren (Dus binnen 3 weken) een abonnement gaan afsluiten. Ik kan natuurlijk de huidige bewoonster vragen wat ze voor abonnement heeft maar ik ben bang dat ze geen technische achtergrond heeft. Dus dat wordt een lastige keus.

Tele2 valt in ieder geval weg. De keus voor Fiber is al wat minder aantrekkelijk. En telfort klinkt in principe nog goed - Of zitten deze op een ander 'soort' lijn, wat minder goed is?

Als ik de populaire pakketten bekijk:

KPN - 60,- per maand (60mbit)
Ziggo - 45,95 per maand (40mbit)

Dus de opties zijn nu dus

Telfort (50mbit) - 35 per maand
Ziggo (40 mbit) - 45 per maand
Kpn (60 mbit) - 60 per maand. (wel met spotify premium. Dat betaald m'n vriendin nu nog dus dat is in principe 50 per maand)

Zijn er verder grote verschillen in netwerken? Mijn kennis over internetabonnementen zijn niet denderend, maar zo ver ik weet worden alle wijkkasten en centrales in deze regio door KPN beheerd. Welk abonnement ik ook zou nemen het zou in principe over de lijnen van KPN lopen en mocht er wat mis gaan met deze verbindingen dus ook uitbesteed moeten worden naar KPN. Of mis ik nu nog wel dingen.

Ik KAN in principe wel 60 euro per maand aan de internet+tv verbindingen uitgeven. Ik had er in de proefberekeningen 65 euro voor uitgetrokken. Natuurlijk bespaar ik waar ik besparen op kan en zoek ik gewoon de beste bang for buck, mits de betrouwbaarheid er niet onder leid.

Bedankt voor de snelle reacties tot zover, het wordt erg gewaardeerd.

| Website: Nuloh.nl (Fotografie) | Nikon D600 | Nikon 50mm F/1.8 | Sigma 70-200 F/2.8 OS |

• plizz
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 16:00
Ken je iemand die Ziggo heeft? Dan kan je met zijn/haar inloggegevens online TV kijken. Dan hoef je alleen internet te regelen.

• Valandin
Ik heb liever wel een basis TV abonnement. Mijn vriendin vind het nog wel eens leuk om die kutprogramma's op MTV te kijken. En ik vind het wel eens fijn om in de ochtend even nieuws te kijken. Kan natuurlijk wel via internet, maar die moeite vind ik weer te veel.

Internet+TV is wel echt de optie waar ik voor ga. In het geval van KPN natuurlijk alles-in-een omdat het bellen gratis is.

• Satch
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
Kijk via deze KPN postcodecheck eens welke snelheid je via KPN/Telfort/etc kan halen: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Staat er een snelheid bij bonding dan kan je deze snelheid alleen via KPN halen. Het getal achter VDSL2 kan je via andere DSL provider zoals Telfort/XS4ALL etc halen. Maar dit is wel de verwachte snelheid, het kan altijd naar boven of beneden afwijken. Ziggo levert over z'n eigen kabel netwerk en heeft in principe gegarandeerde snelheden op elk adres.

• Valandin
ADSL2+
11 Mbit/s

VDSL2*
65 Mbit/s

Bonding*
120 Mbit/s

Dus als ik het goed begrijp is bonding via KPN mogelijk, en Ziggo heeft een eigen netwerk met zekerheid van snelheid dus. Dan lijkt het mij persoonlijk dus de beste keus om óf voor ziggo, óf voor KPN te gaan.

Bij KPN wordt voor mijn adres wel maximaal het 60mbit abonnment getoond.

Bij ziggo heb je verder voor 58,50 wel een 120mbit abonnement. Dit zou in theorie dus ook mogelijk moeten zijn op het adres? Aangezien Ziggo wel beschikbaar schijnt te zijn. Dat is dus eigenlijk de dubbele snelheid voor hetzelfde geld. Maar is het ook net zo stabiel/betrouwbaar?

• timmie1
Valandin schreef op zondag 06 december 2015 @ 16:36:
ADSL2+
11 Mbit/s

VDSL2*
65 Mbit/s

Bonding*
120 Mbit/s

Dus als ik het goed begrijp is bonding via KPN mogelijk, en Ziggo heeft een eigen netwerk met zekerheid van snelheid dus. Dan lijkt het mij persoonlijk dus de beste keus om óf voor ziggo, óf voor KPN te gaan.

Bij KPN wordt voor mijn adres wel maximaal het 60mbit abonnment getoond.

Bij ziggo heb je verder voor 58,50 wel een 120mbit abonnement. Dit zou in theorie dus ook mogelijk moeten zijn op het adres? Aangezien Ziggo wel beschikbaar schijnt te zijn. Dat is dus eigenlijk de dubbele snelheid voor hetzelfde geld. Maar is het ook net zo stabiel/betrouwbaar?
KPN biedt de bondingsnelheid commercieel nog niet aan(want in dit geval bonded vectoring), verwachting is dat dit eerste kwartaal van 2016 gebeurt. Kijk voorlopig dus alleen naar de snelheid die bij VDSL2 staat.

• Valandin
Hoe zit het dan met Ziggo? Want ik kan bij de website zelfs een 200/20 snelheid bestellen op het adres. Dit zou dan toch niet haalbaar moeten zijn, of wel?

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 08:35
Niet relevant, Ziggo levert niet via de telefoonlijn.

• timmie1
Valandin schreef op zondag 06 december 2015 @ 16:41:
Hoe zit het dan met Ziggo? Want ik kan bij de website zelfs een 200/20 snelheid bestellen op het adres kiezen. Dit zou dan toch niet haalbaar moeten zijn, of wel?
Je bent nu in de war met twee technologieen.

Ziggo werkt via de coaxkabel(tv-aansluiting), die leveren bijna altijd de geadverteerde snelheid ongeacht afstand tot centrales. Je betaalt standaard een bedrag van ~€18 bij je internetabonnement voor verplichte tv-afname. Mocht je straks dus van je tv afwillen, dan moet je bij Ziggo weg.

KPN en anderen werken via de telefoonlijn met VDSL2. VDSL2-snelheden zijn afhankelijk van afstand(lijnlengte) tot de centrales en van ruis/crosstalk. Om het effect van ruis tegen te gaan gebruiken we vectoring, de maximaal haalbare snelheden gaan daardoor omhoog. Bonding is het gebruiken van 2 aderparen(=4 koperdraden) om je snelheid theoretisch te verdubbelen, normaal gebruiken we maar één aderpaar van twee draden. Vectoring is bij een groot deel van de abonnees al mogelijk(ook bij jou), de combinatie vectoring + bonding komt afaik begin 2016. Die 65Mbit is voor nu dus leidend.

• Giga_
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 25-10 09:42
timmie1 schreef op zondag 06 december 2015 @ 16:51:
[...]

Je bent nu in de war met twee technologieen.

Ziggo werkt via de coaxkabel(tv-aansluiting), die leveren bijna altijd de geadverteerde snelheid ongeacht afstand tot centrales. Je betaalt standaard een bedrag van ~€18 bij je internetabonnement voor verplichte tv-afname. Mocht je straks dus van je tv afwillen, dan moet je bij Ziggo weg. Zal ik mij als ik jou was niet druk om maken.

KPN en anderen werken via de telefoonlijn met VDSL2. VDSL2-snelheden zijn afhankelijk van afstand(lijnlengte) tot de centrales en van ruis/crosstalk. Om het effect van ruis tegen te gaan gebruiken we vectoring, de maximaal haalbare snelheden gaan daardoor omhoog. Bonding is het gebruiken van 2 aderparen(=4 koperdraden) om je snelheid theoretisch te verdubbelen, normaal gebruiken we maar één aderpaar van twee draden. Vectoring is bij een groot deel van de abonnees al mogelijk(ook bij jou), de combinatie vectoring + bonding komt afaik begin 2016. Die 65Mbit is voor nu dus leidend.
Precies. Waar je bij Ziggo (eigenlijk alle kabelaars) op moet letten is dat je de verbinding deelt met de straat. Ofwel; hoe meer aansluitingen er zijn in de straat hoe groter de kans dat de beloofde snelheid niet wordt beloofd. Gelukkig is dat iets van vroeger (tijd van Wanadoo en begintijd van Casema/Ziggo bijvoorbeeld)

Overigens hoef je bij Ziggo helemaal niet verplicht een televisie abonnement af te nemen zoals meneer hierboven aangeeft. Bij KPN betaal je precies hetzelfde bedrag voor de huur van de telefoonlijn (15 euro). Punt is alleen dat als jij televisie wilt afenemen bij een andere kabelaar dan zal je van Ziggo afscheid moeten nemen voor al je producten. 'Gelukkig' is het in Nederland zo geregeld dat er maar 1 kabelaar per postcode gebied actief mag en KAN zijn.

Om ook nog even terug te komen op je vraag: als ik jou was zou ik gaan voor een kabelaar. Jij wilt stabiliteit, wat ik in mijn ADSL tijd had was pure onstabiliteit. Sinds ik de kabel gebruik heb ik daar echt een stuk minder last van. Maarja, zo heeft iedereen z'n voorkeur en het verschild, wederom. nogal per straat. Beste advies zou ik dan herhalen van krek en Timmie: Vraag even bij je toekomstige buren naar hun ervaringen, ze bijten vast niet ;) (en als ze wel bijten kan je je huurcontract vast opzeggen :+ )

[Voor 13% gewijzigd door Giga_ op 06-12-2015 17:17]

• Valandin
Giga_ schreef op zondag 06 december 2015 @ 17:13:
[...]

Precies. Waar je bij Ziggo (eigenlijk alle kabelaars) op moet letten is dat je de verbinding deelt met de straat. Ofwel; hoe meer aansluitingen er zijn in de straat hoe groter de kans dat de beloofde snelheid niet wordt beloofd. Gelukkig is dat iets van vroeger (tijd van Wanadoo en begintijd van Casema/Ziggo bijvoorbeeld)

Overigens hoef je bij Ziggo helemaal niet verplicht een televisie abonnement af te nemen zoals meneer hierboven aangeeft. Bij KPN betaal je precies hetzelfde bedrag voor de huur van de telefoonlijn (15 euro). Punt is alleen dat als jij televisie wilt afenemen bij een andere kabelaar dan zal je van Ziggo afscheid moeten nemen voor al je producten. 'Gelukkig' is het in Nederland zo geregeld dat er maar 1 kabelaar per postcode gebied actief mag en KAN zijn.

Om ook nog even terug te komen op je vraag: als ik jou was zou ik gaan voor een kabelaar. Jij wilt stabiliteit, wat ik in mijn ADSL tijd had was pure onstabiliteit. Sinds ik de kabel gebruik heb ik daar echt een stuk minder last van. Maarja, zo heeft iedereen z'n voorkeur en het verschild, wederom. nogal per straat. Beste advies zou ik dan herhalen van krek en Timmie: Vraag even bij je toekomstige buren naar hun ervaringen, ze bijten vast niet ;) (en als ze wel bijten kan je je huurcontract vast opzeggen :+ )
Even voor de duidelijkheid, met een kabelaar bedoel je via de coax kabel (dus ziggo) of telefoonkabel (dus kpn oid)?

De huidige bewoonster had een experiabox staan dus ik ga er een beetje van uit dat ze een kpn abonnementje heeft. Bel morgen nog even naar dr

• Giga_
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 25-10 09:42
Valandin schreef op zondag 06 december 2015 @ 17:25:
[...]

Even voor de duidelijkheid, met een kabelaar bedoel je via de coax kabel (dus ziggo) of telefoonkabel (dus kpn oid)?

De huidige bewoonster had een experiabox staan dus ik ga er een beetje van uit dat ze een kpn abonnementje heeft. Bel morgen nog even naar dr
Sorry. Kabelaar is iemand die via de kabel aanbied. Dus niet ADSL abbo's. Ziggo is een kabelaar. KPN niet.

• RobinF
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 26-10 18:23
SinergyX schreef op zondag 06 december 2015 @ 15:25:
[...]
Let op bij TV via vdsl, dat hij dus een stukje van de bandbreedte reserveert voor TV kijken, dacht bij HD zenders iets van 7-12Mbit. Ook heeft upload iets meer impact op je downstream, trek je je upload volledig vol, dan wil je download nog wel eens gaan haperen, geval van TV dus wat blokjes.
Dit is alleen zo als je pakket even hoog of hoger is dan je lijnsnelheid. Als je pakket lager is dan je lijnsnelheid wordt (deels) de snelheid "buiten je pakket" gebruikt voor TV

• White_Collar
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 26-10 23:21
timmie1 schreef op zondag 06 december 2015 @ 16:38:
[...]

KPN biedt de bondingsnelheid commercieel nog niet aan(want in dit geval bonded vectoring), verwachting is dat dit eerste kwartaal van 2016 gebeurt. Kijk voorlopig dus alleen naar de snelheid die bij VDSL2 staat.
Dat doen ze wel hoor, kpn levert al bonded vectoring lijnen voor consumenten lijnen maar erg mondjes maat.
In sommige gevallen heeft het natuurlijk nog geen zin. Wat moet je met een bonded vectoring lijn als je maar max 100mbit kan afnemen ;)

[Voor 16% gewijzigd door White_Collar op 06-12-2015 18:06]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• krakendmodem
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 16:05
The Eagle schreef op zondag 06 december 2015 @ 15:12:
Rek je budget iets omhoog en pak een standaard Ziggo verbinding. Voor weing meer gegarandeerde snelheden. 40 down 4 up kost je 45 per maand. Daarbij moet je ook even rekenen dat je de eerste 6 maanden 35 euro betaalt. Dat laatste geldt ook voor de andere paketten btw. Kijk even wat eea je op jaarbasis kost. En reken het gewoon onder je vaste lasten. Had je 5 of 10 euro in de maand meer moeten dokken voor je appartementje had je het ws ook gehuurd ;)

Zie net ook dat Ziggo alles in 1 even duur is als alleen TV en internet, no brainer dus ook al gebruik je die telefoon niet
Onzin. Voor 28 euro heb je al 100Mbit down en 20Mbit up. En begin volgend jaar gaat de upload naar 30Mbit. En die snelheden krijg je prima binnen, en stabiel.

Bij Telfort zit je volgens mij prima. Gebruikt gewoon het KPN netwerk. En dan ben je voor 40 euro klaar.

[Voor 5% gewijzigd door krakendmodem op 06-12-2015 18:31]

• timmie1
Giga_ schreef op zondag 06 december 2015 @ 17:13:
[...]

Juist, maar omdat dat iets van vroeger was heb ik het expres niet vermeld. TS raakt zo alleen maar in de war.
Bij KPN betaal je precies hetzelfde bedrag voor de huur van de telefoonlijn (15 euro).
Dat was vroeger zo, toen kreeg je non-linesharing toeslag bovenop je abonnementskosten.
Nu zit dat in de prijs verwerkt.
Om ook nog even terug te komen op je vraag: als ik jou was zou ik gaan voor een kabelaar. Jij wilt stabiliteit, wat ik in mijn ADSL tijd had was pure onstabiliteit. Sinds ik de kabel gebruik heb ik daar echt een stuk minder last van.
Zeg dat eens tegen de klanten van Caiway... :P
Maarja, zo heeft iedereen z'n voorkeur en het verschild, wederom. nogal per straat. Beste advies zou ik dan herhalen van krek en Timmie: Vraag even bij je toekomstige buren naar hun ervaringen, ze bijten vast niet ;) (en als ze wel bijten kan je je huurcontract vast opzeggen :+ )
Mee eens.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

HvanderT schreef op zondag 06 december 2015 @ 18:26:
[...]

Onzin. Voor 28 euro heb je al 100Mbit down en 20Mbit up. En begin volgend jaar gaat de upload naar 30Mbit. En die snelheden krijg je prima binnen, en stabiel.

Bij Telfort zit je volgens mij prima. Gebruikt gewoon het KPN netwerk. En dan ben je voor 40 euro klaar.
Binnenkrijgen ja. Gegarandeerd, nee. En wat als je meer dan 120 Mbit down wilt en die upload je niet boeit?
Ziggo: 80 Mbit is 80 Mbit. Zit je er onder: bellen en ze doen er iets aan. Max snelheid momenteel 200 Mbit en dat zal best nog omhoog kunnen. Ze willen de concurrentie met de glasvezeljongens aan :)

Vwb die horizonbox en het modem: wifi modem van Ziggo is prut, maar ik heb vanog geen enkele ISP gehoord dat ze echt een fantastische router leverden. Oplossing is simpel: modem in bridge, wifispots uit, en eigen router kopen. Muv die wifispots geldt dat ook voor andere ISP's.
Horizonbox is een leuk dingetje maar je kunt ook voor een CI+ kiezen natuurlijk.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• krakendmodem
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 16:05
The Eagle schreef op zondag 06 december 2015 @ 21:13:
[...]

Binnenkrijgen ja. Gegarandeerd, nee. En wat als je meer dan 120 Mbit down wilt en die upload je niet boeit?
Ziggo: 80 Mbit is 80 Mbit. Zit je er onder: bellen en ze doen er iets aan. Max snelheid momenteel 200 Mbit en dat zal best nog omhoog kunnen. Ze willen de concurrentie met de glasvezeljongens aan :)

Vwb die horizonbox en het modem: wifi modem van Ziggo is prut, maar ik heb vanog geen enkele ISP gehoord dat ze echt een fantastische router leverden. Oplossing is simpel: modem in bridge, wifispots uit, en eigen router kopen. Muv die wifispots geldt dat ook voor andere ISP's.
Horizonbox is een leuk dingetje maar je kunt ook voor een CI+ kiezen natuurlijk.
Er zijn ook situaties waaruit Ziggo niet mee werkte (zoals bij ons). En bij ons was de bekabeling wel degelijk op orde. Er kwam geen actie vanuit Ziggo. De hele buurt is inmiddels al overgestapt aangezien het hier nog steeds knudde is.

Natuurlijk hangt het ook van de locatie af. Alleen op steeds meer plaatsen heb je deze snelheden al. En ook KPN wil begin volgend jaar 200Mbit gaan bieden.

En wat als je nu geen toegang hebt tot de kabel van Ziggo? Of een kabelboer hebt die niet meer dan 32Mbit aanbiedt?

• stevens20
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 07:28
HvanderT schreef op zondag 06 december 2015 @ 21:53:
[...]

Er zijn ook situaties waaruit Ziggo niet mee werkte (zoals bij ons). En bij ons was de bekabeling wel degelijk op orde. Er kwam geen actie vanuit Ziggo. De hele buurt is inmiddels al overgestapt aangezien het hier nog steeds knudde is.

Natuurlijk hangt het ook van de locatie af. Alleen op steeds meer plaatsen heb je deze snelheden al. En ook KPN wil begin volgend jaar 200Mbit gaan bieden.

En wat als je nu geen toegang hebt tot de kabel van Ziggo? Of een kabelboer hebt die niet meer dan 32Mbit aanbiedt?
De snelheid die Ziggo aanbied die zul je ook ontvangen. Het nadeel is dat je nooit weet hoe lang en of het werkt. Je zal er vanuit moeten gaan dat je je router zeer regelmatig moet resetten en geen toegang hebt tot het ondemand gedeelte van de tv.

Wat ik om mij heen begrijp is dat er bij KPN minder klachten zijn. (aldus 7 tevreden reeds overgestapte familieleden)

Neemt niet weg dat de tip om te informeren bij de buren een gouden is!

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

• White_Collar
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 26-10 23:21
The Eagle schreef op zondag 06 december 2015 @ 21:13:
[...]

Ehm, nee. Ook bij ziggo heb je geen garantie dat je het volledig haalt. Er zijn genoeg plekken in Nederland te noemen waar capaciteit issues zijn. Daarnaast, op de nieuwe straatkasten van KPN heb je even veel kans als met Ziggo om je volledige snelheid te halen. Dus die vlieger gaat niet op :X

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• Valandin
Op het adres heb ik echter van Ziggo wel een snelheid die vierdubbel zo snel is (200/20) als die van KPN (50) voor minder geld. Op het moment gaat mijn voorkeur dus naar Ziggo uit.

Ik heb even een mailtje naar Ziggo gestuurd om te zien of de 120/12 en 200/20 paketten ook werkelijk leverbaar zijn op het adres waar ik heen ga. De overweging 120/12 en 200/20 is ook een lastige.

Aan 120/12 heb ik eigenlijk gewoon voldoende.
120/12 + TV kost 54,50 per maand.
200/20 + TV kost 57,55 per maand.
Dat is dus 3,05 verschil (36,60 op jaarbasis) voor een toename in snelheid van 80 mbit.

Lijkt me een no-brainer om voor het snelste te gaan. Alleen ga ik dit wel merken?

De buurt zit grotendeels bij Online.nl en schijnen daar tevreden mee te zijn. Wonderbaarlijk
Zelf wil ik absoluut niet bij Online een abonnement afnemen..

Wel een vraagje..
De huidige bewoonster heeft een 2-jarig contract bij Online. Dit contract heeft ze pas 6 maanden.
Ik ga nu dus op dit adres wonen, kan ik hier dan wél mijn eigen verbinding op afsluiten zonder gezeik met Online?

[Voor 22% gewijzigd door Valandin op 07-12-2015 12:11]

• WeirdEye
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 13:03

WeirdEye

Eindbaas

Snelheden bij Ziggo ga je voor 95% van de tijd halen. Altans dat is bij mij zo, heel soms in de avonduren wil de verbinding iets inzakken als ik aan het downloaden ben. Dan haal ik 180Mbit ipv 200Mbit.

Dit is overigens wel bekabeld! Draadloos is echt afhankelijk van locatie modem, type router etc. Maar dat is een bekend verhaal.

En dat contract wat je huidige bewoonster heeft met online, dat is niet jou probleem, maar die van haar...

[Voor 14% gewijzigd door WeirdEye op 07-12-2015 12:20]

Pagina: 1

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True