Beschrijving
Ouder worden is niet makkelijk. De goede jeugdige herinneringen verdwijnen steeds verder in de achteruitkijkspiegel. Ouder worden betekent volwassen worden. Het betekent nadenken over je toekomst. Wat wil ik nou écht met mijn leven en met welke mensen wil ik mijn leven delen? Wellicht belangrijker: met wie wil ik mijn leven delen en ouder worden? Blijf ik rokkenjagen of houd ik het bij één rok? Master of None bespreekt onder andere dit soort thema’s. Maar, de serie heeft het ook over opgroeien als kind van immigranten in Amerika, over de rol van vrouwen in de samenleving, ouderdom, vriendschap en het houden en onderhouden van een relatie. Master of None is enorm (zeg maar gerust overweldigend) positief ontvangen door critici. Deze gaat verschijnen op meerdere top tien lijstjes dit jaar. Ik begrijp waarom: dit is een fantastische serie! Ongetwijfeld een van de beste nieuwe series van dit jaar en wat mij betreft de beste nieuwe comedy van het jaar.Aziz Ansari (Parks and Recreation) speelt Dev. Dev is een dertigjarige acteur uit New York. Dev verdient zijn geld voornamelijk met rolletjes in reclames, maar hij probeert ook grotere rollen te bemachtigen. Het leven in New York is altijd een avontuur met Dev. Wij zien zijn vrienden, ouders en potentiële liefdes de revue passeren. Met zijn vrienden bespreekt Dev het leven en alles wat hen bezighoudt. Lukt het Dev om carrière te maken en grotere rollen te scoren. En, hoe zal het Dev vergaan in de liefde?
Bronvermelding:
Meneer Vevie
''Nee, nogmaals: dit is een fantastische serie. Een ‘moetje’ noem ik dit. Bij mij gaat deze ongetwijfeld de top tien in dit jaar, dat staat vast. Nu is het wachten tot Netflix de serie een tweede seizoen geeft. Dat kan ook haast niet anders. Deze serie is zo extreem lovend ontvangen, dat een tweede seizoen gegarandeerd is. Er zit nog zoveel meer in. Ik zeg: laat dat tweede seizoen maar komen. Meneer Ansari, Meneer Vevie ziet u volgend jaar!''
''Master of None is een fantastische serie! De serie vertelt diverse verhalen, waaronder verhalen die onderbelicht zijn op televisie. Het uitgangspunt is fris en Ansari focust zich treffend op meerdere personages. Dit is met stip een van de betere Netflixseries die je zult vinden op de streamingdienst!''
Waardering
AlgemeenIMDb: 8.6 / 10
Tomatometer: 100% (8.9 / 10 critics) (4.5 / 5 audience score)
Metacritic: 9.1