Beste Tweakers, na veel zoeken ben ik een beetje gestrand. Veel zoekwerk heb ik al gedaan maar graag jullie advies over een paar producten.
Ik zoek een?
Soundbar voor in een studentenkamer.Eventueel mag het ook een 5.1 set zijn.
Wat is je budget?
200-300 Euro
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Muziek (vooral EDM zoals house, dance etc.) en films! Bluray kwaliteit.
Wat heb je zelf al gevonden?
Een vergelijking heb ik hier al gemaakt: http://www.philips.nl/etc...HTL5140B/12%2cHTL3160B/12
Soundbars

Bedankt voor het lezen als je hier bent aangekomen!
Ik zoek een?
Soundbar voor in een studentenkamer.Eventueel mag het ook een 5.1 set zijn.
Wat is je budget?
200-300 Euro
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Muziek (vooral EDM zoals house, dance etc.) en films! Bluray kwaliteit.
Wat heb je zelf al gevonden?
Een vergelijking heb ik hier al gemaakt: http://www.philips.nl/etc...HTL5140B/12%2cHTL3160B/12
Soundbars
- Philips HTL5160B/12 - ~300 euro na cashback - Spotify/Play Music en verbeterde ''cloud'' functies
- Philips HTL5140B/12 - ~240 euro - Heeft de WhatHIFI award 2014 gekregen voor beste soundbar <300 dollar
- Philips HTL3160B/12 - ~200 euro - de budget optie
- Samsung HT-J5500 - het alternatief voor de soundbar. Verder niet veel gezocht naar 5.1 systemen dus dit is voor mij een onbekend veld.

- Wat is precies het verschil tussen een soundbar (bovengenoemde) en een ''budget'' 5.1 set voor het oor van een niet-zo-kritische muziek/filmliefhebber. Het design van een soundbar spreekt mij erg aan + de gemakkelijke installatie maar hoe verhoudt zich dat tot verlies van audiokwaliteit?
- Zoals in het plaatje staat, kan iemand uitleggen wat precies het verschil is tussen DTS en Dolby Pro Logic II. Wat is beter bij films van Bluray kwaliteit en muziek?
- De Philips 5140 waar ik in eerste instantie naar neig, heeft geen Virtual Surround Sound. Terwijl de budget versie en de 5160 dit wel heeft, heeft iemand ervaring met VSS en is dat te horen of louter een advertentieterm?
- Hoe zwaar moet ik die geluidsfuncties wegen bij de 5160, is dat een merkbare verandering?
- Is de 5160 een geupgrade versie van de 5140 of zijn het identieke boxen die er inzitten + wat spotify/connectiviteitssoftware?
- Wat is precies het verschil tussen de verschillende speakers, welke is beter? Een andere verhouding circuitspeakers/tweeters zegt mij niet heel veel.
Bedankt voor het lezen als je hier bent aangekomen!