Nieuwe premium fans gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Nip
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-02 17:17
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Zeer goed koelende en stille fans samen met een Fan Controller. Het liefst houd ik de fans ruim onder de 20 db.

Wat is je budget?
Mijn budget is rond de €150,-

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ben open voor alle merken. Denk wel dat Noctua en Be Quiet goede fans hebben qua airflow/geluid verhouding.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb nu een Fractal Design R5 met aan de voorkant 2 x 140mm fractal design fans en aan de achter kant 1 x 140mm. Moederbord B85 fatality killer, videokaart R9 390 van MSI en een i5-4690 met daarop een Scythe Mugen 4 PCGH. HDD brackets verwijderd en alleen SSD's aan de achterkant vh moederbord voor opslag. Side fan ingang van de case heb ik open. Bovenkant dicht.

Probleem is: Als ik een intensieve game speel moeten de 3 fans met de R5 fan controller op 12 volt (1000 rpm) draaien anders beginnen de fans van de videokaart keihard te werken. Op 7 volt is er te weinig airflow en maakt de videokaart veel lawaai.

Als ik studeer of aan een opdracht werk is 12 volt weer te luid.

Hoe kan ik m'n set up veranderen zodat ik gewoon vol kan gamen zonder fans op maximale toerental en dus veel herrie?

4 fans, 5 fans ik vind allemaal prima. Alle tips zijn welkom!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als ik aan stille, goede fans denk, dan is het inderdaad Noctua of be quiet!. Maar waarom laat je de fanspeed niet door je moederbord regelen? Als je systeem staat te idlen, dan kun je met een lekker laag toerental werken, als het systeem warmer wordt dan gaan de fans wel harder draaien.

• Avizura
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-08-2016

Avizura

sdfsdf

Misschien een fan controller mod installeren?

dsfsdf

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:24
Het eigenlijke probleem is dus ook die videokaart, welke kaart gaat het om, dus welk merk/type

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-02 15:20
Ik zou dan inderdaad eerder kijken naar een aftermarket koeler voor je videokaart of met die budget voor een closed loop waterkoeling voor alleen je videokaart. Dan los je de oorzaak van het probleem op, in plaats van alleen maar aan symptoombestrijding te doen.

HD4Life @ Full-HD