Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Klein LAN netwerk voor oude games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt me leuk om tussen 2 laptops een LAN op te zetten om oude games zoals GTA2 te spelen. Ik heb een oude router van zolder opgedoken en 2 laptops via een netwerkkabel in LAN slot 1&2 met de router verbonden. Beide computers hebben signaal gegeven het netwerk te herkennen. Ik heb geen idee welke netwerk optie ik bij GTA aan zou moeten klikken. Het geeft aan:
* Internet TCP/IP-verbinding voor DirectPlay (dit vraagt naar "protocol connection")
* Modemverbinding voor DirectPlay
* Seriële verbinding voor DirectPlay (vraagt een COM port te selecteren en "Baud Rate")
Ik neem aan dat de eerste optie via het internet is en niet via deze LAN verbinding. Kan iemand me uitleggen welke optie ik hiervoor moet nemen voor de verbinding via de router?
Mijn excuses voor deze "leken vraag". Ik heb nog niet veel verstand van dit soort netwerken, het openzetten van poorten, etc., maar het lijkt me leuk om dit wel te begrijpen en een verbinding op te kunnen zetten!

Alvast bedankt!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2015 13:49 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 22:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ideale situatie om te leren en de juiste mentaliteit :)

Bestandsuitwisseling: beetje afhankelijk van welk OS gebruikt, maar in principe moet je op een vn beiden een share aan kunnen maken met lees/schrifrechten voor iedereen. Dat gaat werken. Hoe je dat exact doet moet je even googlen :)

GTA: Ik weet niet of je voor GTA aparte serversoftware nodig hebt, danwel dat via internet loopt. Wel zag ik als ik op GTA directplay zocht iets dat je die mogelijk via control panel - windows features zou kunnen installeren. Zie https://steamcommunity.co...0734792052089760/?l=dutch
Maar is ook hier uiteraard OS afhankelijk van hoe dat werkt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik weet niet of je oude meuk al apipa adressen krijgt

maar begin eens met fatsoenlijke adressen te configurern voor de zekerheid
ip 10.0.0.x
sn 255.555.255.0
router gemist

Ook hebben echt oude games wel eens het ipx protocol nodig

[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 06-12-2015 13:58 ]

Iperf

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 22:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hij heeft een oude router opgedoken, beide PC's zien elkaar. Dan doet zijn netwerk het dus en zijn de IP's al bia DHCP geconfigureerd. Hoeft ie verder niks an te doen, en zeker niet zomaar op een 10.x.x.x range te zetten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En als je GTA2 tegen elkaar wilt spelen moet je TCP/IP pakken. Dan nog steeds is GTA2 notoir brak in netwerk, maar daar kun je helaas niet bijzonder veel aan doen.

Verwijderd

Topicstarter
Het delen van bestanden van pc naar pc is al gelukt. Geen van beiden had een wachtwoord. Dit heb ik ingesteld, nu kan ik iig bestanden delen.
Via IPChicken heb ik een IP adres achterhaald. Wanneer ik dit bij GTA optie 1 aanvink en dat IP adres invoer, kan ik helaas niks joinen (nadat ik met de andere laptop eerst op "Create" heb gedrukt natuurlijk). Ook wanneer ik via cmd.exe mijn eigen IP opzoek en dit op beide laptops invoer, krijg ik nog niet het gewenste resultaat. Welk van de 2 IP's zou ik hier naar jullie idee in moeten voeren? CMD of IP Chicken? CMD is van mijn laptop zelf en IP Chicken geeft het internetnetwerk denk ik, klopt dat?
cmd (LAN): 192...
ipchicken: 83.171...

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

The Eagle schreef op zondag 06 december 2015 @ 14:08:
Hij heeft een oude router opgedoken, beide PC's zien elkaar. Dan doet zijn netwerk het dus en zijn de IP's al bia DHCP geconfigureerd. Hoeft ie verder niks an te doen, en zeker niet zomaar op een 10.x.x.x range te zetten :)
daarom had ik het doorgestreept ...

Iperf

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-11 15:16

basdej

OutSystems Consultant

Kun je niet Hamachi gebruiken?

https://secure.logmein.com/products/hamachi/

Dat werkte altijd super voor command and conquer generals

Hoi.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:13
Verwijderd schreef op zondag 06 december 2015 @ 14:12:
Het delen van bestanden van pc naar pc is al gelukt. Geen van beiden had een wachtwoord. Dit heb ik ingesteld, nu kan ik iig bestanden delen.
Via IPChicken heb ik een IP adres achterhaald. Wanneer ik dit bij GTA optie 1 aanvink en dat IP adres invoer, kan ik helaas niks joinen (nadat ik met de andere laptop eerst op "Create" heb gedrukt natuurlijk). Ook wanneer ik via cmd.exe mijn eigen IP opzoek en dit op beide laptops invoer, krijg ik nog niet het gewenste resultaat. Welk van de 2 IP's zou ik hier naar jullie idee in moeten voeren? CMD of IP Chicken? CMD is van mijn laptop zelf en IP Chicken geeft het internetnetwerk denk ik, klopt dat?
cmd (LAN): 192...
ipchicken: 83.171...
ipchicken ken ik niet, maar het onderste IP ziet er inderdaad uit als een "internet" IP.

Om via een lokaal netwerk GTA2 te spelen moet je het lokaal IP van de computer die als host draait (waar je op create hebt gedrukt) gebruiken, in jouw geval dus iets als 192.168.1.101 ofzo (is geen geheim en ook niet gevaarlijk :p).

Als je wilt weten wat je lokale ip is kan je cmd.exe starten en dan ipconfig intikken. Wil je dan ook nog weten of beide computers elkaar kunnen vinden dan kan je ping <ander-ip> intypen.

Wat betreft GTA2 spelen, dit heb ik praktisch een half jaar lang tijdens de lunch iedere dag gedaan op school. ;) Een kleine tip: zorg dat op alle apparaten die spelen de grafische instellingen van GTA2 exact hetzelfde staan.
basdej schreef op zondag 06 december 2015 @ 14:22:
Kun je niet Hamachi gebruiken?

https://secure.logmein.com/products/hamachi/

Dat werkte altijd super voor command and conquer generals
Is niet nodig voor een lokaal netwerk.

[ Voor 8% gewijzigd door Ramon op 06-12-2015 14:26 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Zo komen we weer wat verder! Ik was er al uit dat via IPChicken ik een ip van mijn internetgebeuren krijg. Dit heb ik waarschijnlijk niet nodig omdat ik het via de oude router probeer. Ik heb dan dus de IP van mijn router nodig denk ik? Wanneer ik via cmd.exe "ipconfig" invoer, merk ik op dat ook een ethernet IP wordt aangegeven. Is dit het IP adres van de router? Heb ik deze IP nodig? En ik neem aan dat dit IP adres op beide pc's hetzelfde moet zijn wanneer ik dit bij GTA invoer?

En gewoon voor mijn eigen beeld, weet iemand wat de andere opties inhouden?
* Modemverbinding voor DirectPlay
* Seriële verbinding voor DirectPlay (vraagt een COM port te selecteren en "Baud Rate")

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2015 14:54 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:13
Het IP van je router is niet relevant in dit geval. Je wilt het IP weten van de computer waar je de game 'create'. Deze vul je dan in op je andere computer.

Verder:
Een modemverbinding voor directplay gebruik je als je via een ouderwetse inbelmodem (je weet wel, zo eentje die geluidjes maakt als je verbinding met het "internet" maakt) zou willen gamen.
Een seriele verbinding is ook ouderwets, voor wanneer je via een seriele kabel zou willen gamen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ramon schreef op zondag 06 december 2015 @ 15:02:

Een seriele verbinding is ook ouderwets, voor wanneer je via een seriele kabel zou willen gamen.
Een nulmodem-kabel (waar rx en tx gekruist zijn) en probeer niet boven com3 te gaan dat snappen oude spelen vaak niet

[ Voor 9% gewijzigd door Fish op 06-12-2015 15:20 ]

Iperf

Pagina: 1