Displayport stopt zodra DVI wordt aangesloten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• novalite
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-06 05:16
Ik heb sinds vanmiddag een vreemd probleem.

Ik heb 2 monitoren
iiama Prolite E2409HDS aangesloten via DVI
LG 29um67-p aangesloten via Displayport als primair scherm.
Beide aangsloten op de primaire kaart van mijn 970's in SLi.
Dit heeft al een tijd goed gewerkt.

Na het voor het eerst opstarten van AC-Syndicate heb ik een raar probleem.
De game leek problemen te hebben met de 2560x1080 resolutie van de LG monitor.
In eerste instantie vervormde het beeld op de LG. Vervolgens sloot ik de game af maar het beeld bleef vervormd, ook op de desktop. (uitgerekt in de breedte met zwarte balken boven en onder) Om het beeld weer goed te krijgen ging ik naar de beeldscherm instellingen van Windows 10. Echter dit resulteerde in het disconnecten van de displayport.

Nu is er iets raars aan de hand.
Als ik de PC opstart krijg ik alleen beeld op de iiama via DVI. Windows ziet de DP helemaal niet.
In het NVIDIA configuratie scherm zie ik dan bij de SLi instellingen netjes beide schermen, maar bij Resolutie wijzigen alleen het DVI scherm.

Als ik echter de DVI kabel eruit haal schakelt het systeem ineens wel netjes naar de displayport.
Zodra ik de DVI weer aansluit schakelt het weer terug naar de DVI port en gaat de DP op zwart.

Ik heb geprobeerd:
Systeem met alleen DP aangesloten uitgezet en weer aangezet met DP en DVI aangesloten.
De 2e DVI poort aangesloten.
DDU gebruikt om drivers te verwijderen en die opnieuw geinstalleerd.

Probleem blijft hetzelfde.

Iemand enig idee waar ik het zoeken moet wat ik snap er even niets meer van 8)7

-edit-
Heb beide schermen nu werkend maar krijg het alleen voor elkaar als ik HDMI of DVI gebruik ipv DP.
Ik heb alleen single-link DVI kabels dus die hebben een probleem met de 2560x1080 resolutie.
En via HDMI heb ik max 60hz terwijl ik via DP het scherm op 75hz kan laten werken.

[ Voor 8% gewijzigd door novalite op 06-12-2015 15:04 ]

Mijn speeltje