Toon posts:

Nieuwe grafische kaart in verouderde pc zetten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een vraag:
Momenteel werk ik met een pc van ongeveer 8 jaar oud.

Ik heb onlangs de nieuwe Call of Duty black ops 3 gekocht, alleen kan ik die met hele magere instellingen spelen.

Ik wil graag gaan upgraden naar OF een nieuwe grafische kaart in mijn huidige systeem OF een nieuwe PC aan gaan schaffen. Ik doe ook CAD / high end render werk op mijn PC en grafische bewerkingen (photoshop e.d.)

Mijn vraag is of het uberhaupt mogelijk is om een nieuwe grafische kaart in dit verouderde systeem te zetten, en mocht dat mogelijk zijn waar ik dan op moet letten.

Wellicht is het niet mogelijk, en dan zou ik graag een kort advies willen van een pc met welke processor / geheugen / grafische kaart enz. ik dan moet nemen om deze bovenstaande dingen goed uit te kunnen voeren.

Hoop dat iemand me kan helpen...
Alvast hartelijk dank.

Kort wat specs van mijn huidige pc:

- Windows 10 64bits
- 128gb SSD OCZ harde schijf
- intel i7 920 2,67ghz (processor)
- Asus P6T SE (moederbord)
- AMD Radeon HD 5700 Series (grafische kaart)
- 12gb Kingston hyper X DDR3 1600CL8 (werkgeheugen)

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-02 17:06

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Zolang je geen pre-built PC hebt met whitelists en een PCI-e aansluiting op je mobo hebt kan heel erg veel. Wat echter vaker de beperkende factor is, is de voeding of de CPU. Met je CPU is niet veel mis, met een nieuwe Intel ga je er "wellicht" 10-20% op vooruit. Niet echt de moeite waard dus.

Hoe heet je voeding? Het liefste hebben we het modelnummer en wattage en die zaken erbij.
Ik denk dat (ongeacht welke voeding je hebt) een GTX960/GTX970 of AMD 280X/380X je beste keus is met deze CPU. Voor grafische bewerkingen zit je voor zover ik weet met beide kampen goed, de een gebruikt CUDA en de ander OpenCL.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Hoeveel lanes zitten er op je pcie?

d:)b :henk d:)b

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-02 17:00
Het moederbord doet volgens Asus zelf tot 36 PCIe lanes, met 3x PCIe x16 en 1x PCIe x1 loopt het volgens de specificaties van Asus op "PCIe 2.0 x16 (at x16/x16/x4 mode)". Dan zal de PCIe x1 waarschijnlijk vanaf de southbridge komen (dat doet mijn moederbord uit die tijd ook).

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:13

br00ky

Moderator Harde Waren