Gnome via ssh op Windows

Pagina: 1
Acties:

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-08 07:34
Moi,

Ik zoek een programma (onder Windhoos) waarmee ik via SSH een verbinding met mijn X-server onder linux kan maken zodat mijn gnoompje op mijn schrem onder windows verschijnt. De vraag.. u snapt het al... weet iemand zo'n progje?

Verwijderd

Een programma waar het mee kan is secure crt. Helaas is dat programma niet gratis. Misschien is er nog wel een ander gratis stukje software te krijgen. Begrippen waar je naar moet zoeken zijn ssh tunneling en X forwarding.

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 23:13
tsss en je vraagt het niet eens eerst even aan je huisgenoten voordat je het aan de weide wereld gaat vragen...

http://129.125.103.216/putty.exe

:)

...

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 15:21 schreef Haranaka het volgende:
tsss en je vraagt het niet eens eerst even aan je huisgenoten voordat je het aan de weide wereld gaat vragen...

http://129.125.103.216/putty.exe

:)
Putty ondersteund nog geen X11 forwarding support volgens mij. Als ik het goed heb pas in de volgende release (of eventueel de nieuwste development snapshot)

• _cyclops_
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-03-2025
Hmm...

Reflexion X kan dit denk ik, daar heb 'k vroeger ook vie telnet ook wat X applicaties mee gebruikt op mijn windows desktop, er zijn tegenwoordig wel meer programmatjes die dit kunnen, maar over ssh, dat weet ik dus niet...

suc6 ermee :)

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-08 07:34
Hb nu werkende trial versie van securecrt
Iemand een idee wat ik nu psies moet instellen bij dat progje?

Bij Forwarding kan ik ports forwarden.. welke? hoe? waarom?

En ik heb X11 forwarding aangezet... lijkkt me logisch

Verwijderd

Op woensdag 20 juni 2001 15:41 schreef Jack Flushell het volgende:
Hb nu werkende trial versie van securecrt
Iemand een idee wat ik nu psies moet instellen bij dat progje?

Bij Forwarding kan ik ports forwarden.. welke? hoe? waarom?

En ik heb X11 forwarding aangezet... lijkkt me logisch
Je moet de standaard X11 poorten forwarden:
x11 6000-6063/tcp X Window System,
x11 6000-6063/udp X Window System

Je weet trouwens ook dat je behalve secure crt ook nog een X server nodig hebt, zoals ReflectionX of Xwin32? secure crt is alleen om je X11 verkeer over ssh te tunnelen.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 21:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Zoveelste keer dat zoiets gevraagt wordt volgens mij.. search??

anyway... kijk ook eens naar VNC. (te lui om URL te zoeken.. dus kijk ff op freshmeat o.i.d.)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Wat jij wilt zijn 2 dingen:
1) Een manier om het signaal door te geven van je linux-bak naar je windows-bak.
Dat is makkelijk. Je kunt gewoon telnetten / Ssh-en naar je linux-bak en de regel: DISPLAY=windowsbak:0 intikken en het wordt doorgegeven. Klaar is klara. (Doe dit niet over het internet want het is niet 100% veilig)
2) Je hebt een X-server nodig zodat de programma's ook daadwerkelijk op je scherm gezet kunnen worden. Dit doe je met progs als Reflection X, X-Win32 en vriendjes.

Je hebt ook alles-in-een oplossingen zoals VNC. Die draaien op de linux-bak zodat je alleen maar een webbrowser hoeft te hebben om op je Linuxbak te werken vanuit windows.

GNOME onder Windows via Reflection X en Putty
Pagina: 1