Ik volg de hardware niet meer zo goed als voorheen, dus hierbij wat vragen voor tips aan jullie.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Werken met simpele programma's, waarin alleen query's en text verwerkt moeten worden
Wat mag het systeem gaan kosten?
N.V.T.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, geheel nieuw
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Standaard hardware, igp is voldoende. 4GB ram in principe ook.
Voornamelijk tips over moederbord en behuizing welkom, hier twist ik tot nu toe het meest over.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een beetje een compacte behuizing zou ik wel handig vinden en een monitor van rond de 50cm in breedte.
SSD moet er natuurlijk in, die 850 EVO was opeens vrij goedkoop vandaar die keuze. Als back-up 1TB schijf voor de data.
Duurzaamheid vind ik ook wel belangrijk hoewel je dat van te voren nooit kan bepalen.
Ga je overklokken?
Neej
Ik had in eerste instantie deze lijst:
Omdat er eventueel nog weleens met photoshop op gewerkt kan worden, plus dat dit gewoon echt een hele krachtige basis is.
En ten tweede dit systeem:
stuk goedkoper functioneert even snel door de SSD en de meeste taken vergen niet genoeg CPU-kracht om verschil te merken. Alleen deze is weer niet fotoshop-proof. Maar ik weet dus nog niet zeker of dat uberhaupt wel gebruikt gaat worden.
Moederborden zijn niet de meest luxe modellen maar dat lijkt mij niet nodig. Misschien is een itx model nog interessant icm een kleine behuizing maar daarvan kon ik zo gauw niets knaps vinden.
aparte CPU-koeler leek me niet nodig, ik vind die boxed intel koeler wel meevallen qua geluidsproductie. Maar kan er idd nog in, alleen beetje jammer dat de tranquillo rev. B amper verkrijgbaar meer is. En vind €30 extra voor een CPU koeler vooral bij dat goedkopere systeem de investering niet waard.
En qua monitoren kwam ik op één van deze twee uit:
Voorkeur gaat uit naar de asus wegens design en dat die iets smaller is.
(Windows regel ik via school)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Werken met simpele programma's, waarin alleen query's en text verwerkt moeten worden
Wat mag het systeem gaan kosten?
N.V.T.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, geheel nieuw
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Standaard hardware, igp is voldoende. 4GB ram in principe ook.
Voornamelijk tips over moederbord en behuizing welkom, hier twist ik tot nu toe het meest over.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een beetje een compacte behuizing zou ik wel handig vinden en een monitor van rond de 50cm in breedte.
SSD moet er natuurlijk in, die 850 EVO was opeens vrij goedkoop vandaar die keuze. Als back-up 1TB schijf voor de data.
Duurzaamheid vind ik ook wel belangrijk hoewel je dat van te voren nooit kan bepalen.
Ga je overklokken?
Neej
Ik had in eerste instantie deze lijst:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 193,80 | € 193,80 |
| 1 | Gigabyte GA-B150M-D3H | € 82,95 | € 82,95 |
| 1 | WD Purple WDxxPURX, 1TB | € 55,50 | € 55,50 |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 58,95 | € 58,95 |
| 2 | Crucial Ballistix Sport BLS4G4D240FSA | € 26,50 | € 53,- |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 32,95 | € 32,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 77,- | € 77,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 554,15 | |
Omdat er eventueel nog weleens met photoshop op gewerkt kan worden, plus dat dit gewoon echt een hele krachtige basis is.
En ten tweede dit systeem:
| 1 | Intel Celeron G1840 Boxed | € 35,20 | € 35,20 |
| 1 | Asus H81M-R | € 39,95 | € 39,95 |
| 1 | WD Purple WDxxPURX, 1TB | € 55,50 | € 55,50 |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 58,95 | € 58,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury red HX318C10FR/4 | € 20,95 | € 20,95 |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 32,95 | € 32,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 77,- | € 77,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 320,50 | |
stuk goedkoper functioneert even snel door de SSD en de meeste taken vergen niet genoeg CPU-kracht om verschil te merken. Alleen deze is weer niet fotoshop-proof. Maar ik weet dus nog niet zeker of dat uberhaupt wel gebruikt gaat worden.
Moederborden zijn niet de meest luxe modellen maar dat lijkt mij niet nodig. Misschien is een itx model nog interessant icm een kleine behuizing maar daarvan kon ik zo gauw niets knaps vinden.
aparte CPU-koeler leek me niet nodig, ik vind die boxed intel koeler wel meevallen qua geluidsproductie. Maar kan er idd nog in, alleen beetje jammer dat de tranquillo rev. B amper verkrijgbaar meer is. En vind €30 extra voor een CPU koeler vooral bij dat goedkopere systeem de investering niet waard.
En qua monitoren kwam ik op één van deze twee uit:
| 1 | Asus VX229H Zwart | € 137,60 | € 137,60 |
| 1 | Iiyama ProLite XU2290HS-B1 Zwart | € 147,- | € 147,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 284,60 | |
Voorkeur gaat uit naar de asus wegens design en dat die iets smaller is.
(Windows regel ik via school)
我的名字是Mirno