Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPJK
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-01 12:16
Ik heb sinds deze week mijn nieuwe HP Spectre X360, I7 8GB en een 1920x1080 scherm.
Ik ondervind alleen enige problemen met het scherm, zo af en toe, als ik vensters door mijn beeld naar beneden sleep of in lange mailtjes naar beneden scroll flikkerd mijn beeld en krijg ik dit ongeveer te zien:

http://postimg.org/image/lkp2svr9n/

of zoiets:

http://postimg.org/image/ldkd3w17l/

Ik heb deze foto gemaakt met mijn camera, want als ik via Windows een printscreen maak krijg ik gewoon een afbeelding van het beeld zoals het hoort te zijn. Ik heb geen idee wat dit is, en of het een software of hardware probleem is. Zijn er hier mensen die dit ook hebben?

Ik heb display-driver versie 4326, verder de BIOS al geupdate, denk dat andere drivers hier weinig mee te maken kunnen hebben?

Ik heb Windows al een keer opnieuw laten installeren maar hij had het vervolgens direct weer, maar als dit een hardware probleem is vraag ik me af waarom niet constant dat rare beeld gegeven wordt, nu is het echt alleen als ik vensters door mijn beeld heen sleep.

Is hier iemand die mij kan helpen om het probleem te achterhalen? Of kan ik beter gewoon terug naar de winkel gaan?

[ Voor 12% gewijzigd door MPJK op 06-12-2015 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASUS_fan
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:50
Het lijkt alsof er iets misgaat met de refresh rate. Staat die wel op 60hz? Kijk in het Intel configuratiescherm. Driver 4326 is goed, die gebruik ik hier ook (ondanks hier en daar een BSOD :+ , maarja, betadrivers).

Mocht alles kloppen, gewoon zooi retourneren. Dit is dan een typische DOA. Waar had je em gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPJK
Thanx voor je reactie, ja, refresh rate staat gewoon op 60hz, denkt dat dat ook de beste optie is inderdaad.
Gekocht bij 4Launch, maar vraag me af of je dan meteen een nieuwe krijgt of dat je dan weer weken moet wachten. Ik heb 'm namelijk nodig voor m'n werk en m'n vorige ultrabook net via tweakers verkocht...

[ Voor 3% gewijzigd door MPJK op 06-12-2015 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASUS_fan
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:50
DOA in dit soort gevallen is meestal direct een vervangend exemplaar. Al kan ik me daar niet op vastpinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Ik lees op hun site dat ze allerlei garantieregelingen hebben:
Retourneren:
Ruilen
Verkeerde levering
Defect bij levering
Garantie
Terugsturen onder herroepingsrecht

Garantiesoorten:
Garantie via 4Launch
Carry-in garantie
Pick-up & Return garantie
On-site garantie

o.a. dit:
"Bent u achteraf niet tevreden met uw aankoop dan kunt u binnen 30 dagen bij 4Launch ruilen. U stuurt kosteloos het product aan ons terug en wij zorgen voor het juist product in ruil daarvoor. Wilt u liever uw geld terug, ook geen probleem!"

Ik zou zo snel mogelijk contact opnemen en vragen hoe het beste te handelen, maar in het uiterste geval kun je besluiten dat je van de koop wilt afzien.

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:47

MsG

Forumzwerver

Blijft het scherm zo zoals je in je screenshots laat zien? Of heel even?

Waar ik aan moet denken is dat de videokaart zich terugklokt bij regulier gebruik, en zodra er dan ineens een grafische handeling gebeurt waarbij hardwareversnelling nodig is, hij even moet omschakelen en je dat visueel merkt.

Probeer eens je energiemodus te zetten op "beste prestaties" en kijk eens of het dan nog zo is? Of hou even iets in beeld waar je de 3D-clocks ziet en kijk of dat fluctueert tijdens die momenten.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPJK
Bedankt voor de reacties! Ik ben gister even terug naar de winkel geweest en het probleem uitgelegd, ze gaan hem nu testen en ik krijg naar alle waarschijnlijkheid een ander exemplaar.

Het beeld blijft zo staan als je het venster op een bepaalde plek laat staan, of blijft scrollen in een mail. Het is echt een heel vreemd probleem dus ik ben benieuwd naar hun conclusie.

Nog even afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:16
Hoe staat het hier nu mee? Ben zelf in het bezit van de Spectre en ervaar dit probleem gelukkig niet, maar ben wel benieuwd naar de afloop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPJK
Hij is momenteel van de winkel doorgestuurd naar de HP. 4Launch had inderdaad geconstateerd dat hij stuk is, maar nu moet HP dat nog doen en pas dan sturen ze mij een nieuwe. Erg omslachtig allemaal, nog helemaal geen bericht gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:45
Dan werkt het via de HP Store een stuk prettiger. Die ruilen gewoon een product binnen 30 dagen weer om als je daarom vraagt. Je moet wel even met technische ondersteuning contact hebben gehad, zodat ze uitsluiten dat je het doet om softwarematige problemen. Had telkens binnen een paar werkdagen een vervangend exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPJK
Jaa, maar aangezien dit een duidelijke DOA was leek het mij verstandiger om dit met de winkel te regelen. In gevallen van defecten na producten een tijdje gebruikt te hebben ligt mijn voorkeur ook bij de fabrikant. Nog even afwachten, hoop dat ik binnenkort wat hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:45
Ik had het ook bij de HP Store besteld ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPJK
Vorige week bericht gehad van 4Launch, HP heeft bevestigd dat hij stuk was en ik heb inmiddels een nieuwe toegestuurd gekregen.
Bedankt voor het meedenken allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Mooi dat het opgelost is.

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

Pagina: 1