Nuc audio via bluetooth naar HIFI èn via hdmi naar TV?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koln_nl
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:33
Mede Tweakers,
Ik hoor graag of jullie ervaring hebben met deze setup of mij een alternatieve oplossing kunnen adviseren.

Ik gebruik een NUC voor oa Kodi (os=Windows10). Ik wil primair de audio via hdmi via de TV horen, ik ben tevreden met de kwaliteit die dat geeft.
Voor steviger geluid bij een film, wil ik graag het geluid zowel van mijn TV horen als via mijn HIFI set (Marantz PM7000ki).
Het geluid van de TV is dan als het ware de front speakers, het geluid van de HIFI bevindt zich achter.
Vraag 1: is het mogelijk de NUC zo in te stellen dat deze het front geluid naar de TV stuurt en het geluid voor achter naar de HIFI?

Als ik de NUC en versterker via een audiokabel ga verbinden, moet ik zo'n 10 meter kabel gebruiken.
Vraag 2: kan ik via bluetooth de audio van de NUC naar de versterker sturen, terwijl het geluid ook via hdmi naar de TV gaat?
2a. Loopt het geluid dan nog steeds gelijk tussen TV en versterker, of krijg ik een vertraging bij bluetooth?
2b. Kan de NUC tegelijkertijd dezelfde audio output naar hdmi èn bluetooth sturen?
2c. Volstaat een simpel bluetooth device of moet ik investeren in een hoogwaardiger apparaat? Ik ben geen audiofiel, lossless is niet mijn norm, maar ik wil geen haperingen. Ik heb al georiënteerd bij bijv wifimedia.eu (logitech, advance acoustic), maar zie mijn vragen niet beantwoord.

Ik heb geen behoefte om mijn HIFI set te vervangen. Ik heb geen behoefte aan een extra speaker bij mijn TV. Ik vind het vooral leuk om maximaal resultaat te bereiken met de middelen die ik nu al heb ;-) Ik ben ook al geholpen als ik het stereo geluid tegelijk op de TV als op de HIFI krijg, voor VS achter is nice-to-have.

Groet, Hans

[ Voor 8% gewijzigd door koln_nl op 06-12-2015 13:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Het enige wat in de buurt komt is volgens mij virtual audio cable. maar ik wwet even niet hoe dat werkt met 2 geluidskaarten dat zou je even uit moeten zoeken

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koln_nl
Fish, dank voor je snelle reactie.
Ik heb even gegoogled. VAC lijkt me een complexe oplossing, ik hoop dat een simpeler oplossing mogelijk is.
Ik heb vroeger veel met audio en midi gedaan, als dit het enige alternatief is, zal ik het een keertje proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koln_nl
Hoi kroegtijger,
Dank voor de link, dual audio support, dat is het proberen waard.
Heb jij het zelf draaien?
Werkt het onder de laatste versie van Kodi?
Werkt het met bluetooth output, zonder vertraging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 15:52
koln_nl schreef op zondag 06 december 2015 @ 22:44:
Hoi kroegtijger,
Dank voor de link, dual audio support, dat is het proberen waard.
Heb jij het zelf draaien?
Werkt het onder de laatste versie van Kodi?
Werkt het met bluetooth output, zonder vertraging?
In het verleden heb ik het even gebruikt, inmiddels niet meer. Volgens de documentatie zou het netjes onder Kodi 15.2 moeten werken.

destijds werkte het met elk output-device dat je kon selecteren, dus als je bluetooth-device zich gewoon als audio-output aanbiedt zou het moeten kunnen. Wat betreft vertraging denk ik dat je daar wel last van gaat krijgen, omdat bluetooth nu eenmaal relatief traag is. Delays zullen dus zeer waarschijnlijk in alle gevallen wel op gaan treden en ik zou het dan ook zeer sterk afraden om te gebruiken. Dat geldt overigens voor vrijwel alle draadloze systemen die je kan verzinnen, en áls de mogelijkheid er ligt om het bekabeld te doen zou ik dat ook zeer sterk aanraden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koln_nl
Dankjewel! Ik zal het bekabeld gaan proberen. Ik zal mijn ervaring posten.
Pagina: 1