Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

200-300 Euro soundbar of 5.1 set. Advies nodig!

Pagina: 1
Acties:

• Blackboard
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 19:30
Beste Tweakers, na veel zoeken ben ik een beetje gestrand. Veel zoekwerk heb ik al gedaan maar graag jullie advies over een paar producten.

Ik zoek een?
Soundbar voor in een studentenkamer.Eventueel mag het ook een 5.1 set zijn.

Wat is je budget?
200-300 Euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Muziek (vooral EDM zoals house, dance etc.) en films! Bluray kwaliteit.

Wat heb je zelf al gevonden?
Een vergelijking heb ik hier al gemaakt: http://www.philips.nl/etc...HTL5140B/12%2cHTL3160B/12

Soundbars5.1 Sets
  • Samsung HT-J5500 - het alternatief voor de soundbar. Verder niet veel gezocht naar 5.1 systemen dus dit is voor mij een onbekend veld.
Welke vragen heb je hier nog over?

1. Wat is precies het verschil tussen een soundbar (bovengenoemde) en een ''budget'' 5.1 set voor het oor van een niet-zo-kritische muziek/filmliefhebber. Het design van een soundbar spreekt mij erg aan + de gemakkelijke installatie maar hoe verhoudt zich dat tot verlies van audiokwaliteit?
  2. Zoals in het plaatje staat, kan iemand uitleggen wat precies het verschil is tussen DTS en Dolby Pro Logic II. Wat is beter bij films van Bluray kwaliteit en muziek?
  3. De Philips 5140 waar ik in eerste instantie naar neig, heeft geen Virtual Surround Sound. Terwijl de budget versie en de 5160 dit wel heeft, heeft iemand ervaring met VSS en is dat te horen of louter een advertentieterm?
  4. Hoe zwaar moet ik die geluidsfuncties wegen bij de 5160, is dat een merkbare verandering?
  5. Is de 5160 een geupgrade versie van de 5140 of zijn het identieke boxen die er inzitten + wat spotify/connectiviteitssoftware?
  6. Wat is precies het verschil tussen de verschillende speakers, welke is beter? Een andere verhouding circuitspeakers/tweeters zegt mij niet heel veel.
De áller állerbelangrijkste vraag is natuurlijk, wat zouden jullie kiezen met een budget van 200-300 euro? . Ik zit vooral in de Philips soundbar hoek te kijken maar wie weet hebben jullie andere goede adviezen, tips en/of aanbevelingen! Advies over bovenstaande producten mag natuurlijk ook _/-\o_

Bedankt voor het lezen als je hier bent aangekomen! :9~

• D vd V
  • Registratie: oktober 2011
  • Niet online
Blackboard schreef op zondag 06 december 2015 @ 14:39:
• Wat is precies het verschil tussen een soundbar (bovengenoemde) en een ''budget'' 5.1 set voor het oor van een niet-zo-kritische muziek/filmliefhebber. Het design van een soundbar spreekt mij erg aan + de gemakkelijke installatie maar hoe verhoudt zich dat tot verlies van audiokwaliteit?
Met een 5.1 set zul je bij films surround sound ervaren en met een soundbar niet. Zo'n soundbar heeft waarschijnlijk ook iets als virtueel surround maar dat is niet vergelijkbaar. Voor het oor zal het allemaal niet zo veel uitmaken want qua geluidskwaliteit is je selectie denk ik allemaal niet zo fantastisch.
• Zoals in het plaatje staat, kan iemand uitleggen wat precies het verschil is tussen DTS en Dolby Pro Logic II. Wat is beter bij films van Bluray kwaliteit en muziek?
Eenvoudig op te zoeken in bijvoorbeeld de Wikpedia (zie deze en deze). DTS is moderner en beter.
• De Philips 5140 waar ik in eerste instantie naar neig, heeft geen Virtual Surround Sound. Terwijl de budget versie en de 5160 dit wel heeft, heeft iemand ervaring met VSS en is dat te horen of louter een advertentieterm?
Het is kunstmatig virtual surround. En zo zal het ook klinken want het is nooit een volwaardige vervanger van een surround set.
• Hoe zwaar moet ik die geluidsfuncties wegen bij de 5160, is dat een merkbare verandering?
• Is de 5160 een geupgrade versie van de 5140 of zijn het identieke boxen die er inzitten + wat spotify/connectiviteitssoftware?
• Wat is precies het verschil tussen de verschillende speakers, welke is beter? Een andere verhouding circuitspeakers/tweeters zegt mij niet heel veel.
Ik verwacht dat het allemaal een beetje van hetzelfde is.
De áller állerbelangrijkste vraag is natuurlijk, wat zouden jullie kiezen met een budget van 200-300 euro? . Ik zit vooral in de Philips soundbar hoek te kijken maar wie weet hebben jullie andere goede adviezen, tips en/of aanbevelingen! Advies over bovenstaande producten mag natuurlijk ook _/-\o_
Gezien het beperkte budget zou ik het zoeken op Marktplaats. De genoemde opties zullen allen uitblinken wat betreft een teleurstellende geluidskwaliteit. Voor dit geld kun je tweedehands voor hetzelfde geld iets in huis halen dat al het genoemde wegblaast.

Panasonic TX-P50GT60 | Marantz SR7011 - UD5007 | Bluesound Node | Nvidia Shield Pro 2019 | Focal Chorus 826W - 806W - CC800W | SVS SB-2000 Pro | Synology DS918+

• Blackboard
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 19:30
D vd V schreef op maandag 07 december 2015 @ 07:41:
Gezien het beperkte budget zou ik het zoeken op Marktplaats. De genoemde opties zullen allen uitblinken wat betreft een teleurstellende geluidskwaliteit. Voor dit geld kun je tweedehands voor hetzelfde geld iets in huis halen dat al het genoemde wegblaast.
Bedankt voor je mening D vd D! Ik hechtte veel waarde aan de mening van experts bij WhatHIFI met de HTL5140. (http://www.whathifi.com/best-buys/best-soundbars) In de reviews stond dat er mooi en vol geluid uit kwam tegen een (student)schappelijke prijs. Misschien dat ik dat wel iets te rooskleurig zag.

In ieder geval bedankt voor de tip en ik ga nu even zoeken op Marktplaats voor een goede 5.1 set ;)

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 06:12
Tweedehands zou je ook nog naar losse componenten kunnen kijken.

Daarnaast, hoe belangrijk is surround voor jou? Als je af en toe een filmpje kijkt, maar hoofdzakelijk muziek luistert en tv kijkt, dan zou je je budget beter over 2 ipv 5+1 speakers kunnen verdelen.

Als je het hebt over blu-ray kwaliteit, kijk dan ook zeker of de receiver DTS-HD en True-HD ondersteund, dan heb je ook het best mogelijke geluidsspoor.

[Voor 22% gewijzigd door LA-384 op 07-12-2015 14:30]

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True